Page 1 of 5

1997 Lotus Elise S1

Posted: 10 Aug 2006 13:35
by skhaheim
Etter mange års venting ble det endelig en Lotus på meg :)

Image

Image

Flere bilder her: http://community.webshots.com/album/552601697IUzYiD



97'mod Lotus Elise
New Aluminium med navy blue interiør/tak
LSS - Lotus sport suspension
Forsterket anti-roll bar
BF Goodrich G-force profiler dekk
Janspeed sport exhaust/Cat rep. pipe
MMC - metal matrix composit brakes
Hurricane Induction kit luftilter
Orginalt Lotus bagasjerack m/Thule sykkelstativ
Hvite blinklys
Polert oljepåfyllingslokk
Remote thermostate kit
Sport (Trophy) 160 Throttle Body 52mm
Polert Elise-deksel på motorblokka fra Lotus
Blå silikonslanger fra SFS Performance
Gear linkage kit fra Eliseparts.com
Quick shifter
Harness bar + 4-punkt Willans silverstone
Stålarmert bremseslanger
Nye foringer på stabilisatorstag
Ny frontrute 2009


Deler som ligger å venter:
Clear headlight covers fra Eliseparts
Power boost valve fra Eliseparts

Posted: 10 Aug 2006 16:39
by b-havers
Gratulerer, og velkommen i den kjente bilklubben 'nut-heads' :D

Posted: 11 Aug 2006 08:05
by Lille Trille
Vakkert! 8) Grattis med "ny" Elise! Nydelig fare.

Posted: 11 Aug 2006 08:40
by henning
Gratulerer med flott bil.

Posted: 11 Aug 2006 08:46
by webmaster
Gratulerer! ;-)

Posted: 26 Aug 2006 19:54
by skhaheim
Litt mer modifisert...

Hvite blinklys og litt mindre luftmotstand gjennom cat'n.

Image

videoklipp m/LYD!: http://www.bananas.no/Elise/CIMG7928cut.wmv

Posted: 26 Aug 2006 20:31
by henning
Har kanskje spurt om det før, men husker ikke.
Får vi se deg og bilen på CSM 2. og 3. september ?

Posted: 27 Aug 2006 01:22
by Anders Gullstein
De blinklysene gjorde stor forskjell på sølv bil må jeg si :)

Posted: 27 Aug 2006 06:27
by skhaheim
Tror nok ikke jeg får mulighet til å delta på CSM desverre..

Hvite blinklys ble bra, har også headlight covers men setter de ikke på før til våren pga mye regn/fuktighet nå om høsten...

Posted: 27 Aug 2006 10:16
by ruj
Fet bil!! 8)
Det er ikke uten at en får en aldrig så liten klump i halsen. Jeg ser at du passer godt på den. Det har den fortjent.
Hilsen og lykke til videre.
Eks.-Eliseeier fra Lhmr :cry:

Posted: 27 Aug 2006 20:15
by webmaster
skhaheim wrote: Hvite blinklys ble bra, har også headlight covers men setter de ikke på før til våren pga mye regn/fuktighet nå om høsten...
Hvite blinklys på siden eller foran (ser jo du har begge men hvilke har du satt på nå?)

Og ble det noe effekt av kat-modding?

Posted: 28 Aug 2006 10:59
by skhaheim
Skifta blinklysene både på siden og foran/bak. Sidelysene kjøpt hos Opel og de andre hos Eliseparts.

Har ikke fått prøvd bilen etter oppgradering av kat. Bare kjørt varm på tomgang... virker som om den gikk litt høyere på turtall på tomgang samt litt grovere lyd ved lave turtall..

Posted: 30 Aug 2006 09:33
by webmaster
Var det trangt å bytte de foran?

Posted: 30 Aug 2006 09:48
by skhaheim
Foran på venstre side var det trangt som fy! Radiatorslangen var i veien her. Tok av "tettningslista" mellom radiatoren og panseret først for å komme lettere til..

Brukte en fleksibelforlenger og 7mm pipe på skrutrekkeren og måtte sikte i blinde på mutteren inn mot midten av bilen. Her var det umulig å komme til med noe mer enn to små fingre..Måtte bruke venstrearmen for å komme helt inn å ta av/sette på stopskiven. Helt klart en fordel for den som har lange tynne armer her. Brukte litt fett inne i pipa slik at ikke mutteren skulle falle ut av pipa når mutteren løsnet.
Tror jeg hadde litt flaks og traff etter noen få forsøk..

Sett bort ifra ett par runder med polering og higlass polish før montering av nytt blinklys så er det gjort unna på 1-1,5 time for alle 4 lyktene..

Sykkelstativ på Elise

Posted: 30 Aug 2006 13:19
by skhaheim
For å kombinere mine to store hobbyer så vurderer jeg å sete på ett sykkelstativ ala dette på bilen.
Vurderer å prøve ut med Thule Outride 561 gaffelmontert takstativ.. ...http://www.thule.com/Thule/Page____5581.aspx

Image
Image
Image

Er dette trygt??
Hvor mange kg tåler koffertstativet til Lotus? (klikk på bildet)
Image

Selve kjøringen må gjøres uten for mange G-krefter antar jeg..