Rudskogen 26. april

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Rudskogen 26. april

Post by rayb »

webmaster wrote:Tok en titt på videoen du la ut her fra forrige helg, og der synes jeg da tydelig jeg så avkjøringen til det gamle depotet?
Ja, men det du ikke ser på videoen er grunnen til at de har satt kjegler i denne.

Som vanlig, jeg kan ta feil men jeg er 99% sikker på at denne er stengt. Har du hørt med Rudskogen om dette? Hvis ikke så kan det være lurt å forberede seg på at Raymond muligens har rett :shock:
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Rudskogen 26. april

Post by webmaster »

Elisabet på Rudskogen sier at det skal la seg gjøre, så da får vi stole på at hun har rett. :)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Rudskogen 26. april

Post by rayb »

webmaster wrote:Elisabet på Rudskogen sier at det skal la seg gjøre, så da får vi stole på at hun har rett. :)
Da tar jeg feil, beklager.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Rudskogen 26. april

Post by Morten H »

Da kan jeg bekrefte at forbikjøring på venstre side på langstrekkene fungerer utmerket, også ned mot angsten, da de med sagtere kjørende biler la seg til høyre eller mot mitten
og da var det forsatt fin plass å pasere på venstre side.
Brukte Blåflagg i starten av heate/under trafikk ned angsten for å tippse en bil om at det kommer er raskere bak og det var fine forbikjøringer hele kvelden.

Morro å se hvordan tidene sank utover kvelden (på ALLE), så at slik kjøretrening fungerer kan jeg bekrefte.
Kommer ikke med tider,da det var ikke poenget,men det var 2 stk STORE Stasjons vogner der som lå 5-10 sek forran alle de andre sports bilene, (kunne tenkt meg en sittepå runde med BMW,n neste gang ?) så sporvalg er sikkert alfa omega.

Var Bare en lisensiert bil tilstede, men han fikk kjørt 2 heat og var Dagens raskeste, så bare å komme med Lisens biler,så kan dere få masse kjøretrening og kjøre forbi her og der. Alle Trackdays aksepterer Lisens biler, så man får brukt en Lisens bil så mye man makter og kan også delta på Sprint Rally (dags lisens) som er utrolig morrsomt.

Synd at ikke flere kom (grunnet været ?). men "regner" med bedere vær neste gang og stort oppmøte 8)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Rudskogen 26. april

Post by rayb »

rayb wrote:Har noen her inne en slik .cir fil som de vil dele?
Jeg fikk laget en .cir fil i går.

den kan lastes ned her for de som er interessert
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Re: Rudskogen 26. april

Post by arildh »

Fin kveld på Rudskogen i går. De "nye" reglene var knapt merkbare pga. vær og oppmøte men vil neppe påvirke kjøringen nevnverdig.
Rakk det å tørke opp etter 20 ? Jeg måtte dra tidlig for å rekke teknisk kontroll ved Taraldrud :x
- 06 MX-5
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Rudskogen 26. april

Post by Morten H »

arildh wrote:Fin kveld på Rudskogen i går. De "nye" reglene var knapt merkbare pga. vær og oppmøte men vil neppe påvirke kjøringen nevnverdig.
Rakk det å tørke opp etter 20 ? Jeg måtte dra tidlig for å rekke teknisk kontroll ved Taraldrud :x
Nei da kom det enda mer regn :?
Gikk det bra i Teknisk :mrgreen:
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Rudskogen 26. april

Post by NoBrain »

Jeg stod teknisk den første timen og "gledet" meg til å komme på flaggvaktpost slik at jeg slapp å dille med våte papirer og penner som ikke fungerte :mrgreen:

Jeg foreslår for banekomiteen at man går til anskaffelse av noen penner av denne typen http://www.forfaktor.no/index.php/cPath/42 :wink:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Linder
Posts: 147
Joined: 09 Sep 2008 10:37
Location: Mo i Rana

Re: Rudskogen 26. april

Post by Linder »

Ordentlig penner og quickup telt er fine greier
Nissan S13 Racing til salgs
Honda ITR DC5 Type-R
Andrè Linder
User avatar
Rudolf
Posts: 88
Joined: 15 Jul 2009 14:01
Location: Norge

Post by Rudolf »

Debuterte som flaggvakt-aspirant i går.
Stod nederst etter langstrekka der vi også hadde oversikt over svingen.

Fint å være flaggvakt (når man kan fotografere samtidig) :wink:
phpbb3/viewtopic.php?f=21&t=3487

Litt kjøring ble det også (30 runder), og noen synes sikker at jeg snurra litt mye :roll:
Men mine fire snurr, skjedde uten at andre biler ble "involvert".

Image
Takk til Inge for "lån" av bildet.

Dette var første kjøringen min på nye Rudskogen.
Banen er jo kjempefin.
Gleder meg til å prøve den i tørr tilstand.

Som vanlig et hyggelig arrangement av NSK.
Og denne gangen fikk jeg være med å bidra litt selv også :)

Erik
MX-5 90 Rudolf
Miata 95 R-package, Beverly
Mazdaspeed Miata 2005, Chili
Fiat 2300 S Coupe Ghia
Vignale Samantha 1969 (Sjelden) Samantha
Lancia Montecarlo 1975 Martini
Lancia Montecarlo 1977
Bertone X1/9 1982, Bertil
Volvo P1800 1961 (Bygget hos Jensen i England), Pelle
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Rudskogen 26. april

Post by NoBrain »

Morten H wrote:Da kan jeg bekrefte at forbikjøring på venstre side på langstrekkene fungerer utmerket, også ned mot angsten, da de med sagtere kjørende biler la seg til høyre eller mot mitten
og da var det forsatt fin plass å pasere på venstre side.
Ja, det fungerte meget bra og alle oppførte seg. Jeg stod flaggvakt i angstkurven og det var ingen spesielle ting å melde tilbake til racecontrol. Men fra min flaggpost så la jeg merke til at det potensielt kan bli litt trangt ned mot innbremsingen mot angstkurven (100 metersmerket) ifm. forbikjøring. Er iallefall noe å være oppmerksom på når det blir litt mer aktivitet på treffene utover...
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Rudskogen 26. april

Post by PeR4 »

Alle er klar til førstkommende fredags banetreff på Rudskogen?? Det foregår i strålende solskinn :mrgreen: .

I år som ifjor tar jeg med faktor 15. Hadde ikke all verden bruk for dette i fjor, men i år!.

Måtte bare benytte denne tråden fra 2012 til 2013 treffet, det passer ofte ikke.
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Rudskogen 26. april

Post by hagenisse »

:?

Vet fortsatt ikke om jeg får LMM i tide..
PeR4
Posts: 431
Joined: 11 Jun 2010 12:49
Location: Oslo

Re: Rudskogen 26. april

Post by PeR4 »

Så så, det kommer flere treff, om ikke annet i 2014 :D
Ariel Atom, BMW E30 318is og E30 330i
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Rudskogen 26. april

Post by hagenisse »

Men jeg vil kjøre fra deg nååååå. :mrgreen:
Post Reply