Seven Racing? Annet?

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Seven Racing? Annet?

Post by hmhaga »

Har vært og sett på en Seven Racing med 06 GSXR1000-motor. Alt så veldig pent ut, men gjennomtenkt bruk av deler fra diverse bilmodeller. Mye deler fra eldre Ford-modeller. Får den med vognlisens for 2015. Noen som har litt erfaring med denne klassen og kan dele noen tanker? Ser ut til å være et skyhøyt nivå på sjåførene, så jeg tror jeg skal holde meg langt unna løp med det første (?) - men kan jo ha det morro på treninger. Ser for meg at 550 kg, 190 hk og 13000 rpm er tilnærmet nirvana for en bilentusiast :mrgreen:

Andre aktuelle klasser? Fikk beskjed om at jeg var blitt for gammal (40) for gokart, det er for unggutta som tåler å få kroppen banket gul og blå.

Et alternativ er Corsa Italiana, men det blir så mye mer komplekse saker - med mer som kan gå galt. Og sikkert et mye høyere budsjett enn å kjøre noe på ca 550 kg, som knapt slites om man holder seg på asfalten.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Seven Racing? Annet?

Post by rayb »

Er Seven Racing en NM-klasse i år?

Det var snakk om at denne måtte vike for DS3 eller hva det nå var, men jeg har ikke fulgt nøye nok med.

Nå som Trackday igjen kan tilby kjøring for lisensierte biler så er jo trening litt enklere igjen selv om du må løse svenske lisenser for fører og bil.

Jeg tror nok dette er biler du kan ha det veldig moro med
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Re: Seven Racing? Annet?

Post by Knuts »

Perfekt bil hvis den er med ny chassiset ellers er du sjanseløs. Ikke vær redd for å være med på løp. Du vinner nok ikke men du blir langt ifra sist. Er et par som er skikkelig gode men langt ifra alle. Problem er at dessverre er en klasse som er skikkelig på hell. Veldig få med i fjor og enda færre i år er jeg redd for. Er du ute etter store felt så er det Gt 4 og Corsa Italiana som gjelder. Jeg har tenkt til å kjøre Gt4. I år. Mvh Knut S
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Seven Racing? Annet?

Post by Morten H »

Super Stage Cuppen på Gardermoen (6 løps dager/3 helger) er jo fin trening på handling/slipp trening :wink:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Seven Racing? Annet?

Post by hmhaga »

Har mailet litt med Aalerud, som organiserer Seven Racing i Norge, og han mente denne klassen hadde gode framtidsutsikter. Jeg er ikke så avhengig av et stort startfelt, mer opptatt av et godt miljø. Som amatør er jeg nok litt avhengig av noen gode råd underveis.

Et annet spørsmål er om jeg faktisk er dyktig nok sjåfør til å kjøre en farkost som dette. Mange av sjåførene her har en bakgrunn med bla. Gokart. Jeg er ikke akkurat et naturtalent bak rattet (dårlig utviklet motorikk etter en barndom bak dataskjermene i stedet for på idrettsbanen) og selv om øvelse gjør mester så kan jo det bli en utfordring. Vrake bilen på første trening... :oops:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Seven Racing? Annet?

Post by hmhaga »

Fortsetter å bable litt for meg selv på NSK-forumet (Hvor er alle sammen - fortsatt i vinterdvale?). Beslutningen er tatt, til helgen hentes Seven Racing bil. Om alt går etter planen blir det hengerlapp, H-lisens og trening til uken (Vålerbanen). Gleder meg som en unge :mrgreen:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Seven Racing? Annet?

Post by rayb »

Gratulerer!!
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
Jan-Erik
Posts: 81
Joined: 06 Apr 2003 18:13
Location: Sundvollen
Contact:

Re: Seven Racing? Annet?

Post by Jan-Erik »

Gratulerer!! Bra du tørr å ta steget over i racing, tror det kan bli veldig spennende. Tar du imot garasjebesøk så skal du ikke se bort ifra at du får besøk av en som er litt misunnelig i en Boxster S når bilen din er i hus :-)
Jan-Erik Hansen
'05 Porsche Boxster S
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Seven Racing? Annet?

Post by PeR4 »

hmhaga wrote:Fortsetter å bable litt for meg selv på NSK-forumet (Hvor er alle sammen - fortsatt i vinterdvale?). Beslutningen er tatt, til helgen hentes Seven Racing bil. Om alt går etter planen blir det hengerlapp, H-lisens og trening til uken (Vålerbanen). Gleder meg som en unge :mrgreen:

Gratulerer med spennende bil, kjør pent.. Ihvertfall i begynnelsen :D
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Seven Racing? Annet?

Post by hmhaga »

Jan-Erik wrote:Gratulerer!! Bra du tørr å ta steget over i racing, tror det kan bli veldig spennende. Tar du imot garasjebesøk så skal du ikke se bort ifra at du får besøk av en som er litt misunnelig i en Boxster S når bilen din er i hus :-)
Garasjebesøk er bare kjekt! Fant ut at racing var det neste logiske skritt, da jeg er gått lei av å modifisere gatebiler til banekjøring. Enden på visa er at det blir en dårlig banebil og en dårlig gatebil, og pengene man har lagt i det forsvinner som dugg for solen når bilen skal selges (eller skrotes). Skal dessuten bli ekstremt gøy å knive med andre sjåfører og ENDELIG få lov til å snike seg på "inner'n" når bilen foran glipper på sporet. Yess yess yess! :mrgreen: :mrgreen:

Kjøreutstyr innkjøpt hos Kollevold i dag. Her var det god kundeservice!
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Seven Racing? Annet?

Post by webmaster »

Gratulerer, dette blir spennende! :)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Seven Racing? Annet?

Post by PeR4 »

webmaster wrote:Gratulerer, dette blir spennende! :)
Enig, inntrykkene dine fra racertilværelsen er interessante for flere her :mrgreen:
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Seven Racing? Annet?

Post by hmhaga »

Da er bilen på plass!
Bygget med GSXR1000 K6 motor. 178 hk og sannsynligvis noko attåt. Får kjøre som ei kjerring de første gangene :mrgreen:
Fredag 24 april blir en travel dag på Vålerbanen: Hastighetslisens, årskontroll, trening.
Last edited by hmhaga on 19 May 2015 14:27, edited 1 time in total.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Seven Racing? Annet?

Post by webmaster »

Tøft! Alt i orden teknisk?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Seven Racing? Annet?

Post by hagenisse »

Gratulerer!

"Best når det smeller" :mrgreen:
Post Reply