Hjelm til banekjøring

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
andreas
Posts: 116
Joined: 15 Dec 2009 16:08

Hjelm til banekjøring

Post by andreas »

Etter hva jeg har forstått så må man ha på seg hjelm når man kjører på banen.
Hva slags hjelm skal man da kjøpe? Jeg er ingen aspirerende F1 stjerne så en toppmodell trengs ikke.

På vinterkjøringen fikk jeg låne meg en hjelm fra en kompis som har kjørt aktiv go-kart. Den har ca 5 cm glippe og virker for meg veldig lite oversiktlig. Realiteten for meg er vel at jeg må følge med vel så mye bakover som fremover...

Har man hette/lue inn? eller er det bare på lånehjelmer?
User avatar
pedern
Posts: 394
Joined: 12 Jan 2004 20:44
Location: Borgen
Contact:

Post by pedern »

http://www.mamut.net/controls/shop/shop ... 05&gid=429

Trenger ikke balaklava for å kjøre på banetreff! :)
Kollevold har helt greie hjelmer til 599,-
-72 Volvo 142-110
-91 Ducati 906 Paso
-13 Volkswagen Polo GT
-14 Volvo V60 R-Design AWD
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Gundersen Motorsport har også et bra utvalg.
Dessuten holder han til på Røa.
Moa. kort vei fra Skøyen.
https://gundersenmotorsport.secure.flex ... ts/142700/
'11 sDrive 35is
---------------------
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

Biltema har også helt ok hjelmer til dette bruket.
andreas
Posts: 116
Joined: 15 Dec 2009 16:08

Post by andreas »

Takker!

jeg hadde sett for meg en halvhjem.Er det noe ulemper med det? Har på følsen av at de ikke blir så varme?

Er det god grunn til å kjøpe på gundersen? Dvs er det vits å bruke det dobbelte?

Henning i morgen blir det montert sportseksos!
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Post by hagenisse »

andreas wrote:jeg hadde sett for meg en halvhjem.Er det noe ulemper med det? Har på følsen av at de ikke blir så varme?
Smak og behag. Jeg har begge deler og bruker som regel helhjelmen. Det er hovedsaklig fordi det ser lurere ut på bilder :oops: :lol:, men jeg opplever den faktisk som mindre varm og totalt sett mer behagelig.

Ulempene er vel hovedsaklig at de er mindre egnet i kjøretøy uten frontrute hvis du nå og da kjører noe sånt også.
andreas
Posts: 116
Joined: 15 Dec 2009 16:08

Post by andreas »

hagenisse wrote:
andreas wrote:jeg hadde sett for meg en halvhjem.Er det noe ulemper med det? Har på følsen av at de ikke blir så varme?
Smak og behag. Jeg har begge deler og bruker som regel helhjelmen. Det er hovedsaklig fordi det ser lurere ut på bilder :oops: :lol:, men jeg opplever den faktisk som mindre varm og totalt sett mer behagelig.

Ulempene er vel hovedsaklig at de er mindre egnet i kjøretøy uten frontrute hvis du nå og da kjører noe sånt også.
Det ble en halvhjelm fra Gundersen. Er så nærme jobben at jeg valgt det. Sitter også med følelsen av at den er litt sikkrere, men det er den sikkert ikke. Kjøpte også en balaklava så kan jeg se om det går å bruke. Greit å ha hvis man klarere å bruke det og hvis andre skal bruke hjelmen kan jo de bruke den uansett.
Post Reply