Bilder fra Rudskogen 8.august 2011

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
toreide
Posts: 20
Joined: 26 Jul 2004 00:01

Post by toreide »

webmaster wrote:Video klar. Dæven som jeg trenger flere runder på Rudskogen...

http://www.youtube.com/watch?v=16y3y6Wp74I&hd=1

Den sølvgrå Speedsteren, er det Tor sin? Var det kompressor i den? Gikk veldig fort...
Det var min ja :) Første skikkelige banedag siden 07'. Nye banen er skikkelig artig og krevende.

Super video! Litt artig at du fikk meg på video der du gjorde. Hadde lagt bak SLS'en i flere runder og muligens gjort bakdakka noe varme. Bomma også skikkelig på bremsepunktet. Slapp noe skikkelig i svingen der :)

Ellers fungerte bilen meget bra. Kjører på Öhlins dempere som er satt opp av Cornering Force i UK. Dette er et sett som består av nye ARB'er framme og bak samt tilhørende oppsett av fjærer og dempere. Pga en oppdatert del kjørte jeg nå uten ARB'ene. Filosofien er relativt myke fjærer (f: 350 b: 500) som funker på humpete veier, og ARB'er som gir bra grep på bane.

Håper å få testet mer på Rudskogen før vinteren kommer.
mvh Tor
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

...men har du presse i den? ;-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

webmaster wrote:Video klar.
Å se filmen fra Rudskogen har jo fått en ny dimensjon etter ombyggingen. Kjekt å se hvordan du drar innpå langt mer motorsterke biler på de svingete partiene.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

http://www.youtube.com/watch?v=eTYguhZhPKQ

Fra min bil med gjestesjåfør.
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

hmhaga wrote:
webmaster wrote:Video klar.
Å se filmen fra Rudskogen har jo fått en ny dimensjon etter ombyggingen. Kjekt å se hvordan du drar innpå langt mer motorsterke biler på de svingete partiene.
Det er artigere, å kjøre fra de lettere bilene i de svingete partiene. 8)

Inn i angsten og rundt angsten henter jeg mange sekunder, noe som ikke skulle vært mulig :shock: da en Lotus/opel spidster veier utrolig mye mindre enn den tunge Panameraen.

Det er alltid artig å kjøre fra biler, som man egentlig ikke skulle klart å kjøre fra uansett merke. :twisted:
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Mange forsiktige sjåfører i disse midtmotorbilene.
seight
Posts: 242
Joined: 05 Apr 2004 10:36

Post by seight »

Har vel også litt med hvor mye folk har rukket å kjøre på den nye sløyfa, ikke aller har benyttet enhver anledning til å kjøre den nye banen.

Skal innrømme at jeg selv tar det nok litt rolig innover mot angsten, men jeg regner vel med at bremsepunktene flyttes nærmere inn i svingen etterhvert som jeg blir varm i trøya :)
Westfield Seight [banebil]
Lotus Exige S2 [bane/bruksbil]
Subaru Impreza STi v3 Type R Coupe [isbil]
BMW 530DAT [Sportslokomotiv ;)]
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

hagenisse wrote:http://www.youtube.com/watch?v=eTYguhZhPKQ

Fra min bil med gjestesjåfør.
Bra film og kjøring(kansje litt på kanten av hva NSK tilater?)
Denne bilen burde vel kunne hevde seg i BMW Cuppen? Har du no planer for det ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
anders951
Posts: 202
Joined: 27 Aug 2007 21:45

Post by anders951 »

Synes kjøringen var helt innenfor, eneste var evnt andre førere som tror de kjørte race og skulle sperre bevisst? evnt bare ikke hadde fungerende speil, ref rød cab.

o store plengnom bilen er jo ikke kjent for å være så rask på raka, og da er det kipt at folk ikke slipper forbi.

R888 dekk er jo også litt hollywood, skriker og virrer litt rundt :)
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

seight wrote:Har vel også litt med hvor mye folk har rukket å kjøre på den nye sløyfa, ikke aller har benyttet enhver anledning til å kjøre den nye banen.

Skal innrømme at jeg selv tar det nok litt rolig innover mot angsten, men jeg regner vel med at bremsepunktene flyttes nærmere inn i svingen etterhvert som jeg blir varm i trøya :)
Virker som det tar laaang tid å få varme i bakdekka (ref. Videon til Jørn), og tilvenning av ny bane, så tipper de setter fine rundetider på en solfylt dag etter hvert.
Uansett, vi er der for å ha det morro og så kan de som tror det er Racing melde seg på i GT serien etc.. :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Post by hmhaga »

Iceman wrote:Det er artigere, å kjøre fra de lettere bilene i de svingete partiene. 8) Inn i angsten og rundt angsten henter jeg mange sekunder, noe som ikke skulle vært mulig :shock: da en Lotus/opel spidster veier utrolig mye mindre enn den tunge Panameraen.
Hehe, ser den. Men jeg tipper bilen din er utrustet med PSM, sannsynligvis det beste antiskrens-/stabiliseringssystemet som finnes? Da er det jo bare å mate på, og så kan man overlate til elektronikken å berge situasjonen?

Tipper det er riiiiimelig skummelt med hekk-/midtmotor på nye Rudskogen, f.eks. Elise har jo null hjelpemidler. Tror nok jeg feiger ut ned angsten :lol:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
anders951
Posts: 202
Joined: 27 Aug 2007 21:45

Post by anders951 »

hmhaga wrote:
Iceman wrote:Det er artigere, å kjøre fra de lettere bilene i de svingete partiene. 8) Inn i angsten og rundt angsten henter jeg mange sekunder, noe som ikke skulle vært mulig :shock: da en Lotus/opel spidster veier utrolig mye mindre enn den tunge Panameraen.
Hehe, ser den. Men jeg tipper bilen din er utrustet med PSM, sannsynligvis det beste antiskrens-/stabiliseringssystemet som finnes? Da er det jo bare å mate på, og så kan man overlate til elektronikken å berge situasjonen?

Tipper det er riiiiimelig skummelt med hekk-/midtmotor på nye Rudskogen, f.eks. Elise har jo null hjelpemidler. Tror nok jeg feiger ut ned angsten :lol:
Ferrari sitt system er faktisk bedre på bane, både på 430 og 458 enn porsche panamera sitt er.

Har ikke exige og elise luksus som ABS og lignende? eller er de like teknisk tilbakestående som min gamle burgunderhaug?

Jeg håper å få fighta litt med deg hagenisse i 2012 sesongen, da bilen min faktisk ligner på bil, vil da stille i fullsize bil, ikke juksemegabusa ;)

Mistenker jeg får litt samme problem som deg nedover raka mot de raske bilene, vurderer seriøst liten nos tank for å kunne blåse forbi, ellers finnes det jo noen kammer og topper som kan funke..
944 med v8, gl420 med v8, 1969 camaro RS med kompressormata bigblock.
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Post by rayb »

hmhaga wrote:Hehe, ser den. Men jeg tipper bilen din er utrustet med PSM, sannsynligvis det beste antiskrens-/stabiliseringssystemet som finnes? Da er det jo bare å mate på, og så kan man overlate til elektronikken å berge situasjonen?
Um, som tilskuer, la meg legge til at det er VELDIG tydelig når man ser en Panamera at det er en (i denne sammenhengen) svært tung bil. Ingen elektronikk i verden kan kompensere for at den veier tett oppunder 2 tonn. Men den føles (og er) sikkert fantastisk morsom å kjøre.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

hmhaga wrote:
Iceman wrote:Det er artigere, å kjøre fra de lettere bilene i de svingete partiene. 8) Inn i angsten og rundt angsten henter jeg mange sekunder, noe som ikke skulle vært mulig :shock: da en Lotus/opel spidster veier utrolig mye mindre enn den tunge Panameraen.
Hehe, ser den. Men jeg tipper bilen din er utrustet med PSM, sannsynligvis det beste antiskrens-/stabiliseringssystemet som finnes? Da er det jo bare å mate på, og så kan man overlate til elektronikken å berge situasjonen?

:lol:
Stemmer, Porsche lager de beste bilene.
Skrur av alt av hjelpemidler, :twisted: annet enn ABSèn som ikke vil av.
Haga, det er jo bare å stille opp på skogen en dag, så skal du få låne en Panamera :D for å se om det bare er å gi gass.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Morten H wrote:Bra film og kjøring(kansje litt på kanten av hva NSK tilater?)
Ja, det var det da. Han fikk noen kommentarer fra utslippet på forsøket på å ta den scimitar-saken. Dessverre er Z3n så treg at jeg flere ganger har opplevd at folk har lagt seg ut, blinket og ventet på at jeg skal kjøre forbi.. for å så legge seg inn igjen da jeg aldri kommer tross full gass.. :lol:

Ingen planer om å bygge racebil av den, men litt avhengig av klasse kunne den nok blitt bra.. den fungerer jo egentlig veldig godt til tross for ikke all verdens oppgraderinger.

Anders; det får bli på våler, jeg har alt for lite effekt til å hevde meg på Rudskogen. 8)
Post Reply