Banekjøring rudskogen

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
Petter Ødegaard
Posts: 26
Joined: 06 Jul 2009 14:22
Location: Sandefjord
Contact:

Banekjøring rudskogen

Post by Petter Ødegaard »

Biltema Sandefjord arrangerer banekjøring Mandag 14.September.
Det har som regel vært mye kjøring og lite venting på disse kjøringene.
Men litt avhengig av deltagelseantall.bare og møte opp.
Pris er ca 1200-1500 avh. av deltagelseantallet som sagt :D
- PORSCHE 964 RS 3,6 REPLICA
- ex PORSCHE 944 TURBO

WWW.PROCAR.NO
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Post by alfheim »

Tidspunkt hadde vært kjekt.

Er dette på dagtid eller ettermiddag.

Hvordan er kjøringen på disse treffene, er det stort sett kontrollert eller er det mange som ikke helt vet hva de holder på med?
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
Petter Ødegaard
Posts: 26
Joined: 06 Jul 2009 14:22
Location: Sandefjord
Contact:

Post by Petter Ødegaard »

alfheim wrote:Tidspunkt hadde vært kjekt.

Er dette på dagtid eller ettermiddag.

Hvordan er kjøringen på disse treffene, er det stort sett kontrollert eller er det mange som ikke helt vet hva de holder på med?
0800-1600

KJØRETRENING
- PORSCHE 964 RS 3,6 REPLICA
- ex PORSCHE 944 TURBO

WWW.PROCAR.NO
alfa
Posts: 237
Joined: 06 Jan 2004 14:07

Post by alfa »

Ja, det er vesentlig hvordan disse kjøringene er organisert. Det er etter min mening stor forskjell på de seriøse banetreffene NSK arrangerer og de hvor en stort sett ser snurringer, dryppende olje og røyken veltende ut av hjulbuene i svingene.......og på slettene.....

Bilsportforbundet ønsker trolig dette inn under sine vinger. Her ser de det er mye penger å hente i form av kurskrav, lisenser osv. Altså et stort
inntektspotensiale for NBF. Det de ikke forstår er at svært få av de på banetreffene vil ta seg bryet med å "gå lisensløpet fullt ut".

Tipper NBF bare venter på enn eller annen sak (ulykke) som gir de mulighet til å få sin andel av pengene........

Banetreffene burde derfor pålegge seg selv en viss grad av kontroll, slik som NSK gjør. "Villbassene" setter etter min mening hele banetreff-fenomenet i fare for å bli forbudt. Vi lever tross alt i et land hvor myndighetene er svært "kontrollkåte".

En oppfordring er derfor at villbassene starter med bilcross eller
"burner" på parkeringplasser om kveldene hvis det er røykshow de er ute etter.

Det er gøy å se på villmannskjøring på bane, men ikke å være ute på banen sammen med de, med formål å treffe apex og gode sporvalg.
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
Petter Ødegaard
Posts: 26
Joined: 06 Jul 2009 14:22
Location: Sandefjord
Contact:

Post by Petter Ødegaard »

alfa wrote:Ja, det er vesentlig hvordan disse kjøringene er organisert. Det er etter min mening stor forskjell på de seriøse banetreffene NSK arrangerer og de hvor en stort sett ser snurringer, dryppende olje og røyken veltende ut av hjulbuene i svingene.......og på slettene.....

Bilsportforbundet ønsker trolig dette inn under sine vinger. Her ser de det er mye penger å hente i form av kurskrav, lisenser osv. Altså et stort
inntektspotensiale for NBF. Det de ikke forstår er at svært få av de på banetreffene vil ta seg bryet med å "gå lisensløpet fullt ut".

Tipper NBF bare venter på enn eller annen sak (ulykke) som gir de mulighet til å få sin andel av pengene........

Banetreffene burde derfor pålegge seg selv en viss grad av kontroll, slik som NSK gjør. "Villbassene" setter etter min mening hele banetreff-fenomenet i fare for å bli forbudt. Vi lever tross alt i et land hvor myndighetene er svært "kontrollkåte".

En oppfordring er derfor at villbassene starter med bilcross eller
"burner" på parkeringplasser om kveldene hvis det er røykshow de er ute etter.

Det er gøy å se på villmannskjøring på bane, men ikke å være ute på banen sammen med de, med formål å treffe apex og gode sporvalg.
Jeg vet det kommer et par driftere, samt noen ''nybegynnere''.
Men jeg tenker som så, får man muligheten til og kjøre på banen i 6-8 timer for ca en 1000 lapp,
så er det god trening...og mest sannsynlig verdt pengene.

Er enig med noen av dine synspunkter, men ærlig talt.
Jeg mener nå da at jeg syntes det er dumt at det ikke skal være lov og ligge litt kontrollert breidt ut av svingene hvis man måte ønske det...
Noe som NSK ikke støtter, tydligvis, som jeg fikk erfare på en kjøring i regi av NSK i sommer,
der jeg ble flagget av fordi jeg hadde det ''for gøy'' ut av svingene.
Men det kan jo hende fordi det var min første gang på bane under NSK's regi, og de ikke hadde sett meg kjøre før.
Ikke vet jeg. kunne virke sånn, fordi det var flere ''veteraner'' i klubben som hadde det minst like gøy som meg ut av svingene,
men kjørte fortsatt like herlig forbi flagposten uten forstyrrelser. :shock: Men uansett,

kjøretrening på rudskogen til mandag altså.
Møtt gjerne opp, for de som ønsker :D :D :D
- PORSCHE 964 RS 3,6 REPLICA
- ex PORSCHE 944 TURBO

WWW.PROCAR.NO
alfa
Posts: 237
Joined: 06 Jan 2004 14:07

Post by alfa »

Vel, jeg ser jeg kanskje ble noe formanende her......
Burde være plass til alle typer kjøring, men kanskje ikke blande
breisladd med folk som vil kjøre spor.

Dette blir litt som når vi var barn;

Vi har funnet på en lek som er veldig morsom. Vi bør passe på at vi ikke skader oss. Skader vi oss oppdager de voksne hva vi driver med. Skulle det skje blir det både husarrest og inndragning av lekesaker.

Hallo ! Vi lever i et land hvor Skateboard var forbudt !!!!!
___________________
Come to the dark side - we have cookies!
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Det bør være plass til alle, også de som vil drifte. Men på NSKs arrangementer har vi nå en gang valgr å rendyrke grip-/sporkjøring, og slik vil det nok fortsette også. ;-)

Det betyr ikke dermed at andre ikke kan gjøre det annerledes, men jeg skjønner godt at man på forhånd gjerne vil vite om man kan regne med å få trent på å kjøre spor (eller drifte for den saks skyld) eller ikke.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Petter Ødegaard
Posts: 26
Joined: 06 Jul 2009 14:22
Location: Sandefjord
Contact:

Post by Petter Ødegaard »

alfa wrote:Burde være plass til alle typer kjøring, men kanskje ikke blande breisladd med folk som vil kjøre spor.
Hallo ! Vi lever i et land hvor Skateboard var forbudt !!!!!
Helt enig, nisselandet, Norge :evil:
- PORSCHE 964 RS 3,6 REPLICA
- ex PORSCHE 944 TURBO

WWW.PROCAR.NO
anders951
Posts: 202
Joined: 27 Aug 2007 21:45

Post by anders951 »

enig i at NSK sine treff er langt fremme hva lite anarki angår, og er ett av få jeg anbefaler til andre.

Jeg kjører jo grip/spor, men bilen min har lei tendens til å gå litt sidelengs på power, de nsk treffene jeg har kjørt på har det dog gått problemfritt og heller ikke blitt flagget på det. håper at i 2010 er litt av sidelengs problemene løst og jeg kan fokusere mere på spor, og mindre på turbolagg som sender driten sidelengs.

hørte dog at harald sin mx5 skapte litt misnøye og sort flagg sist, kjenner jo harald og synes det var litt rart da gutten jo kan kjøre og trolig bare lider litt av veldig stort sportsluftfilter som sender R dekkene rykende ut av svingene.

lykke til med biltema gutta petter, har du LSD?
Post Reply