Vålerbanen 3/8

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: NoBrain, inge

User avatar
MortenB
Posts: 30
Joined: 01 May 2013 19:03

Vålerbanen 3/8

Post by MortenB » 23 Jul 2014 17:37

Hei - ser det står at det er sløyfe 1 og 2 som skal kjøres på Våler 3/8. Det betyr altså at 270-graders kurven og sjikanen ikke er en del av banen? (Hvis jeg nå har tolket de ulike sløyfene i brosjyren på Vålerbanens hjemmeside korrekt)

Finnes det noen bra video eller annen beskriving av rett/bra spor på banen som skal kjøres 3/8?

User avatar
hagenisse
Posts: 1006
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Vålerbanen 3/8

Post by hagenisse » 23 Jul 2014 20:52

1+2 er den "gamle" banen som brukes i racing. Jeg kjører den omtrent slik:



Synd vi ikke bruker den morsomme tredje delen, men heldigvis er det fin flyt i 1+2.

User avatar
MortenB
Posts: 30
Joined: 01 May 2013 19:03

Re: Vålerbanen 3/8

Post by MortenB » 23 Jul 2014 21:05

Takk for bra svar. Jeg synes også sløyfe 3 ser mer teknisk/morsom ut, men det blir sikkert bra med 1+2 også.

User avatar
hagenisse
Posts: 1006
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Vålerbanen 3/8

Post by hagenisse » 27 Jul 2014 20:05

Den er utvilsom både mer morsom og teknisk. Skjønner ikke hvorfor NSK ikke bruker den.

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Vålerbanen 3/8

Post by webmaster » 27 Jul 2014 22:40

Bare for å være ekkel med deg. :twisted:
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

User avatar
hagenisse
Posts: 1006
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Vålerbanen 3/8

Post by hagenisse » 27 Jul 2014 22:49

Ante meg!

Men vi brukte jo faktisk 2+3 på et tidlig treff i fjor, og det var jo kjempesuksess. Burde gjøres igjen, Norges beste bane.

User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Vålerbanen 3/8

Post by Morten H » 28 Jul 2014 05:17

i Mail fra Jarl så står det bane 2 og 3 :?:
Altså "Z3 2.8i. C." Sløyfa :)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Vålerbanen 3/8

Post by webmaster » 28 Jul 2014 08:42

Jepp. Men Jarl tok feil. :) Det er bane 1+2.
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

User avatar
NoBrain
Posts: 688
Joined: 18 Sep 2003 14:43
Location: Oslo

Re: Vålerbanen 3/8

Post by NoBrain » 28 Jul 2014 09:06

Det er delte meninger om hvilken kombinasjon som er best på Vålerbanen. Jeg har ingen favoritt. Den gode gamle hovedbanen (sløyfe 1 + 2) er morsom og har bra flyt med raske svinger. Dessuten er den veldig snill mot dekkene :wink:

Uansett, det er alltid hyggelig med en dag på Vålerbanen som en avveksling til alle banedagene og de lange rettstrekkene på Rudskogen :)
Medlem av banekomiteen og valgkomiteen i NSK, samt moderator på forumet og Facebook-siden til NSK.
2002 Subaru Impreza WRX STI (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)

User avatar
rayb
Posts: 938
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Vålerbanen 3/8

Post by rayb » 28 Jul 2014 14:32

Eneste problem med 1+2 er den automagiske støymåleren deres som slår ut på tråsykler dersom det blåser feil vei ;)
Skulle gjerne ha rukket en tur dit selv, men enkelte mennesker er frekke nok tilå drive og gifte seg midt i banesesongen(!) :roll:
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/RaymondBaastad ... hotography

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....

User avatar
hagenisse
Posts: 1006
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Vålerbanen 3/8

Post by hagenisse » 28 Jul 2014 15:13

Vi får håpe den er ekstra kranglete denne dagen også slik at vi må bytte over til 2+3 etter lunsj. :mrgreen: :twisted:

Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Re: Vålerbanen 3/8

Post by Knuts » 28 Jul 2014 17:34

Godt valg av bane og variant. Raske utfordrende svinger som utfordrer både nervene og teknikken. Helt klart morsomt om enn litt kort. Mvh Knut S

User avatar
Rudolf
Posts: 88
Joined: 15 Jul 2009 14:01
Location: Norge

Re: Vålerbanen 3/8

Post by Rudolf » 29 Jul 2014 22:56

MX5-Klubben satser på mange biler til helgen.
Vi er fryktelig lei oss og på kanten til krampegråt over at ikke sløyfe 2+3 skal brukes :cry:
"Og vi som hadde gledet oss sånn" osv osv .....

Kan noen forklare hvorfor ikke denne formidable suksessen fra i fjor kan gjentas ?

Erik
(såra og vonbroten)
MX-5 90 Rudolf
Miata 95 R-package, Beverly
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe Ghia
Vignale Samantha 1969 (Sjelden) Samantha
Lancia Montecarlo 1975 Martini
Lancia Montecarlo 1977
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget hos Jensen i England), Pelle

Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Re: Vålerbanen 3/8

Post by Knuts » 30 Jul 2014 19:24

Erik. 1 og 2 er jo som skapt for Miata. Raske glidende svinger med lite akselerasjon. Du kan kjøre frs mye med Miata på denne banen, er mulig å kjøre ned på 1,06 med standard motor i NA. Mvh Knut

User avatar
Iceman
Posts: 1242
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Vålerbanen 3/8

Post by Iceman » 03 Aug 2014 22:54

GT3en min bråker vanligvis godt over 90 db, men så ikke ut som om dette var noe problem denne gangen.
Bane 1-2 er paradis.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest