1997 Lotus Elise S1

Her kan forumets medlemmer presentere sine biler, enten de er på prosjektstadiet eller ferdige! :-)

Moderators: NoBrain, inge

skhaheim
Posts: 145
Joined: 15 Dec 2005 16:58

Post by skhaheim » 04 Dec 2007 22:54

Da er bilen stuet bort i garasjen for vinteren.
Med ny isolert garasje og en 5kW vifte så skal det nok bli noen fine kvelder med bilen alikevel.. Før våren kommer så har jeg forhåpentlig vis montert 4 punkt belter, gear linkage+quick shifter, power boost valve, lokk foran lyktene, nytt lager på clutchpedalen og en grundig rengjøring/polering der det er mulig å komme til...

Skal også se om jeg får skiftet fjøra som holder døra i åpen posisjon, Må vel antagelig ta av døra for å få gjort dette så jeg er litt skeptisk..
http://www.elise-shop.com/index.php?mai ... cts_id=452
97`Lotus Elise

Lanber

Power boost?

Post by Lanber » 17 Dec 2007 08:48

Sjekket på EP om dette.
Usikker på om det er verdt å sette inn i det hele tatt. ECU`en gir deg uansett mer bensin når du drar på for så å tynne ut blandingen når du holder konstant pådrag.

Men skjiit på, mer bensin er aldri feil. Om det fører til noe er en annen sak. Ikke som det skader motoren heller.

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster » 24 Dec 2007 11:45

Errrmmm....hva svarer du egentlig på her?
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

Lanber

svarer på.....

Post by Lanber » 08 Jan 2008 08:22

power boost valve.

skhaheim
Posts: 145
Joined: 15 Dec 2005 16:58

Post by skhaheim » 10 Jan 2008 19:49

Nytt lager på clutchpedalen er nå montert:
Hadde ikke noe tegn til at denne skulle være slitt men ville skifte den for å være sikker. Bildene viser at det faktisk var på høy tid.


Image


Image


Har også montert Quick shifter kit. Skal også montere Gear linkage kittet i løpet av vinteren... Bildet viser forskjellen på girspakene...

Image
97`Lotus Elise

Lanber

Gear

Post by Lanber » 11 Jan 2008 08:41

Du vil merke god forskjell på giringen når du får på både nye stanga og gir settet på kassen.
Det blir ikke Honda S2000 kasse men ikke langt unna heller.

skhaheim
Posts: 145
Joined: 15 Dec 2005 16:58

Post by skhaheim » 23 Feb 2008 08:43

Noen som vet om disse foringene også passer på bremsepedalen?
Ser veldig likt ut så problemet vil vel komme der også før eller siden...


Image


Image
97`Lotus Elise

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster » 23 Feb 2008 21:46

Si det...har ikke sett at det har vært et problem på bremsepedalen egentlig...
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

skhaheim
Posts: 145
Joined: 15 Dec 2005 16:58

Post by skhaheim » 07 Sep 2008 09:49

Ikke alltid like lett å få med meg jentungen i barnehagen når vi skal kjøre Opel.....
Lisa (3år) har utviklet noen gode vaner som kan bli vanskelig å snu...

Snurr film..
http://www.youtube.com/watch?v=zFWM0CCMTyw
97`Lotus Elise

b-havers
Posts: 1222
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers » 07 Sep 2008 17:00

DET må kalles vellykket barneoppdragelse !
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track

User avatar
QuaTTro
Posts: 425
Joined: 11 May 2006 18:21
Location: Oslo
Contact:

Post by QuaTTro » 08 Sep 2008 08:41

skhaheim wrote:Ikke alltid like lett å få med meg jentungen i barnehagen når vi skal kjøre Opel.....
http://www.youtube.com/watch?v=zFWM0CCMTyw
Da har du gal Opel da.
01 Opel Speedster #1232 leke
13 Opel Ampera EREV bil
x 00 Audi TT Quattro

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster » 09 Sep 2008 14:51

Dette må jo bli en klassiker! ;-)
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

skhaheim
Posts: 145
Joined: 15 Dec 2005 16:58

Lufting av bremser?

Post by skhaheim » 21 Jul 2009 16:34

Holder på å skifte bremseveske på elisen...
Etter to runder med easy-bleed kit fra eliseparts hvor en bruker lufttrykket i dekket til å sette trykk på systemet så går fortsatt pedalen i bånn. Regner med at det fortsatt er luft i systemet...

Noen som har tips om hva som kan være feil fortsatt?
Har lufta framme først og bak etterpå, samt clutchen til slutt på siste runden.. fortsatt ikkeno bremsekraft...
97`Lotus Elise

b-havers
Posts: 1222
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers » 21 Jul 2009 17:09

"God lufteteknikk" tilsier at en skal lufte det mest fjerntliggende dekket først, altså det som har lengst bremserør fra reservoaret,

Jeg har aldri brukt slik easy bleed system; har en følelse av at lufttrykket som presses inn kan bli for hard.
Anbefaler å prøve gamlemåten, hvor en ligger under og åpner/stenger luftenippelen, mens en annen sitter og koser seg inne i bilen og trykker på bremsepedalen fra tid til annen.
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster » 21 Jul 2009 20:57

Begynn med høyre bak, så venstre bak, så høyre foran, så venstre foran og til slutt clutchen. Skal være enkelt nok...(skal gjøre det samme til helga, så håper du får det til!) :-)
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests