En Nissan GTR har sluppet inn på Porsche trackday.....
En Nissan GTR har sluppet inn på Porsche trackday.....
En enslig Nissan GTR har tydeligvis fått lov å være med Porscheklubben
å leke på banen.....antagelig for siste gang..Call 911......
Fra spøk til alvor,GTR har en meget dyktig sjåfør,mulig noe tunet,og kjører på R888 dekk......Paul Richard banen..
http://www.youtube.com/watch?v=b-E99-p4OUg
å leke på banen.....antagelig for siste gang..Call 911......
Fra spøk til alvor,GTR har en meget dyktig sjåfør,mulig noe tunet,og kjører på R888 dekk......Paul Richard banen..
http://www.youtube.com/watch?v=b-E99-p4OUg
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
He he. Du snakker om å sette folk i forlegenhet. Må jo si at den sorte Porschen (GT2?) bedrev en noe underlig innbremsing og sporvalg og hjalp GT-R-en bittelitt, men det er tross alt trackday. Det er vel ikke alle som er like rutinerte på banen.
Med firehjulstrekk og R-dekk har nok japaneren også en liten fordel ut av svingene. Veldig bra kjørt åkkesom!
Med firehjulstrekk og R-dekk har nok japaneren også en liten fordel ut av svingene. Veldig bra kjørt åkkesom!
Er nok en noe bedre sjåfør i GTR enn Porschene på denne videon,
men rett fram regner jeg med de holder "plattan i mattan" de med
Porsche også....Den GT2 gikk jo rimelig bra da....og mulig denne
GTR er noe tunet,uten att jeg vet det.Artig å se slik kjøring uansett,
hvilket merke det er.
men rett fram regner jeg med de holder "plattan i mattan" de med
Porsche også....Den GT2 gikk jo rimelig bra da....og mulig denne
GTR er noe tunet,uten att jeg vet det.Artig å se slik kjøring uansett,
hvilket merke det er.
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Stemmer nok det,leste att den er "standard" trimmet,dvs Cobb ecu tuning,høyere ladetrykk,eksos,filter........gir en del mer hk og nm.
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Det er vel like mye elektronikk i både porsche og nissan. Kanskje litt mindre enn i en moderne ferrari, men mer enn nok. Men folk slår vel uansett av esp når de kjører på bane?pedern wrote:En video i rekken mellom Porsche og Nissan, om hvem som er raskest rundt "the green hell"! Electronics Vs. Enginering!
2001 Impreza "pure racing edition" (racingbilen)
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
2012 Bmw 330xD m-sport
x 2005 Smart roadster coupe (sportsbilen) solgt
http://altibildeler.no
Grunnen til at jeg sa det, var at det var et sitat i fra Clarkson i Top Gear!vids wrote:Det er vel like mye elektronikk i både porsche og nissan. Kanskje litt mindre enn i en moderne ferrari, men mer enn nok. Men folk slår vel uansett av esp når de kjører på bane?pedern wrote:En video i rekken mellom Porsche og Nissan, om hvem som er raskest rundt "the green hell"! Electronics Vs. Enginering!
En av mange artikler om dette temaet!: http://www.topgear.com/uk/car-news/porsche-vs-nissan
-72 Volvo 142-110
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
Nå er det vel nesten mest elektronikk i Ferrari 458 om dagen,da tenker jeg på kjøre assistane o.l.....ikke alle viserne og g-målerne i GTR.
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Pax lap
Fikk en pax lap på Nurburgring i en GT-R sis august, DET GIKK UNNA
Kanskje dette er en V-Spec, hørte lyden av en slik en i 300 med Dirk Schoysman bak rattet på Nurburgring i april i fjor, rå lyd ....
Et spørsmål CV1515: har du en R35 2009 mod selv ??
EDIT: Eieren som har lastet opp videoen sier at bilen har "enhancement" og er en ex GT3 eier
Ser etter GT3 eller GT-R selv nå, vil selvfølgelig ha GT-R (I Sverige..that is..)
Mvh TH
Kanskje dette er en V-Spec, hørte lyden av en slik en i 300 med Dirk Schoysman bak rattet på Nurburgring i april i fjor, rå lyd ....
Et spørsmål CV1515: har du en R35 2009 mod selv ??
EDIT: Eieren som har lastet opp videoen sier at bilen har "enhancement" og er en ex GT3 eier
Ser etter GT3 eller GT-R selv nå, vil selvfølgelig ha GT-R (I Sverige..that is..)
Mvh TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Hvordan har det egentlig gått med GT-R, Porsche og The Stig?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Tiger:Jeg har en SPE750GTR 2009 modell ja,røde skilt enn så lenge.
hmhaga:Nyeste nytt nå er att Porsche GT2RS med 620hk,carbon ditt og carbon datt,bur osv har kjørt ringen på 7.18.....
Det i en nærmest racerigget 911,som lages i 500eks for å slå GTR på ringen,er vel ikke den ofisielle forklaringen,men det ligger i kortene.
Nyeste Nissan nytt nå er 2011/2012 utgaven av GTR med 10% bedre downforce,litt bedre cw verdi,bedre bremser,530hk,ny forbedret launchkontroll.Den ble testet av 3 bilblad på en noe kald bane for en tid tilbake,der snitt tiden 0-100 ble 3,045sek...
Nissan sin sjefsingeniør har også gått ut å sagt de har kjørt 7:22 på ringen,da hadde sjåføren streng beskjed om ikke kjøre under 7:18 for ytterligere å erte Porsche....etter dette igjen har de visst kjørt 7:20 på ringen,men da skal det ikke presses under 7:18 som sagt.Nissan påstår de kan kjøre under om de vil.
Kan legge ut link til intervjuet om noen vil se.....
Så krigen mellom Nissan og Porsche er på ingen måte lagt død,selv om Nissan sier nå att de ikke vil erte Porsche ytterligere,så er det jo nettopp det de gjør på en måte med disse uttalelsene.Men de sier og att Porsche lever av å være rask på ringen,Nissan gjør ikke det og har ikke behov for videre bevis,eller å kjøre under Porsches tid.
The Stig har jeg intet nytt om....
hmhaga:Nyeste nytt nå er att Porsche GT2RS med 620hk,carbon ditt og carbon datt,bur osv har kjørt ringen på 7.18.....
Det i en nærmest racerigget 911,som lages i 500eks for å slå GTR på ringen,er vel ikke den ofisielle forklaringen,men det ligger i kortene.
Nyeste Nissan nytt nå er 2011/2012 utgaven av GTR med 10% bedre downforce,litt bedre cw verdi,bedre bremser,530hk,ny forbedret launchkontroll.Den ble testet av 3 bilblad på en noe kald bane for en tid tilbake,der snitt tiden 0-100 ble 3,045sek...
Nissan sin sjefsingeniør har også gått ut å sagt de har kjørt 7:22 på ringen,da hadde sjåføren streng beskjed om ikke kjøre under 7:18 for ytterligere å erte Porsche....etter dette igjen har de visst kjørt 7:20 på ringen,men da skal det ikke presses under 7:18 som sagt.Nissan påstår de kan kjøre under om de vil.
Kan legge ut link til intervjuet om noen vil se.....
Så krigen mellom Nissan og Porsche er på ingen måte lagt død,selv om Nissan sier nå att de ikke vil erte Porsche ytterligere,så er det jo nettopp det de gjør på en måte med disse uttalelsene.Men de sier og att Porsche lever av å være rask på ringen,Nissan gjør ikke det og har ikke behov for videre bevis,eller å kjøre under Porsches tid.
The Stig har jeg intet nytt om....
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Og 7:20 er med innstegsmodellen av GTR,Spec-V og RC(club-track versjon) er selfølgelig en del raskere,og under 7:18 helt sikkert,men Nissan sier de ikke har intensjoner om å teste de versjonene på Ringen.
Det er nok å vise hva innstegsmodellen gjør på Ringen mener de.....
Jeg er bare så imponert over denne bilen,Porsche med 100hk mer og
masse kg mindre klarer altså ikke kjøre fra en GTR innstegsmodell....
DET ER BARE HELT RÅTT SPØR DU MEG.
Link til div info fra Nissan og andre...
http://www.nagtroc.org/forums/index.php ... 44894&st=0
Det er nok å vise hva innstegsmodellen gjør på Ringen mener de.....
Jeg er bare så imponert over denne bilen,Porsche med 100hk mer og
masse kg mindre klarer altså ikke kjøre fra en GTR innstegsmodell....
DET ER BARE HELT RÅTT SPØR DU MEG.
Link til div info fra Nissan og andre...
http://www.nagtroc.org/forums/index.php ... 44894&st=0
Nissan 300ZX GT675RS 1991
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI
Nissan GTR SPE750 2009
X-Ford Escort Cosworth
X-BMW M3 EvoII
X-Toyota MR2
X-Ford Sierra Cosworth
X-Nissan 200SX
X-Golf Gti-16v
X-Fiat Ritmo Abarth 130TC
X-Opel Kadett GSI