Kjøre slik på Rudskogen i 2012?

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Kjøre slik på Rudskogen i 2012?

Post by Iceman »

Slik kjørte jeg i fjor, i år så må jeg nok skru ned noe. ?
http://www.youtube.com/watch?v=TmJWki_Y ... AAAAAAACAA
Når noen bremser og blinker deg forbi, så håper jeg at det fortsatt er lov å kjøre forbi uansett hvor på banen du er.

Hva syns folk om denne kjøringen. ?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Kjøre slik på Rudskogen i 2012?

Post by hagenisse »

Jeg kan ikke se at noe av det der er noe problem. Fint kjørt. Vi kjører ganske forskjellig i angsten, men ellers er jo det rimelig likt.

Hvor lang tid bruker panameraen rundt banen?
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Kjøre slik på Rudskogen i 2012?

Post by rayb »

hagenisse wrote:Jeg kan ikke se at noe av det der er noe problem. Fint kjørt.
Ja, ryddig og pent, men ikke i samsvar med reglene som er lagt for forbikjøring, og da spesifikt:
inge wrote:3: Forbikjøring forbudt i sving (som før)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Kjøre slik på Rudskogen i 2012?

Post by Iceman »

rayb wrote:
hagenisse wrote:Jeg kan ikke se at noe av det der er noe problem. Fint kjørt.
Ja, ryddig og pent, men ikke i samsvar med reglene som er lagt for forbikjøring, og da spesifikt:
inge wrote:3: Forbikjøring forbudt i sving (som før)
Det er jo det jeg mener, her slipper de meg forbi men skal jeg fortsatt ikke kjøre forbi?
Når de bremser for å slippe meg forbi i svingen, skal jeg da bremse enda mere enn bilen foran for så å legge meg bak?
Det må jo være lov å bruke hodet, eller skal man uansett legge seg bak rundt en sving?

Det er ikke mulig å følge reglene 100%, da bilene man skal kjøre forbi kansje gjør noe rart som nesten å stoppe i svingen.
Last edited by Iceman on 18 Apr 2012 15:07, edited 1 time in total.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Kjøre slik på Rudskogen i 2012?

Post by Iceman »

hagenisse wrote:Jeg kan ikke se at noe av det der er noe problem. Fint kjørt. Vi kjører ganske forskjellig i angsten, men ellers er jo det rimelig likt.

Hvor lang tid bruker panameraen rundt banen?
Bruk videoen for å se tiden, jeg husker ikke.

Har du en video på nett?
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Kjøre slik på Rudskogen i 2012?

Post by rayb »

Iceman wrote: Det er jo det jeg mener, her slipper de meg forbi men skal jeg fortsatt ikke kjøre forbi?
Når de bremser for å slippe meg forbi i svingen, skal jeg da bremse enda mere enn bilen foran for så å legge meg bak?
Det må jo være lov å bruke hodet, eller skal man uansett legge seg bak rundt en sving?

Det er ikke mulig å følge reglene 100%, da bilene man skal kjøre forbi kansje gjør noe rartsom nesten å stoppe i svingen.
Jeg ser poenget ditt, men jeg overlater til noen i banekomiteen å svare på om det er OK eller ikke :) Banekomiteen bestemmer, flinke banekomiteen :P
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Kjøre slik på Rudskogen i 2012?

Post by hagenisse »

Iceman wrote:Har du en video på nett?
Bøttevis. http://www.youtube.com/plengnom
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Kjøre slik på Rudskogen i 2012?

Post by ElViz »

Jeg synes også det er bra kjørt, de som blir forbikjørt i svingen viser jo ganske tydelig at de gir plass, (men er det noen av dem som blinker?)
Jeg setter min ære i å vite hvor de andre i nærheten er når jeg kjører, så jeg ser ikke noe problem i å bli forbikjørt i en sving, NÅR JEG VISER AT DET ER DET JEG VIL. Ellers vil jeg helst at de bak meg holder litt avstand, det hender jeg snurrer :shock:
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Kjøre slik på Rudskogen i 2012?

Post by Iceman »

http://www.youtube.com/watch?v=EPm4SGFS ... AAAAAAAAAA

Personlig, så ser jeg ikke noe galt med denne kjøringen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Kjøre slik på Rudskogen i 2012?

Post by Iceman »

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Kjøre slik på Rudskogen i 2012?

Post by alfheim »

Iceman wrote:http://www.youtube.com/watch?v=EPm4SGFS ... AAAAAAAAAA

Personlig, så ser jeg ikke noe galt med denne kjøringen.
Ikke jeg helle, men jeg vet ikke hva som var reglene som ble satt opp.

Så de først 12 miuttene, og da talte jeg 10 forbikjøringer.

1.06 - Denne er grei hvis det ble gitt signal, ellers ikke, det var det ikke mulig å se.
2.09 - Her blir det kjørt forbi på venstre side og det virker naturlig.
3.35 - Igjen, hvis det ble gitt signal så er denne grei. Også på venstre side.
5.30 - Denne burde nok vært gjort anderledes med våre regler men ingen store problemer
7.03 - Denne også blir anderledes med våre regler
7.17 - Helt grei
8.38 - Helt grei
9.30 - Helt grei
10.12 - Blir det gitt signal her? hvis ikk ville jeg vel ventet 5 sek til man var ute på rettstrekket
12.02 - Her ville vel forankjørende bil ha lagt seg anderledes hvis alle får beskjed om å legge seg til høyre ned retstrekket for forbikjøring. Ser ut som om han er veldig klar over at han blir forbikjørt, og legger seg ut til siden. Om det er den ene eller andre siden er vel da ikke så viktig.

Forøvrig, flere ganger, for eksempel på 10.48 krysser du mer eller mindre hele banen på vei inn mot angsten. Hvorfor blir da venster side mer idealspor en høyre side?
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Post Reply