Rudskogen 28. Juli
Re: Rudskogen 28. Juli
Morsom film (for de av oss som er gamle nok til å huske Benny Hill) Bra parkert
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Rudskogen 28. Juli
Best. Track. Video. Ever.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Rudskogen 28. Juli
1,5 time med det tullet der, og så gikk kamera tom for strøm når jeg begynte få fart på det. Veldig kjekt.
Re: Rudskogen 28. Juli
Fantastisk bra!
Så du fikk ikke noen film av meg som fortvilt prøvde å holde meg foran altså? Nei og nei...
Så du fikk ikke noen film av meg som fortvilt prøvde å holde meg foran altså? Nei og nei...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Rudskogen 28. Juli
Hadde utsikt fra TÅRNET 13-15 og angsten fra 15-17.00.
Fin gjevn kjøring og selv om det var noen forbikjøringer i svingen på toppen før Slakteren (Biler som la seg ut og ga tegn), så var det ryddig og safe kjøring.
I slakteren var det null stress og ikke et flagg på 2 timer, så godt det kom litt Lisensierte å laget litt Acction (Mini i Drift gjennom første svingen i angsten)
Vi som jobber har jo lov å ta tider ,så morro å se hvor gjevne tider det var.
Tror jeg klokka (nesten) alle på 1:45- 1:50 runder på tørt (også Lisensierte), så ingen(med et parr untak) som ble brukt som Rundingsbøyer
Tror de fleste koser seg seg på NSK treffene og man kan komme med SMYKKE å prøve seg utpå Banen utenom å frykte å bli kjørt av banen om man oppfører seg å følger Regelverket.
Var vell flertall av to setere uten tak denne gangen ? så lurt å se en ekstra gang i speile før man skifter fil, kutter sving i så tilfelle
Telte ikke antall biler, men 60+ var det vell ikke (som i "gamle " dager), men nå er det jo fellesferie, så er vell grunn for det ?
Går det rund ? eller er det minus hvert treff ?
Rekrutere/Kudus for å få med fler ?
Fin gjevn kjøring og selv om det var noen forbikjøringer i svingen på toppen før Slakteren (Biler som la seg ut og ga tegn), så var det ryddig og safe kjøring.
I slakteren var det null stress og ikke et flagg på 2 timer, så godt det kom litt Lisensierte å laget litt Acction (Mini i Drift gjennom første svingen i angsten)
Vi som jobber har jo lov å ta tider ,så morro å se hvor gjevne tider det var.
Tror jeg klokka (nesten) alle på 1:45- 1:50 runder på tørt (også Lisensierte), så ingen(med et parr untak) som ble brukt som Rundingsbøyer
Tror de fleste koser seg seg på NSK treffene og man kan komme med SMYKKE å prøve seg utpå Banen utenom å frykte å bli kjørt av banen om man oppfører seg å følger Regelverket.
Var vell flertall av to setere uten tak denne gangen ? så lurt å se en ekstra gang i speile før man skifter fil, kutter sving i så tilfelle
Telte ikke antall biler, men 60+ var det vell ikke (som i "gamle " dager), men nå er det jo fellesferie, så er vell grunn for det ?
Går det rund ? eller er det minus hvert treff ?
Rekrutere/Kudus for å få med fler ?
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Re: Rudskogen 28. Juli
Som en av de langsommere på banen, kan jeg stemme i at det ble en fin dag
Prøvde å bruke speil og slippe forbi med høyreblink på målstrekka, over toppen mot Angsten og av og til ned mot Slaktern.
Gikk stort sett bra, selv om jeg føler meg litt "Crowded" iblant.
Fikk kun en overraskelse da en grå M3 blåste forbi på høyre side ned mot Angsten ett sekund eller to før jeg hadde tenkt å kutte inn mot første inner curbs.
Det ble 51 runder på meg, og jeg synes ihvertfall selv at det er litt progresjon.
Takk for en fin dag!
Prøvde å bruke speil og slippe forbi med høyreblink på målstrekka, over toppen mot Angsten og av og til ned mot Slaktern.
Gikk stort sett bra, selv om jeg føler meg litt "Crowded" iblant.
Fikk kun en overraskelse da en grå M3 blåste forbi på høyre side ned mot Angsten ett sekund eller to før jeg hadde tenkt å kutte inn mot første inner curbs.
Det ble 51 runder på meg, og jeg synes ihvertfall selv at det er litt progresjon.
Takk for en fin dag!
Re: Rudskogen 28. Juli
Stor takk til NSK og arrangører for en super dag på Rudskogen! Jeg hadde en fantastisk dag.
Det ser ut til at det er litt delte meninger om forbikjøringene, så jeg vil gjerne forstå bedre hva som er greit og ikke. Som nybegynner opplever jeg at flere av reglene tøyes ganske langt. Jeg har klipp fra et par situasjoner jeg opplevde som vanskeligen(feilkjøringer), er det ok å legge ut klipp fra dette eller er ikke dette rett sted?
Det ser ut til at det er litt delte meninger om forbikjøringene, så jeg vil gjerne forstå bedre hva som er greit og ikke. Som nybegynner opplever jeg at flere av reglene tøyes ganske langt. Jeg har klipp fra et par situasjoner jeg opplevde som vanskeligen(feilkjøringer), er det ok å legge ut klipp fra dette eller er ikke dette rett sted?
Re: Rudskogen 28. Juli
Du kan jo beskrive situasjonen først her, så kan vi jo evt etterspørre video hvis det blir vanskelig å forstå?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Rudskogen 28. Juli
Egen tråd for bilder video her: phpBB3/viewtopic.php?f=21&t=3888
Savner bilder fra dagen, var det ingen som tok noen?
Savner bilder fra dagen, var det ingen som tok noen?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Rudskogen 28. Juli
De situasjoner jeg tenker på er f.eks:
Forbikjøringer innenfor 150m merket før sving. Skal forbikjøringen være helt gjennomført/klar før 150m merket eller er det greit om man bare har passert bilen man skal forbi?
Forbikjøringer på høyre side nedover mot Angsten uten at bilen man kjører forbi blinker til venstre. Og innenfor 150m merket.
Forbikjøring i Angsten på høyre side under gulflagg (jeg så ikke bilen før han var på siden/forbi).
Jeg havnet bak en saktegående bil (nedkjølingsrunde?) i Angsten, men var usikker på om jeg kunne kjøre forbi pga det ikke var langside og han ikke blinket til høyre. Istedet kommer en annen bil opp på min høyre side og kjører forbi meg når jeg er relativt uforberedt.
Så spørsmålet er vel hva av dette som er ok og hva som burde få (eller fikk) advarsel.
Forbikjøringer innenfor 150m merket før sving. Skal forbikjøringen være helt gjennomført/klar før 150m merket eller er det greit om man bare har passert bilen man skal forbi?
Forbikjøringer på høyre side nedover mot Angsten uten at bilen man kjører forbi blinker til venstre. Og innenfor 150m merket.
Forbikjøring i Angsten på høyre side under gulflagg (jeg så ikke bilen før han var på siden/forbi).
Jeg havnet bak en saktegående bil (nedkjølingsrunde?) i Angsten, men var usikker på om jeg kunne kjøre forbi pga det ikke var langside og han ikke blinket til høyre. Istedet kommer en annen bil opp på min høyre side og kjører forbi meg når jeg er relativt uforberedt.
Så spørsmålet er vel hva av dette som er ok og hva som burde få (eller fikk) advarsel.
Re: Rudskogen 28. Juli
Generelt svart:
Forbikjøringer skal være unnagjort innen 100-metersmerket. Dvs være trygt forbi.
Forbikjøringer skal alltid foregå på venstre side.
Forbikjøring under gulflagg er selvfølgelig helt ulovlig.
Det du nevner av tilfeller her kvalifiserer til tilsnakk. Men som alltid, det kan være grunner til at ting blir som de blir. F.eks. har vi tilfeller der noen glemmer seg bort og legger seg ut til venstre for å slippe folk forbi, og bruker blinklys. Da er det greit nok å kjøre forbi. Det blir alltid noe situasjoner som flaggvaktene må ta stilling til der og da, og så er det alltid slik at det ikke er alt vi får med oss.
Men: Hvis det er situasjoner du er usikker på, snakk med oss på banen, så kan vi evt ta tak i den andre sjåføren der og da for å få klarhet i tingene. Det er som regel lurt å snakke om det.
Forbikjøringer skal være unnagjort innen 100-metersmerket. Dvs være trygt forbi.
Forbikjøringer skal alltid foregå på venstre side.
Forbikjøring under gulflagg er selvfølgelig helt ulovlig.
Det du nevner av tilfeller her kvalifiserer til tilsnakk. Men som alltid, det kan være grunner til at ting blir som de blir. F.eks. har vi tilfeller der noen glemmer seg bort og legger seg ut til venstre for å slippe folk forbi, og bruker blinklys. Da er det greit nok å kjøre forbi. Det blir alltid noe situasjoner som flaggvaktene må ta stilling til der og da, og så er det alltid slik at det ikke er alt vi får med oss.
Men: Hvis det er situasjoner du er usikker på, snakk med oss på banen, så kan vi evt ta tak i den andre sjåføren der og da for å få klarhet i tingene. Det er som regel lurt å snakke om det.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Rudskogen 28. Juli
Forbikjøringer med 3 i bredden sørger iallefall for tilsnakk..
Rudskogen 28. Juli
Ja, og kjøring på curbs...
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no