Picasa Web Albums

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Picasa Web Albums

Post by NoBrain »

Jaja, da har jeg endelig oppdaget Picasa jeg også :lol: Grunnet begrenset plass hos webhostingen som jeg foreløpig bruker for eliseracing.net så har endel av de gamle bildene mine ikke vært tilgjengelig. Nå er de fleste av mine bilrelaterte bilder (inkludert tidligere NSK-treff) publisert på http://photos.eliseracing.net

Nærmer meg 1GB grensen så lurer på om jeg skal koste på meg $2,49 i måneden som gir meg hele 25GB med lagringsplass. Ser at det er flere som bruker Picasa på forumet som kanskje kan dele erfaringer :?:

Edit 1: Endret Picasa-URLen til å peke på fotoalbumet som er opprettet på min Google Apps-bruker.
Edit 2: Endret Picasa-URLen til å peke på subdomenet mitt som videresender til fotoalbumet hos Picasa Web Albums.
Last edited by NoBrain on 28 Sep 2012 16:32, edited 6 times in total.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Picasa Web Albums

Post by hmhaga »

Et annet alternativ er å kjøpe Google Apps. Da kan man peke sitt eget domene mot Google sine tjenester. Koster bare noen hundrelapper i året pr bruker for 25 GB lagring. Får da Docs, Drive, Sites, Picasa mm.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Picasa Web Albums

Post by NoBrain »

Takk for tips. Det virker dog som om de 25GB kun er for epost (Gmail) samt du får 5GB lagring (Drive) inkludert i Google Apps for Business. Jeg har nå valgt å opprette Google Apps for Your Domain Free med en (super)bruker. Google Apps Free støtter inntil 10 brukere som kan opprette sine egne Picasa Web Albums med 1GB diskplass gratis.

Kostnaden for oppgradering til 25GB er uansett såpass lav at jeg nok velger å betale for dette når behovet for mer diskplass melder seg. Nå har jeg to Picasa-kontoer, en på Google Apps-brukeren og en på Gmail-brukeren, så da bruker jeg Google Apps-brukeren til bilrelaterte bilder og Gmail-brukeren til andre bilder. Når tiden nærmer seg for fornyelse av webhotell (neste år) så skifter jeg trolig webhotell-provider til en med cPanel slik at jeg har full frihet til å sette opp URL forwarding og endre på CNAME records.
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Post Reply