Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Post by hagenisse »

Mmm. :mrgreen:
User avatar
JensL
Posts: 67
Joined: 21 Jun 2010 17:27
Location: Akershus

Re: Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Post by JensL »

Morten H wrote:
hagenisse wrote:Fin kjøring Mr. Swift. Veldig brutalt innstyring før brua. :D
Du tenker på "angsten" ? :lol:
Heh...jeg husker det godt. Sto vel 5 meter unna og titta da det brast så høyt. ;-)

Det føles ikke så brutalt over brua, kanskje fordelen med å ha en bil med relativt mykt oppsett.
Den nye Swiften er litt mykere enn den gamle, men jeg tror faktisk rundetiden er litt bedre med den nye.

Ellers går jo tydeligvis Z3'en fortsatt som et olja lyn. :-)
- Swift Sport 2012
lulveseth
Posts: 7
Joined: 14 Jun 2010 21:09
Location: Bergen

Re: Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Post by lulveseth »

Morten H wrote:
Var spent på ossen GT86/BRZ,n oppførte seg på Våler,men så ut som den gikk bra.

Skal snart på Ringen å teste GT86 ,men da med Bur etc.... så gleder meg til å se potensiale i den med full mondur :twisted:
86'en gikk veldig greit, hadde satt på den Bridgestone RE070 dekk og det var en veldigp god kombo, det er nok sjåføren som trenger mer trening :D Har leid Swift på ringen, og er enig i at det er en fantastisk bil, men er imponert over kjøringen din, det går styggfort med Swiften. Hvilke tider kjører du med Swiften? Ifølge Harrys laptimer ble det stort sett jevne 1:17 runder på meg med 86'en, med en enkelt besterunde på 1:15,8 (uten at jeg er sikker på hvor den kom fra :D )
Ferrari 308 GTBi
Toyota GT86
User avatar
JensL
Posts: 67
Joined: 21 Jun 2010 17:27
Location: Akershus

Re: Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Post by JensL »

lulveseth wrote: 86'en gikk veldig greit, hadde satt på den Bridgestone RE070 dekk og det var en veldigp god kombo, det er nok sjåføren som trenger mer trening :D Har leid Swift på ringen, og er enig i at det er en fantastisk bil, men er imponert over kjøringen din, det går styggfort med Swiften. Hvilke tider kjører du med Swiften? Ifølge Harrys laptimer ble det stort sett jevne 1:17 runder på meg med 86'en, med en enkelt besterunde på 1:15,8 (uten at jeg er sikker på hvor den kom fra :D )
Jeg er også nysgjerrig på GT86'en. Kan hende det blir min neste bil. :-)
Så ut som den gikk veldig så pent på bane. Det hjelper nok godt med RE070, ja. Prius-dekkene som sitter originalt på den har ikke mye grep.
Ingen problemer med at rumpa kommer fort ut?

Jeg har ingen laptimer i bilen, men sjekket videoene, og har noen runder på ca.1:16:50 som de raskeste. Vet ikke hvor eksakt det er å sjekke på den måten, dog.

Det hjalp godt å ha med seg Kjetil Bolneset som instruktør en gang. :-)
Fikk noen bra tips, men sliter litt med å få alt til å sitte.
Gøy er det uansett. Spesielt igjennom sjikanen i ca.150 km/t. ;-)
- Swift Sport 2012
User avatar
QuaTTro
Posts: 425
Joined: 11 May 2006 18:21
Location: Oslo
Contact:

Re: Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Post by QuaTTro »

En liten snutt fra flaggposten.
01 Opel Speedster #1232 leke
13 Opel Ampera EREV bil
x 00 Audi TT Quattro
lulveseth
Posts: 7
Joined: 14 Jun 2010 21:09
Location: Bergen

Re: Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Post by lulveseth »

Ingen problemer med at bakhjulene slipper for lett, den er utrolig velbalansert og på tørt føre er det bare å kaste den inn i svingen. Leide en på ringen med Yokohama gateslicks i øsende regnvær, det var en annen historie, men på det føret hadde jeg etpar "moments" i Swiften også :-)

Kompisen min som aldri hadde kjørt på bane før ble også fort ganske komfortabel med bilen, så den er ikke veldig krevende å kjøre.

Men om du vil at bakhjulene skal slippe, så slipper de :-)

Har litt film som jeg skal laste opp over helgen.
Ferrari 308 GTBi
Toyota GT86
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Post by Morten H »

RE070 er ganske tunge dekk , så merkes nok på akkselerasjonen på GT,n ?
Dim på felger, type felger å dim på dekk ?

Conti Sport Contact 5 er(var) det letteste Hi performance dekke på markede og er et dekk som skårer bra i alle tester.
De sammen med OZ HLT eller Enkei RPF1 er nok beste kombi på GT/BRZ,n.

Hadde det på min 167HK Impreza, så vet av erfaring :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Post by Morten H »

MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
lulveseth
Posts: 7
Joined: 14 Jun 2010 21:09
Location: Bergen

Re: Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Post by lulveseth »

Kan egentlig ikke si jeg merket noe dårligere akselerasjon med RE070, men jeg hadde de i 225/45-17 på OZ allegerita HLT, de er jo noen kg. lettere enn originalfelgene. Litt skeptisk til Conti dekk har hatt det på flere biler uten noensinne å være helt fornøyd. Hadde Conti sport contact 3 på en Lexus IS220 for noen år siden, og de ble veldig fort varme, og da ble de veldig glatte. Ikke sikkert det er sammenlignbart siden det er en MYE tyngre bil, men likevel skeptisk. RE070 er tunge, bråker mye, men var fantastisk forutsigbare og tålte varme veldig bra, de er også overraskende gode på vått føre. For ikke å snakke om at de er billige på dekkonline :-)
Ferrari 308 GTBi
Toyota GT86
User avatar
vids
Posts: 553
Joined: 16 May 2006 11:47
Location: Oslo

Re: Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Post by vids »

Jeg elsker re070! Beste styrefølelsen og mest forutsigbare slippgrenser av alt jeg har prøvd. Litt mindre grep enn de aller beste r-dekk, men til gjengjeld så slipper du å miste oljetrykk i svinger og hjullagrene varer bittelitt lenger.


Skrevet på mobiltelefon, med en ordliste som gjør særskriving tungvint, men sær skriving lettvint :-)
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport

x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
lulveseth
Posts: 7
Joined: 14 Jun 2010 21:09
Location: Bergen

Re: Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Post by lulveseth »

Etter å ha sett videoen til MortenH må jeg kanskje revurdere min skepsis til Conti, så ut til at det hang veldig bra på vått føre :) Det gjorde forsåvidt de Sport Contact 3 jeg hadde også når det var vått (uten jeg noengang fikk de til å kvine i sving på vått føre slik MortenH gjorde :D ).
Ferrari 308 GTBi
Toyota GT86
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Post by Morten H »

lulveseth wrote:Etter å ha sett videoen til MortenH må jeg kanskje revurdere min skepsis til Conti, så ut til at det hang veldig bra på vått føre :) Det gjorde forsåvidt de Sport Contact 3 jeg hadde også når det var vått (uten jeg noengang fikk de til å kvine i sving på vått føre slik MortenH gjorde :D ).
Kvininga var vell fra R888 dekka til Strada på hans 08 Sti, jeg kjørte den Blå ( sving kjappe ) Imprezaen med 1/2 parten så mye Power :)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
lulveseth
Posts: 7
Joined: 14 Jun 2010 21:09
Location: Bergen

Re: Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Post by lulveseth »

Video nummer 1 fra GT86, har ikke lastet opp noe særlig med videoer før, ser kvaliteten ikke blir allverdens på Youtube. Må prøve å eksperimentere litt mer. :)



Tar gjerne imot tips på sporvalg etc., la merke til at flere valgte et trangt spor i den lange 270 graderen på sløyfe 3. Jeg endte opp med et litt bredt spor fordi det føltes som om jeg kunne holde høyere hastighet gjennom den, men er usikker på hva som er raskest.
Ferrari 308 GTBi
Toyota GT86
lulveseth
Posts: 7
Joined: 14 Jun 2010 21:09
Location: Bergen

Re: Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Post by lulveseth »

Video nummer 2, fra taket av bilen ligger bak QuaTTro tror jeg, lå bak et pass på sikkert 10-15 runder, vi så ut til å holde omtrent samme fart.

Ferrari 308 GTBi
Toyota GT86
lulveseth
Posts: 7
Joined: 14 Jun 2010 21:09
Location: Bergen

Re: Bilder fra Vålerbanen 05.05.13

Post by lulveseth »

Siste for nå, en runde med kamera plassert bak forhjulet.

Ferrari 308 GTBi
Toyota GT86
Post Reply