Video fra Rudskogen 08 oktober med Ferdinand Motor
Video fra Rudskogen 08 oktober med Ferdinand Motor
Har lagt ut et par klipp fra kjøringen på lørdag. Jeg synes det var mye bra kjøring. De fleste kjørte hensynsfullt og sikkert!
Hadde litt bremseproblemer. Opplevde 2 ganger å få myk pedal med tilhørende reduksjon av bremseeffekt. Regnet med at det var varmgang da klosser etc så bra ut, og pedalen ble fast igjen etter nedkjøling. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at begge de innerste klossene framme var totalt nedslitt, samt at pakningene på kalliperstemplene var sprukket. Ikke bra. Dette er helt nye AP 4-pot kallipere.
http://vimeo.com/30370722
http://vimeo.com/30340299
Hadde litt bremseproblemer. Opplevde 2 ganger å få myk pedal med tilhørende reduksjon av bremseeffekt. Regnet med at det var varmgang da klosser etc så bra ut, og pedalen ble fast igjen etter nedkjøling. Da jeg kom hjem oppdaget jeg at begge de innerste klossene framme var totalt nedslitt, samt at pakningene på kalliperstemplene var sprukket. Ikke bra. Dette er helt nye AP 4-pot kallipere.
http://vimeo.com/30370722
http://vimeo.com/30340299
mvh Tor
Bra kjørt,Lotus du kjører vel?Var det en GT3 du hang på i første filmen?
Hadde du hatt noe mer power hadde du tatt den,meget bra:)
Hadde du hatt noe mer power hadde du tatt den,meget bra:)
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Re: Video fra Rudskogen 08 oktober med Ferdinand Motor
Det så ut som om både bil og sjåfør trivdes godt på Rudskogen. Spesielt la jeg merke til flott innganger med tette tangeringer. Er det standard 2,2 liters motor uten pustehjelp i Speedstern? Spør siden du hang så godt med motorsterke biler utpå slettene.toreide wrote:Har lagt ut et par klipp fra kjøringen på lørdag. Jeg synes det var mye bra kjøring. De fleste kjørte hensynsfullt og sikkert!
Går ut fra at Øhlinsene er med justerbare dempere, 2 eller 3 veis?
Merkelig at tilpassede APbremser gir slike tendenser. Med motoren midt på så har du vel relativt mye brems bak ift biler med motor foran. Hvor mange km banekjøring har du med APbremsene?.. Kanskje er bias justert endel fremover pga denne endringen; delårsak til svært varme skiver/calipre?. Kan stemplene være trege slik at klossene ligger på litt for mye?
Takk for komplementet! Hjalp godt å ligge bak en Porsche med bra sporvalg. Kom ned på 1.39 og var fornøyd med det. Det er stort sett alltid noe som ødelegger en optimal runde. Skal kikke nærmere på dagens siste session da den var ganske fri for trafikk.
Bremsene er 100% lik de som står på Lotus Europa SE, og er opsjon til nyeste Exige. ABS er koblet ut. Har tatt noen bilder som viser skadene. Mansjettene som er sprukket er helt tørre og stive. Disse burde vel uansett tåle ganske så høye temparaturer?
Du har helt rett angående bremsebalanse. Optimalt skulle det vært litt mer bak, men vanskelig å få til med tilgjengelige kallipere. Det finnes en løsning hvor man bruker de gamle 2-pot AP'ene som sto framme. Ved hjelp av en brakett kan de brukes bak, men man må da beholde de origanle kalliperne bak for å ta seg av håndbrekkfunksjon.
Bremsene er 100% lik de som står på Lotus Europa SE, og er opsjon til nyeste Exige. ABS er koblet ut. Har tatt noen bilder som viser skadene. Mansjettene som er sprukket er helt tørre og stive. Disse burde vel uansett tåle ganske så høye temparaturer?
Du har helt rett angående bremsebalanse. Optimalt skulle det vært litt mer bak, men vanskelig å få til med tilgjengelige kallipere. Det finnes en løsning hvor man bruker de gamle 2-pot AP'ene som sto framme. Ved hjelp av en brakett kan de brukes bak, men man må da beholde de origanle kalliperne bak for å ta seg av håndbrekkfunksjon.
mvh Tor
Har sett slike mansjetter tidligere, det var på Brembocalipre (Mitsubishi Evo), etter banekjøring på gamle Rudskogen. Utseendet minnet om hardt stekt bacon.toreide wrote: Mansjettene som er sprukket er helt tørre og stive. Disse burde vel uansett tåle ganske så høye temparaturer?
På den bilen kom temperaturen ned etter montering av lufting inn på senter av skivene(fra hull i fronten), og bytte til et annet fabrikat skiver/klosser. Da holdt mansjettene greit. Jeg har lyst til å tro at den ekstra luftingen hjalp mest .
Jeg vet ikke nøyaktige hastigheter, spessielt ikke i Angsten i da blikk og sanser er rettet andre steder Tror jeg har i underkant av 200 km/t ved innbremsing på langstrekket.hagenisse wrote:1.39 er fort, men så går vel ikke den speedsteren akkurat dårlig heller. Hva slags hastigheter har du på så strekka og ned mot angsten?
Fin kjøring!
mvh Tor
Jeg har en 15-20kmt mere ned mot angsten enn på langsiden, noe jeg tipper at du også har.toreide wrote: Jeg vet ikke nøyaktige hastigheter, spessielt ikke i Angsten i da blikk og sanser er rettet andre steder Tror jeg har i underkant av 200 km/t ved innbremsing på langstrekket.
1.39 er veldig bra, godt kjørt.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.