En runde på Ringen med GTR;Gumpert og 911 turbo Manthey R.

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: inge, NoBrain

bmw518
Posts: 86
Joined: 12 Aug 2011 09:58

Post by bmw518 »

eirikoo wrote:
ChanteHovsepian wrote: Men jag tänker inte föra denna diskutionen vidare då jag börjar tycka att majoriteten här helt enkelt hatar de andra som inte kör en bil av samma typ.
Jeg skal hvertfall prøve å ikke dømme alle GT-R eiere etter bare en persons oppførsel. :D

Ser ut som om det ble noen ømme tær her, men det får man vel ha takhøyde til. Det er jo fullt mulig å diskutere på en saklig måte uten å være uhøflig med de andre.
Som jeg har sagt tidligere, både GT-R og GT2/3 står på min ønskeliste.

Skal se om jeg får råd til dem når avgiftene er lavere. :D
Her er jeg enig med deg...takhøyde er ALLTID bra.... :idea: :wink:
Respekt for andres bilsmak bør være essensielt for enhver bilentusiast

Synes GT-R er en barsk bil, men etter min smak er endel av linjene
noe snåle. At fan av helanaloge biler ikke har noe sansen for nutidens
superbiler er vel ikke akkurat overraskende.... :idea:

At det GT-R leverer på bane og i prestasjoner er virkelig imponerende
synes jeg de fleste uansett bilrelgion bør være enig i :arrow:
cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 »

Enig med dere eirikoo og bmw518...

Regner med eirikoo mener meg når han ikke skal dømme alle GTR
eiere etter en persons oppførsel.Syntes selv jeg ikke har oppført meg
ufint eller dårlig på noen måte,kjedelig det oppfattes slik :(
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
eirikoo
Posts: 90
Joined: 27 Mar 2003 12:11
Location: Oslo

Post by eirikoo »

cv1515 wrote:Enig med dere eirikoo og bmw518...

Regner med eirikoo mener meg når han ikke skal dømme alle GTR
eiere etter en persons oppførsel.Syntes selv jeg ikke har oppført meg
ufint eller dårlig på noen måte,kjedelig det oppfattes slik :(
Nei, du er bare oppspilt over den fete bilen din du, og poster mye om den biltypen. Og det hadde sikkert jeg gjort også! :lol:
Var vel heller en annen en som kom brølende inn fra sidelinja og dro noen kjappe konklusjoner om både nordmenn generelt og dette forumet spesielt. :roll:
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally


X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

ChanteHovsepian wrote:
Men jag tänker inte föra denna diskutionen vidare då jag börjar tycka att majoriteten här helt enkelt hatar de andra som inte kör en bil av samma typ.

Ni har helt fel inställning till sportsbilar och dess miljö.

Första gången jag upplever sånn här idioti på ett forum, trodde detta var sportsvogn.no och inte någon jäkla ATTACK side, vi har samma intresse och bör där med kunna diskutera saker och ting utan att gå på person eller märke.

Cheers
.... og dette kan du konkludere med etter en håndfull postinger her inne? Hvem er du som kan dømme ett helt forum og alle dets medlemmer på så tynt grunnlag? Supermann? Gud? ;-)

Jeg håper virkelig vi har sammenfallende interesser i forhold til bil generelt, og synes vi skal oppføre oss som siviliserte, høfflige mennesker. Både her inne i den virtuelle og ute i den virkelige verden. Banning, beskyldninger og store bokstaver hører ikke hjemme i denne konteksten. Jeg ber instendig om at ordbruken modereres her inne. Ingen er tjent med den formen som denne tråden begynner å ta.

Man kan heller ikke forvente nesegrus beundring og halleluja bare fordi man mener man har verdens råeste kjøretøy. Det er alltid noen som legger andre kriterier til grunn for sitt (drømme) bilvalg. Respekter det og ikke diss det ;-)

CV1515 har nok kommet litt sjevt ut med sin påpeking av GTR'ens fortreffeligheter. Om du leser litt nøye etter, så inneholder mange av postingene dissing av Ferrari og/eller Porsche. Denne dissingen er nok noe av bakgrunnen for Iceman og Luigi sine uttalelser, vil jeg tro ;-) Personlig misliker jeg sterkt å fremheve ett produkt ved å drive med dissing av andre. Det er slikt man gjør når produktet ikke står på egne ben. Jeg mener GTR står fjellstøtt på egne ben, og det har jeg ved flere anledninger uttalt her inne.

De fleste av oss synes GTR er en rå bil, og noen av oss har tilogmed råd til å kjøpen en, selv med norske avgifter. Alikevel velger vi andre merker. Hvorfor gjør vi det da? Jo, fordi det er andre kvaliteter en beste rundetid på ringen med en proffesjonell fører, som fører til valget. Mange andre....

Personlig har jeg aldrig disset GTR, jeg har heller ikke nevt på hvorfor jeg aldrig kommer til å kjøpe en. Mine grunner til det er ikke relevant på ett forum. De som er relevant er å fortelle om hvorfor jeg har Toyota, Ferrari, Ariel og Porsche i garasjen min :-) Og om du leser postingene rundt GTR så er det kun etter relativt kraftig provosering fra CV1515 (han tilogmed innrømmer at han ønsker å provosere) at noen sier noe negativt om GTR. De fleste av brukerne her inne lar faktisk være å kommentere disse postingene. Så takhøyden er absolutt tilstede her inne ;-)

Bare for å ha sagt det: Jeg har kjørt trackday på norske baner siden Rudskogen åpnet tidlig på nitti tallet. Jeg har kjørt på Nürburgring siden 2000, både Touristfarht (bil og MC), VLN løp og 24 timer. Til neste år nærmer jeg meg 1000 runder med stormskritt :-) Jeg har stått som arrangør av banedager siden Rudskogen åpnet, og vært med å arrangere CSM siden det føste i 2005. Så direkte uinterisert i banekjøring er jeg ikke ;-) Iceman har i mange år kjørt på Rudskogen, Vålerbanen, Ascari og Nürburgring. Han har hastighetslisens og kjørte 997 GT3 Cup i den norske GT serien i fjor. Noen ungdommer er ingen av oss lenger :wink: Selv om Iceman er betydelig yngre en meg..... :oops:
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 »

Inge....Når jeg nevner Ferrari og Porsche i mine tråder så påpeker jeg
bare fakta,ikke ment som dissing som sådan.Digger jo Porsche og Ferrari selv også:)

Og Inge,respekterer ditt svar,ordentlig og begrunnende.Alle har forskjellig smak,noen liker dattera,noen liker mora,jeg liker begge to;)
:)
Last edited by cv1515 on 11 Nov 2011 06:23, edited 1 time in total.
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Skogens Baron
Posts: 34
Joined: 12 Apr 2010 19:21

Post by Skogens Baron »

cv1515 wrote:Når jeg nevner Ferrari og Porsche i mine tråder så påpeker jeg
bare fakta
,ikke ment som dissing som sådan.Digger jo Porsche og Ferrari selv også:)
cv1515 wrote:Ferrari holder jo ikke i original tillstand engang;)
cv1515 wrote:
Annenhver Ferrari som er annonsert har jo overhalt motor,og gjerne etter 3000mil,syntes det er for dårlig.Ta en 300zx fra tidlig nittitall med 300hk originalt,den kan du kjøre 200000km uten problemer,ta en Ferrari 348 og gjør det samme,tror ikke det går så bra.Finnes det egentlig en Ferrari her i verden som har gått over 100000km???
Jeg tar meg gjerne tid til å høre mer om dette..
User avatar
ThomasB
Posts: 751
Joined: 29 Jul 2007 17:20
Location: Oslo

Post by ThomasB »

hahahahaaa!!! osv...


venter i spenning på fortsettelsen..
- '73 Escort Mexico
- '65 Amazon 122s 4 sale
- '09 Cooper Clubman
cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 »

skogens baron
Kanskje litt overdrevet,men veldig mange Ferrari må overhales tidlig,
skifte kamreim etter noen få hundre mil,det er for dårlig mener jeg.
Men de som har råd og syntes det er ok med servicer til 50000kr
hvert andre/tredje år må jo bare få lov til det.Jeg lurer egentlig
på om reimene dem bruker er så dårlige ettersom de har ett
så tett skifteintervall,eller om det er for å tjene penger på service;)?
Att de har så lette engine internals att reima ikke tåler raske bytter
mellom aks og brems tror jeg ikke på:
De har jo da noe av det ypperste innen sugemotor teknologi i sin
samtid å kjøre med da,og det er jo kult,og en lyd av en annen verden,som en japse bare kan drømme om,med unntak av Lexus LF-A,den topper jo Ferrari;)Motor holdbarhet og serviceinterval har vel blitt bedre med Ferrari siste årene også.
Første Ferrari jeg syntes det går ann å eie er forøvrig 355.Da mener jeg utseendemessig.Samt 512M,den er rå.

Nissan 300zx har jeg meget god peiling på,200000km lett trimmet med 400hk NO PROBLEMO.En Ferrari fra samme tidsepoke sliter med samme kvalitet ja.Det trenger vel ingen ha innvendinger på tror jeg.
Men en Ferrari har jo en "høyere" trimmningsgrad så lenge de går veien uten turbo.
Har selv en 300zx med 650hk og 800nm som har gått maaange mil i tre sesonger nå,mye hardkjør,den starter å går hver dag.kanskje du skogens baron vet mer om dette enn meg for det jeg vet,så kan jo du rettlede meg og forklare hvorfor det er slik med Ferrari???
Eller om jeg tar feil???

Og missforstå meg rett,men Ferrari er vel største drømmebilen for meg,
men de setter selv en effektiv stopper for det med sine serviceintervaller og "frynsete" motorkvalitet.Da mener jeg litt eldre modeller,ikke helt nyeste fra siste årene.

Og alle,jeg forstår att Ferrari er ett spesielt kjøreinstrument,fine biler.
Men som sagt syntes de stort sett er litt for dårlig på enkelte ting,men sjel har de,det hadde mine 3 stk Fiat ritmo abarth 130TC også;)
Last edited by cv1515 on 11 Nov 2011 06:26, edited 1 time in total.
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 »

Forøvrig kunne vi tatt denne diskusjonen om Ferrari "kvalitet"
i en annen tråd,vært interessant å høre andres meninger om det samme.
Jeg mener ikke å "disse" noen når jeg skriver om dette:)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
asn
Posts: 106
Joined: 04 May 2005 12:26
Location: London

Post by asn »

cv1515 wrote:Skrevet: Ons Nov 02, 2011 7:04 pm
Mest imponert over kompisen min jeg som med utslitte framdekk(ikke slicks),utslitte klosser bak,skrek rundt hele runden,ca 600hk og en passasjer på 95kg i tillegg loser GTR rundt banen nesten like fort som Sutil med slicks på en Gumpert,det står det respekt av.Neste runden kjørte kompisen min på 7:26 rundt....respect.
ChanteHovsepian wrote: Skrevet: Lør Nov 05, 2011 10:12 pm
Till saken, ni som tror att jag inte hade bra däck kan skicka mail till scuderia.nordschleife@gmail.com så ska ni få kopi på kvittering på NYA framdäck 20/7-2011 från tyre-trade-center.com vilket är dagen efter denna VIP Track Day. Nye klosser bak fikk jag av Nissan DCE
ChanteHovsepian wrote:Skrevet: Ons Nov 09, 2011 9:50 pm
ASN, etter 4 dager på Nordschleife så har man veldig dårlig med bremser og dekk, men du verkar ha tydliga problem och förstå sånt.
Er det rart jeg sliter med å forstå?

ChanteHovsepian wrote: Ni har helt fel inställning till sportsbilar och dess miljö.

Mener du med det at du har den rette innstillingen?
Om så er, kan du fortelle oss alle, så slipper vi ha feil innstilling også på ett senere tidspunkt.
ChanteHovsepian wrote: vi har samma intresse och bör där med kunna diskutera saker och ting utan att gå på person eller märke.

Her er nok alle enige, du får gå foran som et godt eksempel så skal du se de andre vil følge etter.

ChanteHovsepian wrote: Återkommer den dagen då Norge tar bort den höga skatten och avgifterna på dyra bilar, för det e nog först då ni kanske kan börja köra riktiga bilar och känna på hur det är och sen kunna öppna eran käft.

Cheers
Det hadde vert interessant å høre hva du legger i begrepet "riktiga bilar", men siden du ikke blir å se før de norske avgiftene er kuttet er vel det noe vi kan se langt etter.
Hygg deg så lenge, med eller uten gode dekk :wink:
Is my soul the ghost that drives my car around at night?
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

cv1515 wrote:skogens baron
Kanskje litt overdrevet,men veldig mange Ferrari må overhales tidlig,
skifte kamreim etter noen få hundre mil,det er for dårlig mener jeg.
Men de som har råd og syntes det er ok med servicer til 50000kr
hvert andre/tredje år må jo bare få lov til det.Jeg lurer egentlig
på om reimene dem bruker er så dårlige ettersom de har ett
så tett skifteintervall,eller om det er for å tjene penger på service;)?
Att de har så lette engine internals att reima ikke tåler raske bytter
mellom aks og brems tror jeg ikke på:
Hvorfor skrive dette? kan virke som om du vil :roll: irritere andre medlemmer mest mulig.

Nå er jeg ferdig med denne tråden.
Lykke til videre.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 »

Iceman wrote:
cv1515 wrote:skogens baron
Kanskje litt overdrevet,men veldig mange Ferrari må overhales tidlig,
skifte kamreim etter noen få hundre mil,det er for dårlig mener jeg.
Men de som har råd og syntes det er ok med servicer til 50000kr
hvert andre/tredje år må jo bare få lov til det.Jeg lurer egentlig
på om reimene dem bruker er så dårlige ettersom de har ett
så tett skifteintervall,eller om det er for å tjene penger på service;)?
Att de har så lette engine internals att reima ikke tåler raske bytter
mellom aks og brems tror jeg ikke på:
Hvorfor skrive dette? kan virke som om du vil :roll: irritere andre medlemmer mest mulig.

Nå er jeg ferdig med denne tråden.
Lykke til videre.

Irritere folk mest mulig????Er det ikke noe sannhet i dette?
Mener ikke å irritere......sorry:)Fikk ett spørsmål og ville bare begrunne
mine tanker.

Og hvorfor sakse å klippe ut bare det "negative" istedenfor å se posten i sin helhet,ser ikke så irriterende ut da vettu,om du tar med alt jeg skrev;)
Last edited by cv1515 on 11 Nov 2011 06:27, edited 1 time in total.
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 »

Så barnslig att du ikke kan høre litt andres tanker om Ferrari er
du ikke Iceman....;)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Skogens Baron
Posts: 34
Joined: 12 Apr 2010 19:21

Post by Skogens Baron »

cv1515 wrote:Når jeg nevner Ferrari og Porsche i mine tråder så påpeker jeg
bare fakta
,
ikke ment som dissing som sådan.Digger jo Porsche og Ferrari selv også:)
cv1515 wrote:Ferrari holder jo ikke i original tillstand engang;)
cv1515 wrote:
Annenhver Ferrari som er annonsert har jo overhalt motor,og gjerne etter 3000mil,syntes det er for dårlig.Ta en 300zx fra tidlig nittitall med 300hk originalt,den kan du kjøre 200000km uten problemer,ta en Ferrari 348 og gjør det samme,tror ikke det går så bra.Finnes det egentlig en Ferrari her i verden som har gått over 100000km???
cv1515 wrote:
cv1515 wrote:skogens baron
Kanskje litt overdrevet,men veldig mange Ferrari må overhales tidlig,
skifte kamreim etter noen få hundre mil,det er for dårlig mener jeg.
Men de som har råd og syntes det er ok med servicer til 50000kr
hvert andre/tredje år må jo bare få lov til det..

Irritere folk mest mulig????Er det ikke noe sannhet i dette?
Mener ikke å irritere......sorry:)Fikk ett spørsmål og ville bare begrunne
mine tanker.
Vi prøver igjen..
cv1515
Posts: 353
Joined: 16 Feb 2010 05:58

Post by cv1515 »

Hva mener du vi prøver igjen?Var det feil svar..?
Ferrari er verdens beste biler,de motorene holder til evig tid uten service.
Var det riktig svar BARON?

ASN,stol på meg du så slipper du forstå,Chante hadde meget dårlige dekk og klosser bak på den runden,han skrev litt feil i første posten.
Han mente att han hadde kjøpt nye dekk å klosser dagen etter,
og hadde kvittering på det,med dato dagen etter kjøringa.

Iceman,du bekrefter bare det Chante lurer på lenger opp i tråden med ikke å kunne tåle litt kritikk til Ferrari samtidig som du rakker ned å fyrer løs på Nissan GTR selv.Blir bare dumt.Leser du nøye så skriver jeg mye bra om Ferrari også;)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009

X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Post Reply