Banetider på Rudskogen

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
Bjørn L
Posts: 13
Joined: 16 Mar 2005 20:25
Location: Skien

Post by Bjørn L »

14.488? Hæ? :shock:
1.14.488 stemmer bedre :D
x-Toyota MR2 -87 Roadsport.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

torlodbe wrote:curbs`en i enden av langstrekningen er ikke spesielt snill mot felger nei, jeg ødela en felg der ifjor. Kjørte med noen billige klosser, så bremsene sviktet mer eller mindre etter langstrekningen... Hva slags klosser anbefaler dere? EBC Yellow Stuff? Tenkte jeg først skulle prøve noen originale fra Fiat, da jeg har et sett liggende.
Har brukt EBC både green og red, og er ikke fornøyd. De slites hinsides fort, støver like mye som andre og er ikke mer effektive. IMHO.

Har noen Ferodo-klosser liggende som jeg skal prøve bare jeg får slitt ut Toyotaklossene jeg har på nå.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Bjørn L wrote:
14.488? Hæ? :shock:
1.14.488 stemmer bedre :D
Høres bedre ut, ja...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
SSS
Posts: 47
Joined: 03 Aug 2004 13:34
Location: Fagernes

Post by SSS »

Når det gjelder bremseklosser fra EBC så har jeg gode erfaringer med Bluestuff klossene. Har ikke så mye å sammenligne med men i forhold til de originale Nissan klossene er dem helt råe. Og jeg bruker under 2 sett i året med over 10 banedager.
Rune W Larsen
Nissan 200 SX S14 1996
"No engine edition"
User avatar
torlodbe
Posts: 434
Joined: 11 Aug 2003 12:18

Post by torlodbe »

Hva skjer forresten med EBC Brakes Norge (og klubbavtalen) ?

Ref. http://www.ebcbrakes.no

"SIDEN ER SPERRET"
<-TL-> 
[X] 1 stk. Barchetta, 2 stk. Coupé Fiat, 2 stk. MR2 mk1
User avatar
JJ
Posts: 18
Joined: 21 Apr 2005 21:07
Location: Oslo
Contact:

Post by JJ »

Har kjørt 1.02.7 med min Lotus Elise, ca.170hk, R-dekk


Jeppe Johannessen
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

JJ wrote:Har kjørt 1.02.7 med min Lotus Elise, ca.170hk, R-dekk


Jeppe Johannessen
Proffe racedrivers skal alltid ødelegge for oss amatører :wink:
Blir det Elise-kjøring i år Jeppe ?
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
JJ
Posts: 18
Joined: 21 Apr 2005 21:07
Location: Oslo
Contact:

Post by JJ »

Elisen står å hviler på ubestemt tid etter at den fikk betydelige skader etter en bremsesvikt på landeveien :cry: Men jeg kommer på banetreff med Cosworthen, har ikke prøvd den på bane før så kan bli interessant. Men like gode rundetider blir det garantert ikke.. :D
Jeppe Johannessen
------------------------
BMW E46 M3 SMG SEDAN
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Synd med Elisen, den så meget potent ut (og var tydeligvis det også, med den rundetiden) - håper du får den tilbake på banen etterhvert!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Elisen var nok potent, men å komme seg rundt Rudskogen på under 1.03 er nok mye takket være unge Johannessens evne til å ratte bil.
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
pedern
Posts: 394
Joined: 12 Jan 2004 20:44
Location: Borgen
Contact:

Post by pedern »

JJ wrote:Har kjørt 1.02.7 med min Lotus Elise, ca.170hk, R-dekk


Jeppe Johannessen
Fytti katta! Det er jo ufattelig raskt 2 sekunder under banerekorden i roadsport satt ved Tom Herskedal (Corvette) og like raskt som banerekorden med ShortCar! 1,02 gir et snitt på rudskogen på 110 km/h, noe som er fryktelig mye på en så teknisk krevende bane som Rudskogen!
Mvh Peder
-72 Volvo 142-110
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
User avatar
truls
Posts: 34
Joined: 16 Feb 2005 18:42
Location: Oslo

Post by truls »

Hei

Jeg fant ut at Runetider ikke er noe for Smart Roadster 8)

Men du verden så Delig den er i svingene....Dekk budsjettet må nok økes ..

Første gang på Rudskogen den 26/4-05... Kjempegøy!!

Truls
MB SL450 1975
User avatar
truls
Posts: 34
Joined: 16 Feb 2005 18:42
Location: Oslo

Post by truls »

Hei

Brukte kamera de første 20 minuttene.

Klokka meg til 1:23 i rundetid. Har litt å jobbe med her.

(Tror det ble bedre etterhvert, men det er bare en subjektiv følelse..)

:D

Truls
MB SL450 1975
User avatar
marius
Posts: 98
Joined: 05 Mar 2003 00:20
Location: haslum

Post by marius »

Truls!
Rundetidene blir bedre for hver gang,banetid er det vesentlige for å kutte ned på tiden,så lettere bil,og tilslutt noen hestekrefter til......og på Bekkestua står det noen Brabuser og Coupeer tilsalgs....
MGB GT 69 C-1005 ,, MGB "works"racing C-1003 .
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Tror Truls allerede har en ny på plass, hvis ryktene stemmer. :-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply