Våler
Re: Våler
Banetreff på Vålerbanen som ble opplyst på siste innemøtet. Jeg spurte om dette på innemøtet og ble fortalt at avtalen med Vålerbanen ble bekreftet sent, dvs. etter at den opprinnelige terminlista ble postet på web. Jeg regner med at terminlisten snart blir oppdatert
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Våler
Oppdatert.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Re: Våler
Kjører vi på bane en og to?
Det ble jo bare tull sist vi var der ca 7 biler fikk jo ikke kjøre pga for høy db, så vi måtte bytte bane.
Vi ble flyttet over på bane to og tre, men den er på langt nær så bra som gode gamle Våler.
Er det ikke bedre å bare kjøre på Rudskogen, hvor det er 100db.
De som bruker bilene sine på bane, er jo de som har biler som bråker litt.
Kjenner mange som heller blir hjemme enn å kjøre opp til Våler, da det er 50% sjanse om de får kjøre eller ei.
De samme får kjøre på Rudskogen, så hvorfor kjøre på Våler ?.
Det ble jo bare tull sist vi var der ca 7 biler fikk jo ikke kjøre pga for høy db, så vi måtte bytte bane.
Vi ble flyttet over på bane to og tre, men den er på langt nær så bra som gode gamle Våler.
Er det ikke bedre å bare kjøre på Rudskogen, hvor det er 100db.
De som bruker bilene sine på bane, er jo de som har biler som bråker litt.
Kjenner mange som heller blir hjemme enn å kjøre opp til Våler, da det er 50% sjanse om de får kjøre eller ei.
De samme får kjøre på Rudskogen, så hvorfor kjøre på Våler ?.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Våler
Apropos Vålerbanen, ifølge terminlisten til Vålerbanen (http://www.vaalerbanen.no/terminliste.aspx?pid=7) så står NSK oppført med kjørekurs 23. februar i tillegg til 5. mai. Stemmer dette Eller er det kanskje Narvik SkøyteKlubb som skal teste isen i februar
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Re: Våler
Den indre banen er jo stor underholdning. Masse svinger og bakketopper - wehee!Iceman wrote:Vi ble flyttet over på bane to og tre, men den er på langt nær så bra som gode gamle Våler.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
Re: Våler
Du syns nok det, men flertallet jeg kjenner gidder ikke å ta turen til våler for å kjøre på bane 2 og 3.hmhaga wrote:Den indre banen er jo stor underholdning. Masse svinger og bakketopper - wehee!Iceman wrote:Vi ble flyttet over på bane to og tre, men den er på langt nær så bra som gode gamle Våler.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Våler
Med fare for å være frekk, men min erfaring er at de som misliker 2+3 er de som ikke helt får til dette med sporvalg. Da blir det fort kjedelig over der..Iceman wrote:men flertallet jeg kjenner gidder ikke å ta turen til våler for å kjøre på bane 2 og 3.
Men kjøre HELE banen er jo fint, og da får jo de som helst bare kjører rett frem masse å glede seg til også. "Noen" burde ta en prat med vålerbanen dog.. slik det var i 2012 var den jo bortimot ubrukelig til trackdays.. selv min bil som pleier ligger rundt 80db i standstøy ble vinket av. Håpløst.
Re: Våler
Jeg og bilen trivdes svært godt på 2 og 3 i fjor, og 1 er ok den også med unntak av denne følsomme mikrofonen.
Banedel 2 og 3 er en fin kombinasjon av (2)bred bane og relativt høye kurvehastigheter og (3)relativt smal svingete landevei der kombinasjon av sporvalg/inngangshastighet betyr endel.
Vålerbanen er uansett en god del morsommere å kjøre på enn Rudskogen!.
Banedel 2 og 3 er en fin kombinasjon av (2)bred bane og relativt høye kurvehastigheter og (3)relativt smal svingete landevei der kombinasjon av sporvalg/inngangshastighet betyr endel.
Vålerbanen er uansett en god del morsommere å kjøre på enn Rudskogen!.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: Våler
Det er utrolig mange forskjellige aktører som leier Rudskogen, så jeg skal nok få kjørt litt i sommer.PeR4 wrote:Jeg og bilen trivdes svært godt på 2 og 3 i fjor, og 1 er ok den også med unntak av denne følsomme mikrofonen.
Banedel 2 og 3 er en fin kombinasjon av (2)bred bane og relativt høye kurvehastigheter og (3)relativt smal svingete landevei der kombinasjon av sporvalg/inngangshastighet betyr endel.
Vålerbanen er uansett en god del morsommere å kjøre på enn Rudskogen!.
Jeg syns det er trist at Våler bare har 90 db, da dette var en utrolig artig bane. (mange gode minner)
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Re: Våler
Ganske så sikker på at NSK ikke godtar Prøveskilt av noen form, men du har mange andre aktører som godtar kjøring med prøveskilt.Texascom wrote:Det er fortsatt forbudt med prøveskilter (metall) ikke sant?
Det er bare det at disse aktørene ikke er så trygge å kjøre med, som det NSK er.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.