Triumph Spitfire mk3 69 mod 2340cc Turbo
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Bare hyggelig å hjelpe en eier av en super forstillingDag-Henning Nielsen wrote:- det var som f.....! Billig ! - jeg visste jo at det ikke hjalp særlig på prisen om den var merket "Lotus", men trodde ikke det var sååååå ille !!
Takker og bukker !
DH
Mvh Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
-
- Posts: 67
- Joined: 02 Apr 2004 21:15
- Location: Ås
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Hvor mye veier en 944Turbo da?Tom Herskedal wrote:Kjempetøfft! Håper å se deg i roadsport. Bilen må veie ca det samme som en 944Turbo m/tilsvarende innsprut
Spitfire`n veier ca 880 kg slik den er nå i tørrvekt.
Håper selv også å få stillt til start i roadsport, om det blir er det flere faktorer som spiller inn.
Men målet er det ihvertfall. I år "igjen" er det stor sjanse for at den blir bygget på mere enn den blir kjørt.
Hyggelig med tilbakemeldinger på bilen, det hjelper på å holde gnisten oppe det
Hadde en periode for noen år siden som jeg bare stallet bilen inn i en garasje og la pleddet over den noen år, var utrolig lei bilen da.
Tar på og gå den "vanskelige" veien og få laget eller lage alle deler + å få alt til å harmonere. Er ikke mye på bilen som er "kjøpedeler" på godt og vondt.Var ihvertfall spennende første gangen jeg prøvde å starte med de lagede separate koniske spjeldhusene med 2 innsprutdyser i hvær, ville de virke? Heldigvis viste det seg at de virket helt perfekt
Men er positiv på å få bilen ferdig nok til at den kan brukes og nytes.
Mvh Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
- Dag-Henning Nielsen
- Posts: 896
- Joined: 24 Apr 2003 14:44
- Location: Oslo
-
- Posts: 67
- Joined: 02 Apr 2004 21:15
- Location: Ås
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Må la være og lette mere daTom Herskedal wrote:Med 2,4 liter 2 ventiler/sylinder, turbo og programerbart innsprut skal du veie minimum 964 kg etter målgang. Dette er med fører, 50 profil dekk og 225 maks bredde på dekkene.
Og holde meg like "lett" (er 90 kg)
Mvh Ketil
Har 45 profil bak.
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
-
- Posts: 67
- Joined: 02 Apr 2004 21:15
- Location: Ås
45 profil gir 5% vekttillegg 40 profil og lavere gir 10%. Med 45 profil må du veie 1012 kg. Du kan nå gå opp til 245 bredde uten tillegg da målgangsvekt nå er over 1000 kg. med 40 profil må du veie 1060 kg. Spiller ingen rollle hvor dekket med lavest profil er montert.
It ain't over before the fat lady sings!
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Takker for svar, 1012kg vil det bliTom Herskedal wrote:45 profil gir 5% vekttillegg 40 profil og lavere gir 10%. Med 45 profil må du veie 1012 kg. Du kan nå gå opp til 245 bredde uten tillegg da målgangsvekt nå er over 1000 kg. med 40 profil må du veie 1060 kg. Spiller ingen rollle hvor dekket med lavest profil er montert.
Mvh Ketil
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Er det noen som vet om det finnes 225-50x13 gateslicks?
Har 235-45x13 gateslicks bak nå og det straffer jo seg hele 48 KG+ på vektingen av bilen bare det.
Mvh Ketil.
Har 235-45x13 gateslicks bak nå og det straffer jo seg hele 48 KG+ på vektingen av bilen bare det.
Mvh Ketil.
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
oppdatering
Fikk frontbremseskiver idag, og etter helgen starter jobben med å dreie/frese nye hubber som passer til de og MB E klasse hjullager.
Skivene er ikke så store men er noe av det største man kan montere i 13" felg. 266,7 mm X 20,5. Skal ha 6 stempel Willwood Superlite calippre til å klemme kjærlig på de
Bak blir det 4 stempel Willwood midilite på hullborrede 265 mm X 13mm skiver
Håper dette vil svare opp til forventningene mine
Mvh Ketil.
Fikk frontbremseskiver idag, og etter helgen starter jobben med å dreie/frese nye hubber som passer til de og MB E klasse hjullager.
Skivene er ikke så store men er noe av det største man kan montere i 13" felg. 266,7 mm X 20,5. Skal ha 6 stempel Willwood Superlite calippre til å klemme kjærlig på de
Bak blir det 4 stempel Willwood midilite på hullborrede 265 mm X 13mm skiver
Håper dette vil svare opp til forventningene mine
Mvh Ketil.
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
- spitfire 2,4
- Posts: 315
- Joined: 09 Nov 2006 22:56
- Location: Gjøvik
Litt bilder av bremseprosjektet mitt.
Viser også råemnet til Billet Alu hubben
Trangt men det er faktisk klaringer på alle hold
Halve felgen og bremsecalipperen
Viser også råemnet til Billet Alu hubben
Trangt men det er faktisk klaringer på alle hold
Halve felgen og bremsecalipperen
Ketil Frengen tlf 90974203
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L
Mini 1971 1293cc.
Transit 1968 2,9 Cosworth.
Range Rover 4,6 Autobiography 1997.
Freelander 2005.
Spitfire 1969 mk3. 32V 4,0L