Er det noen som ikke greier forholde seg til reglene da? Jeg stiller bare spørsmål med dem.
Skjønner ikke helt hvorfor det blandes inn bilsport egentlig, da det er en helt annen greie - både i tid og kostnades enn å kjøre rundt på trackdays.
Nye forbikjøringsregler på banetreff
Hold sporter og blink til den siden du vil forbikjøringen skal skje, hva skjedde den den regelen da?
Vet at noen andre land så har de at de foretrekker å ha forbikjøringen på siden som ikke blinker på bilen man kjører forbi, (mente det var tyskland som brukte denne vrien mye)
I værste fall bare bli eninge om en fast variasjon av den regelen, og henge opp plagat med førermøte reger til de som kommer midt i treff så de kan få med seg deres regler, da forskjellige bilklubber har forskjellige variasjoner av de samme reglene.
Bare en tanke..
Vet at noen andre land så har de at de foretrekker å ha forbikjøringen på siden som ikke blinker på bilen man kjører forbi, (mente det var tyskland som brukte denne vrien mye)
I værste fall bare bli eninge om en fast variasjon av den regelen, og henge opp plagat med førermøte reger til de som kommer midt i treff så de kan få med seg deres regler, da forskjellige bilklubber har forskjellige variasjoner av de samme reglene.
Bare en tanke..
Helt vanlig NSK medlem.
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Kenneth(tm) #2845 / MSN: nad_freak@hotmail.com / '02 Ellise
NSK Terminliste her!
Personlig så har jeg aldri hatt et problem med å kjøre forbi andre, men jeg ser det at de foran presser litt ekstra når man kommer nærmere.
Har man blitt tatt igjen, så er det ikke vits å prøve å holde folk bak.
Slipp opp gassen på langsiden og slipp dem forbi, for meg fungerer Trackdays helt perfekt.
Gleder meg allerde til neste år.
Har man blitt tatt igjen, så er det ikke vits å prøve å holde folk bak.
Slipp opp gassen på langsiden og slipp dem forbi, for meg fungerer Trackdays helt perfekt.
Gleder meg allerde til neste år.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Takk , jo kansje litt, men ingen jeg har kjørt forbi har skapt farlige situasjoner.hagenisse wrote:Det har nok ingenting med at du kan kjøre bilIceman wrote:Personlig så har jeg aldri hatt et problem med å kjøre forbi andre
Har opplevd at jeg har måttet ligge bak folk en hel runde, men da er det bare å vente til de ser meg ,for så å slippe meg trygt forbi.
Ha en god helg.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Oj, en hel rundeIceman wrote:Har opplevd at jeg har måttet ligge bak folk en hel runde, men da er det bare å vente til de ser meg ,for så å slippe meg trygt forbi. Ha en god helg.
Opptil flere av oss opplever å ligge bak biler med mye motor til gruppen flagges av.
Dvs. at at man kjører inn den motorsterke bilen i begynnelsen av svingkombinasjoner, ligger bak til det er rettstrekke: svusj så er det god avstand igjen.. til neste sving
Uff, dette høres ikke bra ut, men har du da prøvd å blinke litt med lys osv.PeR4 wrote:Oj, en hel rundeIceman wrote:Har opplevd at jeg har måttet ligge bak folk en hel runde, men da er det bare å vente til de ser meg ,for så å slippe meg trygt forbi. Ha en god helg.
Opptil flere av oss opplever å ligge bak biler med mye motor til gruppen flagges av.
Dvs. at at man kjører inn den motorsterke bilen i begynnelsen av svingkombinasjoner, ligger bak til det er rettstrekke: svusj så er det god avstand igjen.. til neste sving
Det å ligge bak en "tregere" bil runde på runde, er ikke veldig artig.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Ja, blinker med det som er tilgjengelig av lys.
Jeg oppfatter at dette som regel skjer når sjåførene har lite erfaring med banekjøring. Mange av disse sjåførene sjekker ikke speilene pga at de er meget opptatt med alt det andre. Lyd og synsinntrykk som ikke oppfattes som vesentlige(i forhold til den erfaringen de har) filtreres vekk . Dette er ikke unaturlig; det er ikke enkelt å gjøre alt "riktig" de første gangene man er på banen.
Det er ikke noe hyggelig når mer banevante sjåfører bevisst sperrer på denne måten. Men som forumørnene her bruker å si: "Da kan dere slippe dere tilbake, få et godt rom til den forankjørende og så gasse på igjen. Dette er ikke konkurranse"
Jeg oppfatter at dette som regel skjer når sjåførene har lite erfaring med banekjøring. Mange av disse sjåførene sjekker ikke speilene pga at de er meget opptatt med alt det andre. Lyd og synsinntrykk som ikke oppfattes som vesentlige(i forhold til den erfaringen de har) filtreres vekk . Dette er ikke unaturlig; det er ikke enkelt å gjøre alt "riktig" de første gangene man er på banen.
Det er ikke noe hyggelig når mer banevante sjåfører bevisst sperrer på denne måten. Men som forumørnene her bruker å si: "Da kan dere slippe dere tilbake, få et godt rom til den forankjørende og så gasse på igjen. Dette er ikke konkurranse"
Nå har jo Nye Rudskogen data flagging, så hvorfor ikke bare bruke det blå lyset/flagg?
Hadde vi brukt lysene/flaggene fullt ut, så tror det hadde vært bedre for alle.
Jeg vet at dette ikke er et Race eller Racetrening, men det er ganske irriterende å ligge bak folk som "blokkerer".
Hadde vi brukt lysene/flaggene fullt ut, så tror det hadde vært bedre for alle.
Jeg vet at dette ikke er et Race eller Racetrening, men det er ganske irriterende å ligge bak folk som "blokkerer".
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.