For å være ærlig synes jeg ikke dette var så pent, alt for mye 'høl' her og der, håper den ikke blir sånn...QuaTTro wrote:Pent !
Nye 991 carrera s
Re: Nye 991 carrera s
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Nye 991 carrera s
Det har du helt rett i Henning Jeg behøver ikke bekymre meg om det nå Men om ett par tre år kan det jo hende det er aktuelthenning wrote:Siden du absolutt ikke skal bytte bil, er det kanskje ikke så farlig om felgene du har ikke passer på 991 ?inge wrote: Er forøvrig enig med tanke på felger. Hvilke felger har du bestilt? Inpresset er vist anderledes på 991 en på 997, det betyr at den stabelen med felger jeg har til 997'n ikke kan brukes
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Nye 991 carrera s
Har sett bilder av den nye Turboen, og den ligner ikke på dette.inge wrote:Hva er dette da? Spekulasjon på hvordan den nye turbo'n blir?QuaTTro wrote:Pent !
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Nye 991 carrera s
Er viktig å planlegge for alle eventualiteterhenning wrote: Siden du absolutt ikke skal bytte bil, er det kanskje ikke så farlig om felgene du har ikke passer på 991 ?
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Re: Nye 991 carrera s
Har stygge mistanker om at Formannen ikke kommer til å bytte bil, men uansett tror jeg ikke 997-felger passer. Tror nok det må bli noe i 5x110 ET 41henning wrote:Siden du absolutt ikke skal bytte bil, er det kanskje ikke så farlig om felgene du har ikke passer på 991 ?
Re: Nye 991 carrera s
Dette var ikke "cleant"...mye hull ja,men felgene var rå syntes jeg,å godt å høre
turboen ikke skal se slik ut,hadde jeg ikke trodd heller.Må være en photoshop eller
ett firma ala Gemballa som har lekt seg dette vel?
turboen ikke skal se slik ut,hadde jeg ikke trodd heller.Må være en photoshop eller
ett firma ala Gemballa som har lekt seg dette vel?
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Re: Nye 991 carrera s
Ja er nok Photoshop med utgang fra R8. Ferrari hjul,Lexus front etc..?cv1515 wrote:Dette var ikke "cleant"...mye hull ja,men felgene var rå syntes jeg,å godt å høre
turboen ikke skal se slik ut,hadde jeg ikke trodd heller.Må være en photoshop eller
ett firma ala Gemballa som har lekt seg dette vel?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Nye 991 carrera s
Enig Jørn. En ting som også tyder på photoshopping er plassering av bremsekalipter forran. Den er på (iallafall) 996,997 og 991 plassert ca 180 grader andreledes en dette. Plassering av kalipter har betydning for hvor mye bilen skal "dra seg ned" under oppbremsing. Biler med frontmotor har ofte kalipteren slik som bå bildet her, for å ikke få for mye dykking ved bremsing. Biler med midt/hekk motor har gjerne plassert kalipter 180 grader anderledes. Porsche har tilogmed (i alle fall på 997) plassert kalipteren forskjellig om det er keramiske eller stål bremser. Ikke mange gradene forskjellig, men litt er det. Dette har selvfølgelig med at bremseegnskapene er forskjellig på de to systemene, selv om selve kalipteren er den samme....webmaster wrote:For å være ærlig synes jeg ikke dette var så pent, alt for mye 'høl' her og der, håper den ikke blir sånn...QuaTTro wrote:Pent !
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Nye 991 carrera s
Tiden vil vise hva det blir til Kan fort hende at jeg blir nødt til å kutte dramatisk i bilparken..... Man må være litt tilpassningsdyktig om dagenLuigi wrote:Har stygge mistanker om at Formannen ikke kommer til å bytte bil, men uansett tror jeg ikke 997-felger passer. Tror nok det må bli noe i 5x110 ET 41henning wrote:Siden du absolutt ikke skal bytte bil, er det kanskje ikke så farlig om felgene du har ikke passer på 991 ?
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Nye 991 carrera s
Helt klart Erling, man må alltid tenke litt framoveralfheim wrote:Er viktig å planlegge for alle eventualiteterhenning wrote: Siden du absolutt ikke skal bytte bil, er det kanskje ikke så farlig om felgene du har ikke passer på 991 ?
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Nye 991 carrera s
Det går hardnakkede rykter om at verden er overfylt av interessante bileringe wrote:Man må være litt tilpassningsdyktig om dagen
Re: Nye 991 carrera s
Da har jeg vært og prøvd vidundret En rød 991 Carerra S med PDK (7 trinns dobbelkløtsj kasse). Rigtingnok med vinterdekk og våt asfalt, pluss snø og is. Takk til Porsche Center Son
Hovedkonklusjonen min er at dette er den mest komplette sportsbilen jeg noen gang har kjørt. Tre biler i en:
- I "comfortmodus" er den like komfortalbel som en BMW M
- I Sportsmodus er det nesten (kommer tilbake til det med nesten) en 911
- I Sport+ er det nesten en racerbil
Porsche har forlenget akselavstanden på 991 og det merkes. På godt og ont, mest godt. Det har mye å si for komforten, spesielt på motorvei og transportetapper. Den karakteristiske 911 "dykkingen" om dere forstår hva jeg mener, er borte. Det er stort sett greit, men jeg savnet det litt også. Det er jo en av tingen som har vært med på å gi 911 den litt spesielle og høyst fasinerende kjøreopplevlse.
Fantastisk lyd med sportseksos. Nå begynner dette å nærme seg Ferrari sine lydkulisser. Selve lyden er ikke sammenlignbar, men måten lyden blir levert på er det, om dere skjønner hva jeg mener. Fantastisk motorrespons og helt riktig megde eksoslyd kommer inn i kupeen Helt herlig følelse når det ramler litt i eksonen ved gasslipp
Fantastiske vinteregenskaper. Jeg har vodt for å forstå hva man skal med 4wd på en slik bil. Klart den vil akselrere raskere på glatt underlag, men en vil også tape på preisjon og understyring inn i sving. Jeg prøvde bakkestart i snø/islagt bakke, uten tekniske hjelpemidler som traction controll, Bilen sto i Sport+ modus, og om man var forsiktig så gikk det fint å komme igang. Det var med piggfrie 295/30-20 og 400 gamp...
Jeg er som sagt mektig imponert, og en dag skal jeg ha en slik bil Men ikke akkurat nå, tror jeg. For da turbo'n rullet ut av verkstedshallen, med halvbur og nye fine GT2 RS stoler, ja da hadde jeg fått ny bil igjen. Jeg har opplevd dette før, både med MR2'n og F355'n. Sikkelig stoler gjør mye mer for kjørefølelsen en man skulle tro. Jeg kom mye tettere på 911 og det var en god følelse + at jeg letta sikkert bilen med 60-70 kilo
Hovedkonklusjonen min er at dette er den mest komplette sportsbilen jeg noen gang har kjørt. Tre biler i en:
- I "comfortmodus" er den like komfortalbel som en BMW M
- I Sportsmodus er det nesten (kommer tilbake til det med nesten) en 911
- I Sport+ er det nesten en racerbil
Porsche har forlenget akselavstanden på 991 og det merkes. På godt og ont, mest godt. Det har mye å si for komforten, spesielt på motorvei og transportetapper. Den karakteristiske 911 "dykkingen" om dere forstår hva jeg mener, er borte. Det er stort sett greit, men jeg savnet det litt også. Det er jo en av tingen som har vært med på å gi 911 den litt spesielle og høyst fasinerende kjøreopplevlse.
Fantastisk lyd med sportseksos. Nå begynner dette å nærme seg Ferrari sine lydkulisser. Selve lyden er ikke sammenlignbar, men måten lyden blir levert på er det, om dere skjønner hva jeg mener. Fantastisk motorrespons og helt riktig megde eksoslyd kommer inn i kupeen Helt herlig følelse når det ramler litt i eksonen ved gasslipp
Fantastiske vinteregenskaper. Jeg har vodt for å forstå hva man skal med 4wd på en slik bil. Klart den vil akselrere raskere på glatt underlag, men en vil også tape på preisjon og understyring inn i sving. Jeg prøvde bakkestart i snø/islagt bakke, uten tekniske hjelpemidler som traction controll, Bilen sto i Sport+ modus, og om man var forsiktig så gikk det fint å komme igang. Det var med piggfrie 295/30-20 og 400 gamp...
Jeg er som sagt mektig imponert, og en dag skal jeg ha en slik bil Men ikke akkurat nå, tror jeg. For da turbo'n rullet ut av verkstedshallen, med halvbur og nye fine GT2 RS stoler, ja da hadde jeg fått ny bil igjen. Jeg har opplevd dette før, både med MR2'n og F355'n. Sikkelig stoler gjør mye mer for kjørefølelsen en man skulle tro. Jeg kom mye tettere på 911 og det var en god følelse + at jeg letta sikkert bilen med 60-70 kilo
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Nye 991 carrera s
Høres bra ut!
Grattis med lettere bil!
Grattis med lettere bil!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Nye 991 carrera s
Takkwebmaster wrote:
Grattis med lettere bil!
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Nye 991 carrera s
Gratulerer!
*peker på signaturen sin*
*peker på signaturen sin*
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....