Vålerbanen 5 mai
Re: Vålerbanen 5 mai
Er det noen som mener at de har god treffsikkerhet i svingene som har en video de kunne poste? Hadde vært interessant å se idealsporet for en nybegynner. Rundetid i den videoen er jo da egentlig uvesentlig.
E-type 1968
MX-5 1991
MX-5 1991
Re: Vålerbanen 5 mai
PeR4 wrote:Se videoen, det bommes på inngangene i ca ca halvparten av svingene. Hvis dette var en av de bedre rundene så er det uten tvil 1.10 eller bedre potensiale i MR2 en.
Jeg setter ingen smiletegn
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Vålerbanen 5 mai
PeR4 wrote:Se videoen, det bommes på inngangene i ca ca halvparten av svingene. Hvis dette var en av de bedre rundene så er det uten tvil 1.10 eller bedre potensiale i MR2 en.rayb wrote:Hæ?lars_mrs wrote:bror lånte den et par turer og kjørte 1,10,2 .. haha.. ler meg nesten i skakk ellers av den komentaren.. komiker matrialet du
Jeg setter ingen smiletegn
grunnen til at jeg ler er at hvorfor skal det rakkes ned på og si et det du gjør er feil med blå smilefjes etter.på en av de raskeste bilene søndag, når 95% av de som kjøre gikk det så smått med at jeg måtte kjøre forbi under nedkjølings runden. toyotan er ikke noe grombil med masse effekt og ølinsdempere. med en moderat modifisert bil med forholdsvis rimlige deler. så vis det gjøres så grove feil i halvparten av svingene så er det flere som må begynne å gi gass.
poenget er bare at jeg synes det er unødvendig å komentere på den måten, når vi drar på banekjøring for å kjøre å ha det kult og ikke for at en forum nisse skal fortelle deg at du gjør feil på en ikke hyggelig måte..
Re: Vålerbanen 5 mai
Man kan trille rundt banen i rolig tempo og treffe alle innbremsinger, tangeringer osv. Hvis man prøver det samme med litt mere driv så erfarer de fleste at det blir vanskeligere; kommer man inn i svingen med 2 km/t for høy hastighet pga litt for sent bremsepunkt, eller for slapp bremsing, så understyrer man. Da bommes det på både innstyring og tangering. Utgangene blir ofte uheldige også pga dette.
På videoen så går det uten tvil raskt, men det er til tider litt urytmisk og tangeringene midt i sving feks rekker man delvis ikke inn til. Det er typisk for litt for høy inngangshastighet. Kommer man feil inn så får man heller ikke gitt på så tidlig som man (med en god tangering) kunne gjort. Det igjen medfører lavere hastighet hele veien på sletta etter sving, eller feks en uheldig inngang i neste sving. Derfor henger tid og spor sammen.
Har ingen video bekalgeligvis, men den hadde sikkert vis det samme som MR2ens video viser
På videoen så går det uten tvil raskt, men det er til tider litt urytmisk og tangeringene midt i sving feks rekker man delvis ikke inn til. Det er typisk for litt for høy inngangshastighet. Kommer man feil inn så får man heller ikke gitt på så tidlig som man (med en god tangering) kunne gjort. Det igjen medfører lavere hastighet hele veien på sletta etter sving, eller feks en uheldig inngang i neste sving. Derfor henger tid og spor sammen.
Har ingen video bekalgeligvis, men den hadde sikkert vis det samme som MR2ens video viser
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: Vålerbanen 5 mai
Men viktigere, kom MR2en med folk seg tilbake til utgangspunktet i går kveld?
Den hvite E30en haltet hjem (til Oslo) med en oljetørst gearkasse og en eim av svidd gearolje . Fikk godt brukt gearolje på hendene og det klødde endel etterhvert..
Den hvite E30en haltet hjem (til Oslo) med en oljetørst gearkasse og en eim av svidd gearolje . Fikk godt brukt gearolje på hendene og det klødde endel etterhvert..
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: Vålerbanen 5 mai
Rakkes ned på? Da er du litt i overkant hårsår, men men... Smileyene er det for å understreke at det ikke er vondt ment.. Som PeR4 utdyper.. du er rask.. veldig rask faktisk, og det til tross for at kjøringen er noe urytmisk og jeg tipper du hadde kjørt raskere ved å roe ned inngangene litt.lars_mrs wrote:grunnen til at jeg ler er at hvorfor skal det rakkes ned på
Jeg synes den er ordentlig grom, og den er garantert ikke noe billigere enn et par andre som kjørte tilsvarende tider... og hva er den egentlig? 950kg og 300hk? Den flyr jo på skogen..toyotan er ikke noe grombil med masse effekt og ølinsdempere. med en moderat modifisert bil med forholdsvis rimlige deler.
Vålerbanen 5 mai
Fikk en dose godt brukt girolje i hodet i fjor. Litt kløe på henda er som en minimal irritasjon å regne i forhold til lukta som pokker ikke ville gi seg...PeR4 wrote:Den hvite E30en haltet hjem (til Oslo) med en oljetørst gearkasse og en eim av svidd gearolje . Fikk godt brukt gearolje på hendene og det klødde endel etterhvert..
Joachim
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
Re: Vålerbanen 5 mai
Jeg ville dele en liten film snutt og Synes første komentar var unødvendig.Og jeg reagerte litt unødvendig.Jeg vet jeg kan forbedre sporet mye og ved annen kjørestil blir tidene bedere., derefor vi driver med banekjøring. Men jeg liker den kjøre stilen jeg har agressive og hardt .å ja rundetider betyr noe. Spor og bruke bilen blir det tider av.bilen går gjevne 1.38-1.40 tider på rudskogen med 260hk 960kg som hagenisse var innepå.
Re: Vålerbanen 5 mai
Ja, etter noe forsinket kamerat med bergnings bil kom vi oss hjem.. Bilen får ny aksel etterpå i kveld ser fram til neste trackday kjøring med reserve aksler i verktøykassaPeR4 wrote:Men viktigere, kom MR2en med folk seg tilbake til utgangspunktet i går kveld?
Re: Vålerbanen 5 mai
Oj. Det hørtes meget ubehagelig ut, bra du berget øynene. Jeg er glad hudkontakten jeg fikk var kun med hendene.subwoofer wrote: Fikk en dose godt brukt girolje i hodet i fjor. Litt kløe på henda er som en minimal irritasjon å regne i forhold til lukta som pokker ikke ville gi seg...
Hvordan responderte omgivelsene på den nye "deodoranten"? Antar at gearoljelukta medførte popularitet i en svært begrenset krets?
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: Vålerbanen 5 mai
Bra.lars_mrs wrote:Ja, etter noe forsinket kamerat med bergnings bil kom vi oss hjem.. Bilen får ny aksel etterpå i kveld ser fram til neste trackday kjøring med reserve aksler i verktøykassa
Jeg mottar endel godmodig mobbing pga mitt innholdsrike bagasjerom på treff. Noen ser storøyd på når det ved ankomst tømmes for 3 hjul, verktøyskrin, ekstra batteri, hydr.jekk, div. deler, biltemas største verktøysett, bensinkanne med mer.
Bedre med for mye enn for lite når det står
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Vålerbanen 5 mai
Fruen var dyktig imponert, ja. Lukta satt seg jo i sengetøyet også.PeR4 wrote:Oj. Det hørtes meget ubehagelig ut, bra du berget øynene. Jeg er glad hudkontakten jeg fikk var kun med hendene.
Hvordan responderte omgivelsene på den nye "deodoranten"? Antar at gearoljelukta medførte popularitet i en svært begrenset krets?
Det var flaks i uhellet, fikk spetakkelet i panna under demontering av kassa. Heldigvis så jeg riktige veien. Moralen er vel "tenk først, skru etterpå"...
Joachim
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
Re: Vålerbanen 5 mai
Her er en runde fra meg. Fyr løs, massevis av unnskyldninger på lager (tidlig på dagen, prøvde unngå curbs, dårlig bensinpumpe, feil lufttrykk, slitt understell, mangler bremsekjøling, framtung hjelm, rart karroseri etc etc..)!
Re: Vålerbanen 5 mai
Hei! Som nybegynner synes jeg det var veldig morsomt å kjøre på bane i går, selv om jeg utvilsomt var den tregeste rundt banen. Og jeg skylder ikke på bilen, her var det sjåføren som var problemet Det var litt skummelt med de som ville kjøre forbi midt i en sving, men det gikk forsåvidt bra.
Den stunden jeg kjørte med instruktør i bilen var veldig lærerik, og jeg har helt klart utrolig mye å lære. Men det er vel litt av poenget, så neste gang går det kanskje litt fortere. Synd jeg ikke kunne kjøre så lenge utover ettermiddagen, men med 5-6 timer hjem til Stockholm så var det vrient.
Den stunden jeg kjørte med instruktør i bilen var veldig lærerik, og jeg har helt klart utrolig mye å lære. Men det er vel litt av poenget, så neste gang går det kanskje litt fortere. Synd jeg ikke kunne kjøre så lenge utover ettermiddagen, men med 5-6 timer hjem til Stockholm så var det vrient.
Re: Vålerbanen 5 mai
Velkommen i galskapen.MortenB wrote:Hei! Som nybegynner synes jeg det var veldig morsomt å kjøre på bane i går, selv om jeg utvilsomt var den tregeste rundt banen. Og jeg skylder ikke på bilen, her var det sjåføren som var problemet Det var litt skummelt med de som ville kjøre forbi midt i en sving, men det gikk forsåvidt bra.
Det er alltid sjåføren som er problemet, men de fleste av oss har en tendens til å glemme det i kampens hete...
Å kjøre forbi i sving er ikke tillatt på NSKs banetreff iirc (mulig noen i banekomiteen vil rette på meg her), så du vil nok ikke se mye av det i framtiden hvis det ikke skremte deg vekk i denne omgang.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....