Rudskogen 26.08.2016

Hvis du har funnet morsomme/interessante bilder eller videoklipp kan du fortelle om det her, og gjerne legge opp linker!

Moderators: NoBrain, inge

Post Reply
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5674
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Rudskogen 26.08.2016

Post by webmaster » 29 Aug 2016 13:18

Litt video med mange biler på banen:









Raskeste (siste) runde:


Til deg med Seven - takk for 'fighten', det var moro! :)

Kim har lagt ut bilder på Facebook: https://www.facebook.com/media/set/?set ... 340&type=3

Takk for flotte bilder!
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

alfa
Posts: 236
Joined: 06 Jan 2004 14:07

Re: Rudskogen 26.08.2016

Post by alfa » 30 Aug 2016 07:55

Du verden - flott kjøring av dere begge!
Kattemykt og svært effektivt - samtidig hensynsfulle til de av oss som kjører saktere.
Var mange biler med slik at de av oss som kjørte tregere hadde hendene fulle med å titte i speilen og slippe forbi.
Sikkert litt dumt for dere raske, men slik må det jo bli - dette er vel til og med et problem i F1 kvalifiseringene :D
___________________
Come to the dark side - we have cookies!

User avatar
hmhaga
Posts: 881
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hønefoss/Haugsbygd

Re: Rudskogen 26.08.2016

Post by hmhaga » 30 Aug 2016 10:40

Lite bevegelser i bilen ved svingkjøring, så her må det være mer å gå på? Synes fortsatt du kjører på for høyt turtall og girerer ned for mange hakk før sving :)
Seven Racing #26 - '15 Outback 2.5 - '08 BMW 120i - '92 Bandit 400
x '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '98 Subaru 2.0 GT '98 Saxo VTS '91 MR2 '89 Civic '84 Prelude

alfa
Posts: 236
Joined: 06 Jan 2004 14:07

Re: Rudskogen 26.08.2016

Post by alfa » 30 Aug 2016 14:01

Han må jo gire ned for å være klar til å kjøre forbi oss sinkene :P Umulig å forutsi hvor vi dukker opp !
___________________
Come to the dark side - we have cookies!

User avatar
hagenisse
Posts: 1006
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Rudskogen 26.08.2016

Post by hagenisse » 31 Aug 2016 11:21

hmhaga wrote:Synes fortsatt du kjører på for høyt turtall og girerer ned for mange hakk før sving :)
Var det en spøk jeg ikke skjønte her..? :? Så bare de korte jeg, men der er det 3. eller 4. (2. i slakteren) og slik er det vel på de fleste biler?

User avatar
hmhaga
Posts: 881
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hønefoss/Haugsbygd

Re: Rudskogen 26.08.2016

Post by hmhaga » 02 Sep 2016 01:49

hagenisse wrote:Var det en spøk jeg ikke skjønte her..? :? Så bare de korte jeg, men der er det 3. eller 4. (2. i slakteren) og slik er det vel på de fleste biler?
Så meg blind på turtelleren :lol:
Så egentlig for meg at en motor med kompressor ville ha mest moment fra lavere turtall, men ser på dynoplot at den bør holdes over 6000 rpm for å ikke havne ned i konebil-modus.
Image
Seven Racing #26 - '15 Outback 2.5 - '08 BMW 120i - '92 Bandit 400
x '01 Elise S2 '98 Boxster 2.5 '98 Subaru 2.0 GT '98 Saxo VTS '91 MR2 '89 Civic '84 Prelude

jonr
Posts: 154
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Rudskogen 26.08.2016

Post by jonr » 02 Sep 2016 07:43

Husk at effekt = moment x turtall. Så selv om momentet hadde vært noe høyere på lavere turtall er normalt effekten høyere ved høyt turtall.
E-type 1968
MX-5 1991

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5674
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Rudskogen 26.08.2016

Post by webmaster » 06 Sep 2016 21:14

hmhaga wrote:
hagenisse wrote:Var det en spøk jeg ikke skjønte her..? :? Så bare de korte jeg, men der er det 3. eller 4. (2. i slakteren) og slik er det vel på de fleste biler?
Så meg blind på turtelleren :lol:
Så egentlig for meg at en motor med kompressor ville ha mest moment fra lavere turtall, men ser på dynoplot at den bør holdes over 6000 rpm for å ikke havne ned i konebil-modus.
6200 rpm faktisk :)
hmhaga wrote:Lite bevegelser i bilen ved svingkjøring, så her må det være mer å gå på? Synes fortsatt du kjører på for høyt turtall og girerer ned for mange hakk før sving :)
Jepp, absolutt mer å gå på, men som kjent har jeg lett for å snurre, så det sitter litt langt inne :)
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

User avatar
Rune R.
Posts: 418
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Re: Rudskogen 26.08.2016

Post by Rune R. » 07 Sep 2016 13:50

webmaster wrote:
hmhaga wrote:Lite bevegelser i bilen ved svingkjøring, så her må det være mer å gå på? Synes fortsatt du kjører på for høyt turtall og girerer ned for mange hakk før sving :)
Jepp, absolutt mer å gå på, men som kjent har jeg lett for å snurre, så det sitter litt langt inne :)
Da kan det jo være lurt å gå inn i svingene på ett høyere gear, vil døyve motor responsen litt og gjøre svingkjøringa litt lettere å kontrollere til en har lært seg bilen å kjenne godt. 8)
Leie ut en C7? Så gal har man vært

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5674
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Rudskogen 26.08.2016

Post by webmaster » 08 Sep 2016 13:03

Now where's the fun in that? :mrgreen:
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

User avatar
Rune R.
Posts: 418
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Re: Rudskogen 26.08.2016

Post by Rune R. » 09 Sep 2016 07:08

webmaster wrote:Now where's the fun in that? :mrgreen:
:shock: Learning by doing kalles det, mye mere moro en ukontrollerte sideveise bevegelser :D :lol:
Leie ut en C7? Så gal har man vært

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest