Rudskogen 8. juli

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Rudskogen 8. juli

Post by Iceman »

1000kr er ikke mye penger i dag, så det er snakk om prioritering og ingen ting annet.
Syns det er helt feil å være gjerrige på lusene 1000kr, når NSK gjengen stiller opp som dem gjør så vi kan ha det gøy på banen.

NSK bruker mye penger på sikkerhet, noe som gjør denne klubben til den beste å kjøre med tanke på din sikkerhet ute på banen.
Jeg har vært på rundt 10 banetreff i år med 6 forskjellige aktører, selv om jeg hadde det gøy med disse kommer jeg alltid krypende tilbake til NSK sine banedager.
NSK er de mest seriøse aktørene med tanke på sikkerhet og banekultur, og dette krever ganske mange timers arbeid av folk som jobber gratis på fritiden sin. (Takk)

Når man leier Rudskogen så kommer det masse ekstra utgifter, Vask av WC, Ambulansen, holde kafeen og kiosken åpen, lysene rundt banen er rundt 2000kr osv.
Flere jeg har kjørt med tar 1500kr og oppover, så 1000kr er billig når man tenker på alt arbeidet som ligger bak en banedag med NSK.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Re: Rudskogen 8. juli

Post by Knuts »

Jeg vet ikke hvor sensitivt det med pris er men det er jo totalen på inntekten som teller. Hvis den totale intekten blir større ved en lavere pris så er det jo riktig å ta en lavere pris. Synes også det er rett at klubben støtter treff hvis de har råd til det. Det er jo treffene som er limet i klubben. Kunne jo hatt diverse andre aktiviteter for andre medlemmer som ikke er så baneentusiaster som feks rebusrally, autoslalom osv. Vet ihvertfall i BMW klubben som jeg har vært med å arrangere treff i før i tiden var det veldig mange fler på treff når prisen var lavere og vi hadde også andre aktiviteter på enn banekjøringen. Nå skal jeg til Sverige å brenne av 20000 i bur til race 2002n så ja 1000 kroner er ikke mye i vår hobby men er ikke alle som kan eller vil betale for mye for kjøring. Mvh Knut
User avatar
Brett
Posts: 10
Joined: 27 Apr 2012 15:25

Re: Rudskogen 8. juli

Post by Brett »

Ang pris, så er det jo en mulighet å stille som Marshall: Da slipper man jo baneleie.
Klubben er ikke bedre enn det medlemmene bidrar med, og som Marshall får du jo også innblikk i hvordan de forskjellige førere/biler kjører, sporvalg etc. Om du tar ett 2 timer skift som Marshall er det fremdeles 4 timer igjen av dagen.
Dess flere som deltar som Marshall, behøver jo ikke de samme ta jobben hver gang.

Mvh
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Re: Rudskogen 8. juli

Post by henning »

@ Iceman. Takk. Midt i natten glemte jeg både at vi betaler for ambulanse og leie av Tracksa.
@ Knuts. Enig at det er totalen som bør være avgjørende.
Men setter vi f.eks. prisen til kr. 500 betyr det at vi burde hatt minst 100 biler på Rudskogen sist søndag.
Jeg tror ikke å sette ned prisen er ensbetydende med tilstrekkelig økning i deltagelse.
I mange år har vi budsjettert med 0 inntekt på banedager. Årets tre første banedager har alle gått i minus.
Om NSK skal legge opp til å subsidiere banedager tror jeg får bli en annen diskusjon.
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Rudskogen 8. juli

Post by Morten H »

BMW Clubben Øst har kjøring 28 Juli.
Koster 80.000.- for å leie banen hele dagen.(ink alt. vakter etc..)
Ikke medlemmer må betale 1.500.-(inklusiv.medlem avgift)
Medlemmer 1.100.-
Påmeldte 115stk (det var da publisert med 1.000.- for kjøring)

Så spent på om hvor mange de blir ?
Tror ikke det blir så mange IKKE medlem, da de har kun den banedagen i år(foruten om BMWCCN) ?
Begynner å bli sent på sesongen også (mange kan være ferdigkjørt eller Nurburgklare/ferdige).

Håper jo det går rundt for dem, men er skeptisk :?
Last edited by Morten H on 15 Jul 2012 08:36, edited 1 time in total.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Raymondj
Posts: 54
Joined: 12 Feb 2012 11:19

Re: Rudskogen 8. juli

Post by Raymondj »

Koster det 80.000,- å leie banen en dag midt i uka??? Helsike, det er såpass ja.
Porsche 944 Turbo -86 Koksgrå
jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Rudskogen 8. juli

Post by jonr »

BMW øst skal vel kjøre 28 juli, ikke 28 august. Så det er en lørdag.
E-type 1968
MX-5 1991
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Rudskogen 8. juli

Post by PeR4 »

Nye skogen er blitt kostbart ift gamle banen, er den tilsvarende bedre? Eller er det bare nyheten som gjør den interessant.
Jeg trives bedre på Våler, Skogen er fremdeles endel stopp-start kurver, den ene sletta er totalt uinteressant(grei for å sjekke trykk/temperaturer), og 180 graderen er ... der fremdeles. Jeg liker ACR og Våler GODT, skogen.. er lett tilgjengelig. :wink:
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Rudskogen 8. juli

Post by rayb »

PeR4 wrote:Nye skogen er blitt kostbart ift gamle banen, er den tilsvarende bedre? Eller er det bare nyheten som gjør den interessant.
Jeg tror det er tilgjengelighet kombinert med toleranse for støy som er de to største faktorene. I tillegg til at det bare finnes 3 skikkelige baner i hele landet.

Våler er langt unna Oslo og støybegrensningene dere har etterhvert beveget seg til det helt latterlige. Da vi va på Våler i sommer bråkte 8 av 10 biler for mye, noenlunde samme utvalg fikk skryt av Rudskogen for at vi støyet lite. Husker ikke hva vi betalte for Våler, men minnes at det ikke var helt gratis det heller.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Rudskogen 8. juli

Post by Iceman »

PeR4 wrote:Nye skogen er blitt kostbart ift gamle banen, er den tilsvarende bedre? Eller er det bare nyheten som gjør den interessant.
Jeg trives bedre på Våler, Skogen er fremdeles endel stopp-start kurver, den ene sletta er totalt uinteressant(grei for å sjekke trykk/temperaturer), og 180 graderen er ... der fremdeles. Jeg liker ACR og Våler GODT, skogen.. er lett tilgjengelig. :wink:
Jeg liker ikke Rudskogen eller Våler, men jeg liker å kjøre på bane så jeg tar til takke med det vi har.
For min del er ACR 1000ganger bedre enn Rudskogen og Våler til sammen, men det er dessverre for langt til MO i Rana.

Nå er jeg en av de heldige, så fra neste år kommer jeg til å kjøre med utenlandske aktører som Pistenclub, Gran Turismo Events, osv
http://www.pistenclub.de/Termine/tabid/ ... fault.aspx
http://www.granturismoevents.com/gran-t ... -evo-2012/
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Rudskogen 8. juli

Post by hagenisse »

Aldri kjørt på ACR, og kommer neppe til å gjøre det heller pga distansen. Jeg liker Våler (spesielt nye delen), Knutstorp, og Reve. De overgår glatt de andre banene jeg har kjørt på (rudskogen, mantorp, karlskoga og nurburgring). Men det er jo uansett mer moro å kjøre på bane enn å ikke gjøre det.

Zandvoort frister dog veldig! Må absolutt prøve få en tur dit til neste år, det er en grom bane i iracing iallefall. :mrgreen:
atledreier
Posts: 231
Joined: 03 Feb 2011 09:00
Location: Sandnes

Re: Rudskogen 8. juli

Post by atledreier »

hagenisse wrote:Aldri kjørt på ACR, og kommer neppe til å gjøre det heller pga distansen. Jeg liker Våler (spesielt nye delen), Knutstorp, og Reve. De overgår glatt de andre banene jeg har kjørt på (rudskogen, mantorp, karlskoga og nurburgring). Men det er jo uansett mer moro å kjøre på bane enn å ikke gjøre det.

Zandvoort frister dog veldig! Må absolutt prøve få en tur dit til neste år, det er en grom bane i iracing iallefall. :mrgreen:
Vi har planer om en liten turne neste år, med Zandvoort, Spa og Nurnburgring. Får se om vi får det til å klaffe med alle, men Zandvoort og ringen er must. Har for treg bil til at Spa blir spesielt morsomt, vil jeg tro.
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Re: Rudskogen 8. juli

Post by Iceman »

hagenisse wrote:Aldri kjørt på ACR, og kommer neppe til å gjøre det heller pga distansen. Jeg liker Våler (spesielt nye delen), Knutstorp, og Reve. De overgår glatt de andre banene jeg har kjørt på (rudskogen, mantorp, karlskoga og nurburgring). Men det er jo uansett mer moro å kjøre på bane enn å ikke gjøre det.

Zandvoort frister dog veldig! Må absolutt prøve få en tur dit til neste år, det er en grom bane i iracing iallefall. :mrgreen:
Liker du virkelig Våler (spesielt nye delen), Knutstorp, og Reve, bedre enn Ringen. ?
Hvordan er det mulig ? gikk det noe inn i Grønne helvete for deg rundt Ringen, eller ble du kansje parkert av alt annet på 4 hjul.
Det er ikke mulig å like Reve bedre enn Ringen, da må du ha hatt en dårlig opplevelse på Ringen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Rudskogen 8. juli

Post by hagenisse »

Iceman wrote:Det er ikke mulig å like Reve bedre enn Ringen
Husk at jeg også liker biler med lite effekt. Jeg liker også små baner hvor man må svinge hele tiden og misliker rettstrekker og mye bremsing. Dessuten liker jeg ikke høy risiko, og der er jo ringen i en egen kategori - både med tanke på selve banen med avkjøringssoner, eller mangel på dem, samt føret og andre folk på banen.

Parkert av alt annet ble jeg, men det er ikke noe som betyr noe for meg. Jeg kjørte også en Honda CRV, men det frister faktisk ikke i det hele tatt og ta turen med egen bil. Blir derimot ny revetur nå straks (kanskje sært å kjøre 7 timer for noen få timer på en gocart-bane...? :mrgreen:).

Men som sagt, Zandvoort frister! Spa må man jo prøve besøke en gang også, men det er heller ikke en bane jeg er superbegeistret for.
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Rudskogen 8. juli

Post by PeR4 »

Hvis man sammenlikner en (mulig fremtidig?) utgave av Ringen med MODERNE sikkerhetstiltak opp mot dagens utgave, så er risikoen for skader i dag meget høy, og skadene kan utmerket godt bli meget omfattende og ikke bare ta for seg ting.

Merker at jeg etter som tiden går motiveres mere til å kun bruke banemodifiserte leielbiler istedenfor egen bil med frynsete forsikring(selskapene prøver stadig å spisse/skjerpe forsikringsavtalene for å unngå stor utbetalinger for Ringenskader). Banemodifisert leiebil føles kostbart akkurat når kortet dras, men muligheten for senere regninger er behagelig lav.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Post Reply