Den sølvgrå Speedsteren, er det Tor sin? Var det kompressor i den? Gikk veldig fort...
Det var min ja Første skikkelige banedag siden 07'. Nye banen er skikkelig artig og krevende.
Super video! Litt artig at du fikk meg på video der du gjorde. Hadde lagt bak SLS'en i flere runder og muligens gjort bakdakka noe varme. Bomma også skikkelig på bremsepunktet. Slapp noe skikkelig i svingen der
Ellers fungerte bilen meget bra. Kjører på Öhlins dempere som er satt opp av Cornering Force i UK. Dette er et sett som består av nye ARB'er framme og bak samt tilhørende oppsett av fjærer og dempere. Pga en oppdatert del kjørte jeg nå uten ARB'ene. Filosofien er relativt myke fjærer (f: 350 b: 500) som funker på humpete veier, og ARB'er som gir bra grep på bane.
Håper å få testet mer på Rudskogen før vinteren kommer.
Å se filmen fra Rudskogen har jo fått en ny dimensjon etter ombyggingen. Kjekt å se hvordan du drar innpå langt mer motorsterke biler på de svingete partiene.
Å se filmen fra Rudskogen har jo fått en ny dimensjon etter ombyggingen. Kjekt å se hvordan du drar innpå langt mer motorsterke biler på de svingete partiene.
Det er artigere, å kjøre fra de lettere bilene i de svingete partiene.
Inn i angsten og rundt angsten henter jeg mange sekunder, noe som ikke skulle vært mulig da en Lotus/opel spidster veier utrolig mye mindre enn den tunge Panameraen.
Det er alltid artig å kjøre fra biler, som man egentlig ikke skulle klart å kjøre fra uansett merke.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Har vel også litt med hvor mye folk har rukket å kjøre på den nye sløyfa, ikke aller har benyttet enhver anledning til å kjøre den nye banen.
Skal innrømme at jeg selv tar det nok litt rolig innover mot angsten, men jeg regner vel med at bremsepunktene flyttes nærmere inn i svingen etterhvert som jeg blir varm i trøya
Westfield Seight [banebil]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ]
Synes kjøringen var helt innenfor, eneste var evnt andre førere som tror de kjørte race og skulle sperre bevisst? evnt bare ikke hadde fungerende speil, ref rød cab.
o store plengnom bilen er jo ikke kjent for å være så rask på raka, og da er det kipt at folk ikke slipper forbi.
R888 dekk er jo også litt hollywood, skriker og virrer litt rundt
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.
seight wrote:Har vel også litt med hvor mye folk har rukket å kjøre på den nye sløyfa, ikke aller har benyttet enhver anledning til å kjøre den nye banen.
Skal innrømme at jeg selv tar det nok litt rolig innover mot angsten, men jeg regner vel med at bremsepunktene flyttes nærmere inn i svingen etterhvert som jeg blir varm i trøya
Virker som det tar laaang tid å få varme i bakdekka (ref. Videon til Jørn), og tilvenning av ny bane, så tipper de setter fine rundetider på en solfylt dag etter hvert.
Uansett, vi er der for å ha det morro og så kan de som tror det er Racing melde seg på i GT serien etc..
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Iceman wrote:Det er artigere, å kjøre fra de lettere bilene i de svingete partiene. Inn i angsten og rundt angsten henter jeg mange sekunder, noe som ikke skulle vært mulig da en Lotus/opel spidster veier utrolig mye mindre enn den tunge Panameraen.
Hehe, ser den. Men jeg tipper bilen din er utrustet med PSM, sannsynligvis det beste antiskrens-/stabiliseringssystemet som finnes? Da er det jo bare å mate på, og så kan man overlate til elektronikken å berge situasjonen?
Tipper det er riiiiimelig skummelt med hekk-/midtmotor på nye Rudskogen, f.eks. Elise har jo null hjelpemidler. Tror nok jeg feiger ut ned angsten
Iceman wrote:Det er artigere, å kjøre fra de lettere bilene i de svingete partiene. Inn i angsten og rundt angsten henter jeg mange sekunder, noe som ikke skulle vært mulig da en Lotus/opel spidster veier utrolig mye mindre enn den tunge Panameraen.
Hehe, ser den. Men jeg tipper bilen din er utrustet med PSM, sannsynligvis det beste antiskrens-/stabiliseringssystemet som finnes? Da er det jo bare å mate på, og så kan man overlate til elektronikken å berge situasjonen?
Tipper det er riiiiimelig skummelt med hekk-/midtmotor på nye Rudskogen, f.eks. Elise har jo null hjelpemidler. Tror nok jeg feiger ut ned angsten
Ferrari sitt system er faktisk bedre på bane, både på 430 og 458 enn porsche panamera sitt er.
Har ikke exige og elise luksus som ABS og lignende? eller er de like teknisk tilbakestående som min gamle burgunderhaug?
Jeg håper å få fighta litt med deg hagenisse i 2012 sesongen, da bilen min faktisk ligner på bil, vil da stille i fullsize bil, ikke juksemegabusa
Mistenker jeg får litt samme problem som deg nedover raka mot de raske bilene, vurderer seriøst liten nos tank for å kunne blåse forbi, ellers finnes det jo noen kammer og topper som kan funke..
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.
hmhaga wrote:Hehe, ser den. Men jeg tipper bilen din er utrustet med PSM, sannsynligvis det beste antiskrens-/stabiliseringssystemet som finnes? Da er det jo bare å mate på, og så kan man overlate til elektronikken å berge situasjonen?
Um, som tilskuer, la meg legge til at det er VELDIG tydelig når man ser en Panamera at det er en (i denne sammenhengen) svært tung bil. Ingen elektronikk i verden kan kompensere for at den veier tett oppunder 2 tonn. Men den føles (og er) sikkert fantastisk morsom å kjøre.
Iceman wrote:Det er artigere, å kjøre fra de lettere bilene i de svingete partiene. Inn i angsten og rundt angsten henter jeg mange sekunder, noe som ikke skulle vært mulig da en Lotus/opel spidster veier utrolig mye mindre enn den tunge Panameraen.
Hehe, ser den. Men jeg tipper bilen din er utrustet med PSM, sannsynligvis det beste antiskrens-/stabiliseringssystemet som finnes? Da er det jo bare å mate på, og så kan man overlate til elektronikken å berge situasjonen?
Stemmer, Porsche lager de beste bilene.
Skrur av alt av hjelpemidler, annet enn ABSèn som ikke vil av.
Haga, det er jo bare å stille opp på skogen en dag, så skal du få låne en Panamera for å se om det bare er å gi gass.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Morten H wrote:Bra film og kjøring(kansje litt på kanten av hva NSK tilater?)
Ja, det var det da. Han fikk noen kommentarer fra utslippet på forsøket på å ta den scimitar-saken. Dessverre er Z3n så treg at jeg flere ganger har opplevd at folk har lagt seg ut, blinket og ventet på at jeg skal kjøre forbi.. for å så legge seg inn igjen da jeg aldri kommer tross full gass..
Ingen planer om å bygge racebil av den, men litt avhengig av klasse kunne den nok blitt bra.. den fungerer jo egentlig veldig godt til tross for ikke all verdens oppgraderinger.
Anders; det får bli på våler, jeg har alt for lite effekt til å hevde meg på Rudskogen.