Rudskogen 26. april
Re: Rudskogen 26. april
Jeg stiller med lett bil og banedager spiser ikke sjåføren før treffet er overstått...
Vekt er viktig for banekjøring.. Ja, hvis man da ikke har masse effekt, ultrabrede(alt over 225 ) dekk og prioriterer mat
Vekt er viktig for banekjøring.. Ja, hvis man da ikke har masse effekt, ultrabrede(alt over 225 ) dekk og prioriterer mat
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: Rudskogen 26. april
Uten mat og drikke...
225-dekk og ikke spesielt mye effekt! Ser ut som den kan bli klar!
225-dekk og ikke spesielt mye effekt! Ser ut som den kan bli klar!
Re: Rudskogen 26. april
I går mente yr at det ville regne på Rudskogen, i dag mener de at opptil 0,1 mm er mulig, halvskyet og sol.
Utviklingen går i riktig retning , det blir gode kjøreforhold !.
Utviklingen går i riktig retning , det blir gode kjøreforhold !.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: Rudskogen 26. april
Ja, for YR kan man stole på.
Husker jo i fjor hvor nesten ingen dukket opp fordi det skulle regne 569554mm eller så, og så kjørte vi alene rundt der i sol.
Husker jo i fjor hvor nesten ingen dukket opp fordi det skulle regne 569554mm eller så, og så kjørte vi alene rundt der i sol.
Re: Rudskogen 26. april
Ja, en god historie blir alltid bedre når den fortelles på akkurat riktig måtehagenisse wrote:Ja, for YR kan man stole på.
Husker jo i fjor hvor nesten ingen dukket opp fordi det skulle regne 569554mm eller så, og så kjørte vi alene rundt der i sol.
Det var 50mm spådd et par dager før og det høljregnet rett i nærheten mens treffet foregikk. Vi fikk litt sol siste timen. Men nei, det regnet ikke.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/
Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Re: Rudskogen 26. april
Yr endrer likevel varslene ofte ganske drastisk, langtidsvarslene fremstår til tider som man triller terning. Sjelden noe stort poeng å sjekke før samme morgen føler jeg. Ser ut som yr og storm er ganske enig nå iallefall. Blir guffent ut over kvelden.
Re: Rudskogen 26. april
Nokon som har ein hjelm i størrelse L til låns? Min ligg igjen i Sogndal.
Send ein melding til meg, Arinbjørn, på 92079071 før 14, så slepp eg kjøpe ein til.
Send ein melding til meg, Arinbjørn, på 92079071 før 14, så slepp eg kjøpe ein til.
' 9 3 M X - 5
Re: Rudskogen 26. april
Værmeldingen bli bare bedre: http://www.yr.no/sted/Norge/Østfold/Rak ... torsenter/
Husk solkremen
Husk solkremen
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: Rudskogen 26. april
Pokker, jeg kan ikke komme
Ha det gøy da gutter! Ikke kjør for fort
Ha det gøy da gutter! Ikke kjør for fort
Odd Goderstad
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Rudskogen 26. april
Håper dere har en fin kveld!
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Sendt fra en mobil enhet, innlegget kan være noe kortfattet p.g.a. dette
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
-
- Posts: 10
- Joined: 25 Jul 2011 09:42
- Location: Halden
Re: Rudskogen 26. april
Ble bløtt enda en gang gett.
Nordschleife - Balls required
*E30 med pustehjelp - morobil
*E30 S50 - rekreasjon+morobil
*E30 ??
*E90 LCI oljekamin - bruksbil
*E30 med pustehjelp - morobil
*E30 S50 - rekreasjon+morobil
*E30 ??
*E90 LCI oljekamin - bruksbil
Re: Rudskogen 26. april
Vet nå ikke helt jeg. Holder meg til tidligere utsagn om at yr.no bare er bingo.PeR4 wrote:Værmeldingen bli bare bedre: http://www.yr.no/sted/Norge/Østfold/Rak ... torsenter/
Husk solkremen
Re: Rudskogen 26. april
Ble en flott og artig dag på rudskogen. (super måte å feire bursdagen sin på)
Det begynte å regne etter en times tid, men jeg synes faktisk det er enda mer artig og lærerikt og kjøre på vått. Dessuten var det lite trafikk, følte noen ganger jeg var helt alene utpå der! Måtte gi meg kl 20, da hadde jeg såvidt bensin igjen til å komme meg til nærmeste bensinstasjon, så ble mye kjøring!
Bleveldig engstelig da jeg trodde jeg hadde knerta 3' giret etter en rolig nedgiring fra 4 til 3 inn i depotet. Ett høyt smell, akkurat som om clutchen ikke var ute da jeg giret. Og raslelyd i drivverket. Tok en pause og trøstepratet med brian før jeg forsiktig testet 3 giret i depotet og en tur på banen, da var alt i orden!? Mulig jeg innbilte meg raslelydene, da jeg trodde jeg hadde bomgira stygt. Men subaru'n svikter aldri og det ble flere runder da alt virker som det er i skjønneste orden. Puuhh!!
Fin dag, takk til NSK og de som jobbet som flaggvakter!
Det begynte å regne etter en times tid, men jeg synes faktisk det er enda mer artig og lærerikt og kjøre på vått. Dessuten var det lite trafikk, følte noen ganger jeg var helt alene utpå der! Måtte gi meg kl 20, da hadde jeg såvidt bensin igjen til å komme meg til nærmeste bensinstasjon, så ble mye kjøring!
Bleveldig engstelig da jeg trodde jeg hadde knerta 3' giret etter en rolig nedgiring fra 4 til 3 inn i depotet. Ett høyt smell, akkurat som om clutchen ikke var ute da jeg giret. Og raslelyd i drivverket. Tok en pause og trøstepratet med brian før jeg forsiktig testet 3 giret i depotet og en tur på banen, da var alt i orden!? Mulig jeg innbilte meg raslelydene, da jeg trodde jeg hadde bomgira stygt. Men subaru'n svikter aldri og det ble flere runder da alt virker som det er i skjønneste orden. Puuhh!!
Fin dag, takk til NSK og de som jobbet som flaggvakter!
MY99 Subaru Impreza GT
x - MY03 Subaru Impreza WRX
x - MY96 Subaru Impreza GT
x - MY03 Subaru Impreza WRX
x - MY96 Subaru Impreza GT
Re: Rudskogen 26. april
Kom på treffet på veidekk, byttet til R-dekk og fikk 10 runder så kom regnet-> pause med kaffe, vaffel og Corsacup-prat mens regnet skulle forsvinne og banen tørke opp..-> glem det, bare mer regn. Ut av kafeteriaen(mye hyggeligere å ha depo med orntli kafeteria!), klippe hull i søppelsekk til hode og armer, bytte tilbake til veidekk og utpå.. -> herrlig, trygge oppbremsinger og god heft sideveis i svingene.
Miataene dominerte etterhvert, ja det artet seg som et Miatatreff i regnet, artig!
Investeringen i disse: Uniroyal RainSport 2 205/50 R15 86V angrer jeg overhode ikke på.
Tankekors: etter og under regn har Rudskogen mange steder små små bekker på tvers av banen, også lenge etter at det har regnet mye, vannet kommer fra terrenget utenfor selve banen. R-dekk på drivhjul slipper lett i disse bekkene, særlig under aks.. Spørsmål: Hvorfor i alle dager graver de ikke drensgrøfter.. Alle nye veier har dette, men ikke nye baner?? Utenom disse bekkene så fungerer ferske R-dekk godt på dette føret.. og med bekkene så er biler med R-dekk ustablie over bekkene, sjåføren bør være på hugget når de passeres!
Kan dette være hovedårsaken til at 3/4 deler av deltagerne forsvant etter at regnet stabiliserte seg?
Takk til flaggvaktene som aksepterte en litt ustabil kjørestil til tider, rumpa slapp endel i regnet. Forsøkte dog å tilpasse dette til når det var lite trafikk, problemet var lite trafikk nesten hele tiden.
Banekjørte inn i solnedgangen på veidekk med et digert glis, morro med vått føre gitt
Miataene dominerte etterhvert, ja det artet seg som et Miatatreff i regnet, artig!
Investeringen i disse: Uniroyal RainSport 2 205/50 R15 86V angrer jeg overhode ikke på.
Tankekors: etter og under regn har Rudskogen mange steder små små bekker på tvers av banen, også lenge etter at det har regnet mye, vannet kommer fra terrenget utenfor selve banen. R-dekk på drivhjul slipper lett i disse bekkene, særlig under aks.. Spørsmål: Hvorfor i alle dager graver de ikke drensgrøfter.. Alle nye veier har dette, men ikke nye baner?? Utenom disse bekkene så fungerer ferske R-dekk godt på dette føret.. og med bekkene så er biler med R-dekk ustablie over bekkene, sjåføren bør være på hugget når de passeres!
Kan dette være hovedårsaken til at 3/4 deler av deltagerne forsvant etter at regnet stabiliserte seg?
Takk til flaggvaktene som aksepterte en litt ustabil kjørestil til tider, rumpa slapp endel i regnet. Forsøkte dog å tilpasse dette til når det var lite trafikk, problemet var lite trafikk nesten hele tiden.
Banekjørte inn i solnedgangen på veidekk med et digert glis, morro med vått føre gitt
Last edited by PeR4 on 28 Apr 2013 10:41, edited 1 time in total.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
Re: Rudskogen 26. april
Jeg fikk tommelen ned fra påslippet noen ganger etter å ha kommet sidelengs ut på depotstrekka, så da tenkte jeg det fikk være nok. Var bortimot umulig å ikke kjøre sidelengs med det grepet jeg hadde. Noen få grader og regn er ikke greia for R-dekk.