Nurburgring 2008, hvem skal nedover?
Hørtes ut som en fin "Budget" tur hvor Dere fikk kjørt,sett løp og spist god mat
Når stenger banen for Turistfarten(en på jobben som har lyst til å dra dit i år)
Når stenger banen for Turistfarten(en på jobben som har lyst til å dra dit i år)
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Åpningstider
Sjekk link, datoene og klokkeslett er der. Hvis det ikke er kommet snø på banen, så er den åpen ganske ofte utover til og med 31.12.
http://www.nuerburgring.de/events.286.0.html
Været er ganske usikkert på disse tider, tåke, regn, snå og innemellom ganske mildt også, slik det var sist søndag.
Som man ser av kalenderen er banen åpen vær helg, lørdag og søndag 09:00 til 16:30.
mvh TH
http://www.nuerburgring.de/events.286.0.html
Været er ganske usikkert på disse tider, tåke, regn, snå og innemellom ganske mildt også, slik det var sist søndag.
Som man ser av kalenderen er banen åpen vær helg, lørdag og søndag 09:00 til 16:30.
mvh TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Akkurat kommet tilbake fra ringen og det er ikke snø der men Lørdag var det nære. Meget kaldt og regn. Dro hjem fra Tyskland Mandag og da var det 18.5 grader. Så det svinger så sjekk værmeldingen.
Leide rigget Suzuki Swift som var en kjempebil. Må være siste gjenlevende oldschool GTI. Ordentlig turtallsvillig og topp kjøreegenskaper. Kjørte 9.10 med mye trafikk og kontinuerlig ulykke i karusellen. Kostet nok minst 15 sekunder. Er kjørt som best på 8.50 og kostet 199 Euro dagen. Det er gratis. Ble kun frakjørt av GT3RS og nesten av Anders i trimmet 120D. Ellers må jeg ta av meg hatten for Bjørnar med kompis. De leide en ny TT med vinterdekk og kjørt fra alt.
Ikke minst en meget modifisert lokal TT med Rdekk. Han var ikke blid.
Stor respekt. Ellers må jeg si at Audi ruler når det er glatt. Ingen hang på oss Audier når det regnet men må si at slipp bak i bakkene ned mot Hatzenback og andre steder i over 160 får hjerte til å hoppe over et par slag. Da er det greit med disse gule lampene som blinker i tide og utide.
Ellers må det sies at jeg ikke anbefaler noen som ikke er meget banekyndige å kjøre ringen når det er kaldt og regner da det er fryktelig glatt og meget varierende grep.
Mvh
Knut S
Leide rigget Suzuki Swift som var en kjempebil. Må være siste gjenlevende oldschool GTI. Ordentlig turtallsvillig og topp kjøreegenskaper. Kjørte 9.10 med mye trafikk og kontinuerlig ulykke i karusellen. Kostet nok minst 15 sekunder. Er kjørt som best på 8.50 og kostet 199 Euro dagen. Det er gratis. Ble kun frakjørt av GT3RS og nesten av Anders i trimmet 120D. Ellers må jeg ta av meg hatten for Bjørnar med kompis. De leide en ny TT med vinterdekk og kjørt fra alt.
Ikke minst en meget modifisert lokal TT med Rdekk. Han var ikke blid.
Stor respekt. Ellers må jeg si at Audi ruler når det er glatt. Ingen hang på oss Audier når det regnet men må si at slipp bak i bakkene ned mot Hatzenback og andre steder i over 160 får hjerte til å hoppe over et par slag. Da er det greit med disse gule lampene som blinker i tide og utide.
Ellers må det sies at jeg ikke anbefaler noen som ikke er meget banekyndige å kjøre ringen når det er kaldt og regner da det er fryktelig glatt og meget varierende grep.
Mvh
Knut S
Suzuki
Hadde samme inntrykk av Suzukien jeg selv, liker ikke gnagere til vanlig, men den Suzukien jeg kjørte på lørdag 01.11 gikk greit unna, ble forbikjørt av Ringtaxi og Timo Scheider i R8.
Snakket litt med Ron Simmons og diskuterte GT-R'n med han, som sa bekreftene at den var noe av det raskeste der ute, spesielt "idag" på dette føret.
Det var ikke så mye trafikk på lørdags 01.11 ettermiddag og jeg møtte kun et par stykker på tverra, og Suzukien holdt unna for mye rart egentlig, men jeg kjenner banen brukbart så momentet ble med meg ut av svingene også. Slet selvfølgelig oppover.
Hadde litt "løst" veigrep opp Fuchsrøhre på slutten av dagen når det begynte å regne... vannplanning på nedbremsing er litt guffent også... Hadde såpass marginer der jeg vet at det er vanligvis veldig glatt så det holdt.
Kjøring på Ringen er farlig sport, og de værste smellene kommer som regel på tørt føre, siste venstre i Hatzenbach, Hocheichen, Bergwerg, Eiskurve er jo alltid lumske partier, med svetting av olje på asfalten i varmen / skygge og fuktighet på noen partier. + uerfarne som feiger ut og går av gassen i Schwedenkrauss, Pflanzgarten III eller bremser på feil sted.
Mvh Torgeir
Snakket litt med Ron Simmons og diskuterte GT-R'n med han, som sa bekreftene at den var noe av det raskeste der ute, spesielt "idag" på dette føret.
Det var ikke så mye trafikk på lørdags 01.11 ettermiddag og jeg møtte kun et par stykker på tverra, og Suzukien holdt unna for mye rart egentlig, men jeg kjenner banen brukbart så momentet ble med meg ut av svingene også. Slet selvfølgelig oppover.
Hadde litt "løst" veigrep opp Fuchsrøhre på slutten av dagen når det begynte å regne... vannplanning på nedbremsing er litt guffent også... Hadde såpass marginer der jeg vet at det er vanligvis veldig glatt så det holdt.
Kjøring på Ringen er farlig sport, og de værste smellene kommer som regel på tørt føre, siste venstre i Hatzenbach, Hocheichen, Bergwerg, Eiskurve er jo alltid lumske partier, med svetting av olje på asfalten i varmen / skygge og fuktighet på noen partier. + uerfarne som feiger ut og går av gassen i Schwedenkrauss, Pflanzgarten III eller bremser på feil sted.
Mvh Torgeir
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Var du der også i helgen! Vi var 5 fra BMW/sportsvogn klubben der hele helgen og lå på Am Tiergarten. Der var det også flere Nordmenn. Aner ikke hvordan du ser ut men du så kanskje våre norske biler og ikke minst Bjørnar med Tyskregistret TT som kjørte fra alle. Jeg kjørte sølv A4. Kjørte som en pingle til å begynne med men fort på slutten. Utrolig moro å knuse Porschene på våtten. Var det du i NSK jakke? Sprøtt at du kjørte den bilen på Lørdag, jeg kjørte den på Søndag. Hvordan var den på glatta på Lørdag.
Mvh
Knut S
Mvh
Knut S
Tiger leide Ignis(sto det?).
Bra kjørt Knut!
Hadde med Civicen i September og kjørte selv på 9:10 , men da på Tørt.
Ang vanelig leiebil på Ringen, så er det litt dristig, da en selger på jobben leide en 220CDI og fikk brev i posten etter han kom hjem og da med bilde av bilen på Ringen + en regning på 1600 Euro (bytte av klosser,skiver og dekk) og streket under der det sto at leiebil ikke var lovlig og kjøre på Bane,Nurburgring etc..
Håper dem ikke fikk tatt bilder da
Bra kjørt Knut!
Hadde med Civicen i September og kjørte selv på 9:10 , men da på Tørt.
Ang vanelig leiebil på Ringen, så er det litt dristig, da en selger på jobben leide en 220CDI og fikk brev i posten etter han kom hjem og da med bilde av bilen på Ringen + en regning på 1600 Euro (bytte av klosser,skiver og dekk) og streket under der det sto at leiebil ikke var lovlig og kjøre på Bane,Nurburgring etc..
Håper dem ikke fikk tatt bilder da
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.
Medlem:3325
Tiger leide da fra en av dem som leier ut til bruk på ringen! Håper ikke disse kommer tilbake i ettertid og forlanger mere leieImpreza RX wrote:Tiger leide Ignis(sto det?).
Bra kjørt Knut!
Hadde med Civicen i September og kjørte selv på 9:10 , men da på Tørt.
Ang vanelig leiebil på Ringen, så er det litt dristig, da en selger på jobben leide en 220CDI og fikk brev i posten etter han kom hjem og da med bilde av bilen på Ringen + en regning på 1600 Euro (bytte av klosser,skiver og dekk) og streket under der det sto at leiebil ikke var lovlig og kjøre på Bane,Nurburgring etc..
Håper dem ikke fikk tatt bilder da
Vi dro litt på "budget" så valget ble en Suzuki Ignis fra Rent4ring som hadde en veldig grei pris, 195 Euro halv dag + 50 Euro for ekstra fører som tilsammen ble 200 + 100 KM. Bilen hadde kun 120 BHP, semislicks og en skikkelig quaife diff. Den gikk som på skinner gjennom svingene så jeg duret forbi ymse biler så lenge man hadde momentum med seg gjennom svingene
Leie ut en C7? Så gal har man vært
Jepp
Det var da som svarte, jeg la ikke merke til noen nordmenn der den helgen.
Og det var jeg med NSK jakke, du kunne jo sagt hei. Kameraten min Rune hadde aldrig vært der før, så vi ville oppleve forskjellige aspekter rundt der. Så vi var litt rundtforbi ute rundt banen på søndag, i tillegg håpet jeg på noen pax laps for hans del.
Impreza: Leiebliene for dem som leier ut FOR kjøring på ringen sier ifra om dem mener noe galt har skjedd der og da. Slitte klosser og dekk er en del av gamet.
Det var nesten tørt da jeg begynte å kjøre på lørdag, men måtte ha noen runder for å bli kjent med bil, veigrep og føre. Etterhvert fikk kameraten min se hvordan en så motorsvak bil kan kjøre fra ganske mye utpå der, dels for et jeg er på "linja" og dels for meget god grep i en liten og lett bil. Kjørte fra en del porscher enkelte plasser jeg også, men viket for noen oppover Bergwerk, for så å ta dem igjen etter Hohe Acht. Var ganske greit, "flat out" etter Bergwerk til klostertal, den trengte litt tid for å få opp farten, hadde 180 på det meste med den.
Grei bil, og anbefaler den for nybegynnere.
Mvh TH
Og det var jeg med NSK jakke, du kunne jo sagt hei. Kameraten min Rune hadde aldrig vært der før, så vi ville oppleve forskjellige aspekter rundt der. Så vi var litt rundtforbi ute rundt banen på søndag, i tillegg håpet jeg på noen pax laps for hans del.
Impreza: Leiebliene for dem som leier ut FOR kjøring på ringen sier ifra om dem mener noe galt har skjedd der og da. Slitte klosser og dekk er en del av gamet.
Det var nesten tørt da jeg begynte å kjøre på lørdag, men måtte ha noen runder for å bli kjent med bil, veigrep og føre. Etterhvert fikk kameraten min se hvordan en så motorsvak bil kan kjøre fra ganske mye utpå der, dels for et jeg er på "linja" og dels for meget god grep i en liten og lett bil. Kjørte fra en del porscher enkelte plasser jeg også, men viket for noen oppover Bergwerk, for så å ta dem igjen etter Hohe Acht. Var ganske greit, "flat out" etter Bergwerk til klostertal, den trengte litt tid for å få opp farten, hadde 180 på det meste med den.
Grei bil, og anbefaler den for nybegynnere.
Mvh TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Bare for å oppklare litt. Bjørnar kjørte TT med vinterdekk som var en vanlig leiebil og at de tar sjansen skjønner ikke jeg. De gjør det jevnlig. De fikk også regning fra på 1500 Euro en gang fra Sixt men nektet og betale den da de hadde bestilt bil gjennom internett og der står det intet om at det ikke er lov. Sixt ga seg men de er bannet der på livstid.
Jeg kjørte Audi på Lørdag og Swift på Søndag som var en rigget og lettet GTI med Rdekk men helt standard bortsett fra bur, Rdekk, sportstoler og uten baksete. Swiften klarte 193 før Schwedekreutz, 190 i Fuchsrøhre men kun 170 opp etter Bergwerk da det var max i 4. Det man tapte mest på var at man tapte moment når man stadig tok igjen andre og de hindret en å komme forbi men svinghastighetene var imponerende. Over 110 i Bergwerk. Du kjente skikkelig G kreftene i svingene. De har en trimmet versjon som jeg leier neste år. Den må det være mulig å sette skikkelige tider i. Har kjørt 8.55 med Audien før men det er ikke like gøy som med Swiften og Swiften er helt klart kapabel til det samme men da er du helt avhengig av å ha flaks med de andre bilene og minimal trafikk.
På Søndag var det ekstremt mye biler på banen men lite ulykker.
Neste år skal jeg ta med 2002n hvis den er ferdig i full Martini am ring colors. Det blir tøft og raskt hvis det er tørt.
Grunnen til at vi ikke tok kontakt er at vi trodde du var tysk da vi hørte du snakket tysk.
Vi skal ned igjen rundt påsketider neste år.
Mvh
Knut S
Jeg kjørte Audi på Lørdag og Swift på Søndag som var en rigget og lettet GTI med Rdekk men helt standard bortsett fra bur, Rdekk, sportstoler og uten baksete. Swiften klarte 193 før Schwedekreutz, 190 i Fuchsrøhre men kun 170 opp etter Bergwerk da det var max i 4. Det man tapte mest på var at man tapte moment når man stadig tok igjen andre og de hindret en å komme forbi men svinghastighetene var imponerende. Over 110 i Bergwerk. Du kjente skikkelig G kreftene i svingene. De har en trimmet versjon som jeg leier neste år. Den må det være mulig å sette skikkelige tider i. Har kjørt 8.55 med Audien før men det er ikke like gøy som med Swiften og Swiften er helt klart kapabel til det samme men da er du helt avhengig av å ha flaks med de andre bilene og minimal trafikk.
På Søndag var det ekstremt mye biler på banen men lite ulykker.
Neste år skal jeg ta med 2002n hvis den er ferdig i full Martini am ring colors. Det blir tøft og raskt hvis det er tørt.
Grunnen til at vi ikke tok kontakt er at vi trodde du var tysk da vi hørte du snakket tysk.
Vi skal ned igjen rundt påsketider neste år.
Mvh
Knut S
Så litt trist ut ja... Da vi var der i påsken 2004 var det bedre:
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Noen som skal nedover i neste uke? (uke 49)Hadde vore morro å sett litt av bana som Copilot!
Skal besøke en bedrift i Adenau og lurte på om tips til overnatting i bygda, Blaue Ecke?eller andre tips?
Skal besøke en bedrift i Adenau og lurte på om tips til overnatting i bygda, Blaue Ecke?eller andre tips?
MX-5 FFS 1.8 99mod
If you can't go fast with 90hp, 900hp won't help you. - Bob Hall
If you want to go faster, you will have to add lightness. - Colin Chapman
If you can't go fast with 90hp, 900hp won't help you. - Bob Hall
If you want to go faster, you will have to add lightness. - Colin Chapman
Tips
Blaue Ecke er bra, Zum wilden Schwein er ok. I Nurburg er Am Tiergarten et fint hotell. Hvis det er bra vær og tørt kan du jo leie en Suzuki Ignis fra Rent4ring tversovenfor Aral stasjonen ved Breidscheid. im Broel er vel gata. God deal for noen timer og du kan kjøre innpå banen ved Breidscheid også.
Mvh TH
Mvh TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT*
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79