Trackday.no? Priser og sånn.

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Trackday.no? Priser og sånn.

Post by PeR4 »

Linder wrote:Hvis noe av det på filmen regnes som farlig/ikke godtatt er terskelen sykt lav. Det er menn i biler på en lukket bane det er snakk om, ikke et slag bridge over en kopp te og saltkjeks
Er man klar over at man er på banen samtidig som raskere biler er det en selvfølge å følge med i speil og tilpasse seg (komme seg til hælvete unna)
Hvordan ser Trackday sine kontrakter(dokumentet fører underskriver før kjøring) ut? Åpner de spesielt for MENN med sykt høy terskel, og informere om at oss med mindre hår på brøste må kommer seg til h.. unna?

Eller var det for racingdelen deres..?

Merker at jeg blir litt forvirret :?
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Trackday.no? Priser og sånn.

Post by hagenisse »

Jeg har ikke sett noe krav til at må være mann for å kjøre på bane.. Er det nytt av året? Jeg har kjørt endel før, men som selverklært pyse og mammadalt må jeg kanskje slutte nå? :?
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Trackday.no? Priser og sånn.

Post by rayb »

hagenisse wrote:Jeg har ikke sett noe krav til at må være mann for å kjøre på bane.. Er det nytt av året? Jeg har kjørt endel før, men som selverklært pyse og mammadalt må jeg kanskje slutte nå? :?
Visste heller ikke om det. Men der et mulig Linder bare rett og slett er mer mann enn oss andre. Eller mer troll, hva vet vel jeg.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Trackday.no? Priser og sånn.

Post by PeR4 »

hagenisse wrote:Jeg har ikke sett noe krav til at må være mann for å kjøre på bane.. Er det nytt av året? Jeg har kjørt endel før, men som selverklært pyse og mammadalt må jeg kanskje slutte nå? :?
Uavhengig verifisering av kjønn på stedet er visst underveis nå, vi skal deles opp i heat basert på kjennelsen :mrgreen:
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Linder
Posts: 147
Joined: 09 Sep 2008 10:37
Location: Mo i Rana

Re: Trackday.no? Priser og sånn.

Post by Linder »

For å kjøre på et slikt treff må man absolutt vær mann, så får hver enkelt avgjøre hvor bokstavlig man skal ta det. Tror mange fotballjenter hadde vært furt dersom ordet mann alltid betyr kjønnet mann.
Har aldri blitt forbikjørt på bane, men vet hva jeg foretrekker av de jeg kjører forbi. Holde sporet eller ikke betyr lite da det finnes mange forskjellige spor, men de må holde seg unna langt unna forbikjøringsområdet, dvs asfalten på hver side, evt ene siden av bilen. Ligger man midt i banen når bilen bak tar deg igjen så hold deg midt i banen. Samme dersom man ligger til høyre eller venstre. Burde være verdens enkleste regel.
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Trackday.no? Priser og sånn.

Post by hagenisse »

Aldri blitt forbikjørt? Du verden, det var enda mindre aktivitet på ACR enn jeg trodde.. :mrgreen:

Jeg er forøvrig helt enig i det du sier og det er jo det som menes med "Hold sporet". Samme hvilket spor det er, bare kjør forutsigbart.
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Trackday.no? Priser og sånn.

Post by need4speed »

Linder er nok god å kjøre :) ikke ett troll :)
User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Trackday.no? Priser og sånn.

Post by need4speed »

Han har vunnet timeattack 2 år på rad på acr og har vært nede på 1:35 på acr
User avatar
Hauk
Posts: 62
Joined: 06 Jun 2008 11:37

Re: Trackday.no? Priser og sånn.

Post by Hauk »

need4speed wrote:Linder er nok god å kjøre :) ikke ett troll :)
Det ene utelukker ikke det andre...
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Trackday.no? Priser og sånn.

Post by rayb »

Hauk wrote:
need4speed wrote:Linder er nok god å kjøre :) ikke ett troll :)
Det ene utelukker ikke det andre...
+1

Og jeg nekter fortsatt å tro at han aldri har blitt forbikjørt. Men det er forsåvidt ikke poenget......
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Linder
Posts: 147
Joined: 09 Sep 2008 10:37
Location: Mo i Rana

Re: Trackday.no? Priser og sånn.

Post by Linder »

rayb wrote:
Hauk wrote:
need4speed wrote:Linder er nok god å kjøre :) ikke ett troll :)
Det ene utelukker ikke det andre...
+1

Og jeg nekter fortsatt å tro at han aldri har blitt forbikjørt. Men det er forsåvidt ikke poenget......
Hva er så spesielt med det? Har aldri kjørt et organisert løp, kun mellom 1000 og 2000 runder på trackdays. Skal debutere i NM senere i år og da blir jeg nok forbikjørt mange ganger. Skal være godt fornøyd om jeg klarer å fullføre første løpet mitt med så gammel bil
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
Post Reply