Smak og behag, og enda en CSM/2008-betraktning
MINI-TRACK-day opplevdes utlevd etter 3 nysgjerrighets-runder. Hva/hvordan er banen, så gjøre opp en mening om spor, og endelig kjenne på terskel for å unngå å komme i fare for å måtte gå hjem. Deretter fremsto under-hjelmen-nytelse mer og mer utkonkurrert av kjøretøy-tortur.
Så TAKK til de som oppe i alt annet (også) evnet å regissere MAXI-TRACK. Med den var startavgiften latterliggjort i løpet av et par runder, og enda sto det en time igjen til ultra livsnytelse. For den personlige gleden ved hastighet kan selv ikke en spor-klovn fratas !
(en CSM-uavhengig fundering: hvorfor nøyer de som er i overkant av det fullkommende seg med track-days, når man med det nivået tilsynelatende ikke ville ha gjort seg bort, selv i racing ? Takk til NSK så lenge det er rom til massene, uavhengig av hvor på grå-skalaen vi befinner oss)
Tilbake til CSM. Berøm og beundring til klubbens "ildere" for kreativitet og energi bak en mimre-fulltreffer og i blinken opplevelse (og det, her hjemme i selveste steinrøysa) for en bil-frelst Våler-debutant med 60-talls oppvekst
CSM 2008 - racing og banekjøring, meld deg på nuh!
Det ble blåflagget, jeg har faktisk ikke opplevd så mye blåflagging på noe banetreff tidligere. Ellers ble mitt banedyr sluppet forbi av de som ble innhentet. Årsaken var IKKE enorm akselerasjonsevne, men at folk var velvillige. Koste meg bare værre utpå den korte sløyfa!.Knuts wrote: Eneste jeg savner er at flaggvaktene på Trackdayen blir flinkere til å blåflagge. Utrolig irriterende når man kjører 1400 KG bil med 122HK og er en av de raskeste på banen og de f...... Porschene med fryktelig god tid ikke vil slippe deg forbi. Skjønner det er flaut og bli tatt igjen av en sånn farkost men da er det bedre å slippe forbi og heller ligge etter å lære spor. Vi kan vel være enig at man da har rimelig bruk for det hvis man ikke klarer å kjøre fra en dobbelt hvis ikke tre ganger så slapp bil. Har et strålende bevis på dette. Eier av Skyline svelgte sin stolthet og slapp meg fort forbi og la seg etter i mine spor og jeg skal si at det var betraktelig værre å bli kvitt han fra speilet mitt en det var å ta han igjen. Tror han lærte mye om spor den dagen .
Mvh Knut S. Konebilfahreren.
Ja, Jørn det ble etterhvert tre snurringer, men jeg varierte mellom tre svinger. Den siste snurren ut av høyresvingen over bakketoppen opplevdes absolutt heftig nok for meg, og for bilen.. E30en trenger endel mere TLC enn til vanlig
BMW E30 320is mm
Skjedde det noe mer alvorlig med bilen enn at du måtte spikke ny splitter?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Er nokså sikker på at alt er på plass etter noen timer med justeringer: Nye innfestinger for fronten, som er en tanke på skjeven. Tilsaging/montering av ny kryssfiner, lakkes sort denne gangen
Sjekker at hjulene peker i rimelig samme retning og at hjuloppheng foran og bak er fast og fint.
Da er den fit for fight igjen
Sjekker at hjulene peker i rimelig samme retning og at hjuloppheng foran og bak er fast og fint.
Da er den fit for fight igjen
BMW E30 320is mm
Jeg ble enormt imponert over kjøringa di og den enkle men effektive bilen. Det var liten tvil om at du hadde et vanvittig grep rundt svingene med den saken. Det var ikke nubbtjangs for meg å holde følge.EVO4RS wrote:Er nokså sikker på at alt er på plass etter noen timer med justeringer: Nye innfestinger for fronten, som er en tanke på skjeven. Tilsaging/montering av ny kryssfiner, lakkes sort denne gangen
Sjekker at hjulene peker i rimelig samme retning og at hjuloppheng foran og bak er fast og fint.
Da er den fit for fight igjen
Neste gang blir det ordentlig asfalt-oppsett på min også, bilen min er mer som en trehjuls-sykkel og det fungerte ikke spesielt godt på den lille bana.
Forøvrig syns jeg fjorårets treff var helt vanvittig mye kjekkere. Det var utrolig kjipt å ikke få med seg racingen. Man ble jo isolert inne på den lille banen.
Så til neste år håper jeg det blir som i fjor, med kjøring mellom racing-heat og HELE kvelden etter racingen!!! Det var helt utrolig kjekt i fjor.
406 2.2 SV - 306 GTi6
Nr. 11 - www.corsaitaliana.no
Indeed the 106 Maxi was one of the cars Colin McRae once complained made his works Subaru Impreza gA look like a moped.
Nr. 11 - www.corsaitaliana.no
Indeed the 106 Maxi was one of the cars Colin McRae once complained made his works Subaru Impreza gA look like a moped.
[quoteJeg ble enormt imponert over kjøringa di og den enkle men effektive bilen. Det var liten tvil om at du hadde et vanvittig grep rundt svingene med den saken. Det var ikke nubbtjangs for meg å holde følge.
Neste gang blir det ordentlig asfalt-oppsett på min også, bilen min er mer som en trehjuls-sykkel og det fungerte ikke spesielt godt på den lille bana.quote]
Takk for det .
Jeg tror at det er masse å hente ut av den franskmannen din i svingene, det virket som om den var vesentlig for mykt oppsatt på tørt. På vått virket det som om den fungerte mye bedre i svingene!.
Er det ikke nokså vanlig og trolig effektivt med hjulløft på indre bakre for små og lette forhjulstrekkere?. Tenker spesielt på Golf I, den går som fy på asfalt med indre bakhjul nokså høyt.
Neste gang blir det ordentlig asfalt-oppsett på min også, bilen min er mer som en trehjuls-sykkel og det fungerte ikke spesielt godt på den lille bana.quote]
Takk for det .
Jeg tror at det er masse å hente ut av den franskmannen din i svingene, det virket som om den var vesentlig for mykt oppsatt på tørt. På vått virket det som om den fungerte mye bedre i svingene!.
Er det ikke nokså vanlig og trolig effektivt med hjulløft på indre bakre for små og lette forhjulstrekkere?. Tenker spesielt på Golf I, den går som fy på asfalt med indre bakhjul nokså høyt.
BMW E30 320is mm
du forveksler meg nok litt med reidar som kjørte maken bil men uten bur. Jeg var der kun lørdagen og såvidt jeg husker var det ikke regn da. Men selv med mykt oppsett går de nå relativt bra. Det går i 1:09x på våler og 1:11x på skogen hos meg. Men jeg ser jo at det er MYE å hente i forhold til din bil! Det var dette jeg trengte for å overbevises om skikkelig oppsett som pri. 1 til neste sesong.
406 2.2 SV - 306 GTi6
Nr. 11 - www.corsaitaliana.no
Indeed the 106 Maxi was one of the cars Colin McRae once complained made his works Subaru Impreza gA look like a moped.
Nr. 11 - www.corsaitaliana.no
Indeed the 106 Maxi was one of the cars Colin McRae once complained made his works Subaru Impreza gA look like a moped.
En ny bilklubb kaller seg for CSM, Carstreetmeet med base på Strømmen.
http://www.carstreetmeet.no/
En video her der du kan se blaa. Ferrari :
http://www.snutter.no/app/viewMovie.action?id=24767
http://www.carstreetmeet.no/
En video her der du kan se blaa. Ferrari :
http://www.snutter.no/app/viewMovie.action?id=24767
01 Opel Speedster #1232 leke
13 Opel Ampera EREV bil
x 00 Audi TT Quattro
13 Opel Ampera EREV bil
x 00 Audi TT Quattro
- HF-mx5turbo
- Posts: 309
- Joined: 29 Nov 2003 22:55