Nurburgring 2008, hvem skal nedover?

Forum for diskusjon av racing, banetreff, challenge o.l.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
Knuts
Posts: 309
Joined: 03 Aug 2004 07:34

Post by Knuts »

Helt enig med Tiger, men hvis Jobben betaler og du ikke har vært der før ville jeg tatt Dorint ved GP banen.
Når du kommer tilbale hadde det vært fint med en værrapport. En kamerat og meg skal ned og hente en bil første helgen i Desember og da tenkte vi at hvis det ikke er snø så tar vi en liten tur innom ringen.
Da hadde vært greit med en aldri så liten rapport.

Mvh

Knut S
User avatar
andy
Posts: 10
Joined: 23 May 2007 10:34
Location: Vestlandet

Post by andy »

Rapp. skal bli, regner med eg overnatter i Adenau.
Takker for tips og råd!

OT ser ut som det muligen blir kun spasertur denne gangen,
fra helga:
http://z8.invisionfree.com/Northloop/in ... opic=14312
MX-5 FFS 1.8 99mod
If you can't go fast with 90hp, 900hp won't help you. - Bob Hall
If you want to go faster, you will have to add lightness. - Colin Chapman
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Fikk kun kjørt 2Runder med Cayman på Ringen :cry: den ble målt til utrolige 120db på 4000 O-min og mye mere under fult pådrag.

Selv etter 14.5 time(18.000kr) med eksos arbeid hos http://www.manthey-racing.de/ , så måtte bilen stå under hele oppholdet på Ringen. :evil:

Fikk leid en god del biler.
1. En scirocco
2. Tre Golf GTIer
3. To eller tre BMW 330i med R dekk.
4. En BMW M3 for en nedtur.

Vi leide 14 eller 15biler hos http://www.rent-racecar.de/gb/
Heide and Theo, takk for flott service.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
arildh
Posts: 278
Joined: 27 Apr 2005 07:57
Location: Oslo

Post by arildh »

120 db på 4K !! Det er vel en utfordring å få pakket inn effektive potter som samtidig gir lite baktrykk på så begrenset plass kan jeg tenke meg.
Jeg så bilen din i ved Grüne Hölle siste dagen av Oldtimer GP.. Likte plasterlappen:
Image


Var det siste gen. M3 med V8 du testet og hva var det som var nedtur med den ?
- 06 MX-5
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Post by Morten H »

arildh wrote:

Var det siste gen. M3 med V8 du testet og hva var det som var nedtur med den ?
E46 M3 med Bur og etc..
Samme med 330i,n
Den var juster slik at den understyrte.
Last edited by Morten H on 30 Aug 2009 23:41, edited 1 time in total.
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
User avatar
Iceman
Posts: 1243
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman »

Morten H wrote:
arildh wrote:

Var det siste gen. M3 med V8 du testet og hva var det som var nedtur med den ?
E46 M3 med Bur og etc..
Samme med 330i,n
De var juster slik at de understyrte, så kjørte like fort/fortere med Golfen.
Kjørte mye raskere med 330i en og R-dekk, enn Golfen.
Men M3en hadde litt slitte standard dekk, så den var over hele banen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Ymse

Post by Tiger »

Da er jeg tilbake etter 10 dager i Tyskland og Belgia.

Førsta helga på Nurburgring var det veldig varmt og jeg slet med temperatur problemer i motor. Fikk kjørt noen raske runder til å begynne med på helt nye Toyo R888 dekk som jeg kjøpte for 10000,- i Adenau, 4 Stk. 245 R18.

Første helgen fikk jeg sjansen å sitte på med en av drømmebilene mine, Nissan GT-R R35 og Aston Martin DB9. GT-R'n var sinnsyk rask :shock:

Eieren av DB9 kjørte denne helt til grensene også, ganske sjeldent å se at noen som tar'n helt ut med dyre biler i denne prisklassen, Lambo, Ferrari, Aston M. etc inne på Nurburgring i ordnær åpningstid.
Eieren av DB9 var ofte der og mente at bilen skulle BRUKES!

Dro en tur til Ardennene, Spa og Bastogne. Spa var stengt for BGP F1 som starter snart. Bodde utrolig trivelig hos et engelsk par i Stoumont som driver Bed & Breakfast i hjemmet dems, dvs, vi bodde sammen med dem i deres egen stue. Eierne neil er MC instruktør og vi hadde mer en nok å prate om. Til og med søster, niese og svigermor hans var der også.

Motor på kjerra begynte å ryke gasnke bra, tror jeg slet noen ventiltettninger pga "litt" høyt turtall, så andre helgen kjørte jeg kun knallhardt på fredagen. Slet med noen løse slangeklemmer til turbo, 1,5 bar og dritten poppet av. Kjøpte noen nye og fikk noen nye runder, men tok det med ro på søndagen.

Hadde med meg en kjenning av meg første helgen som har kjørt der mye + en del ganger på Fahrer- kurs. Han var for redd til å huske noe særlig av turen rundt, men vi kjørt litt forskjellig i karusellen hvor jeg går litt senere ned i den og jeg holder innersving på utgang av Schwedenkrauss , han slipper bilen ut mot midten av veien i utgang.

Hadde et par pax laps med en TVR Chimera 450, har aldri vært så skremt i en bil før.... "A festival of plastic and speed with a certain ticket to death!" James May på Top Gear

Morsomt at sønnen til GT-R eieren mente jeg var raskere en faren hans, mulig noen partier, men akselerasjonen på den bilen knuste all annet innpå der.. Artig at han opplevde turen med meg som en artig pax tur. Haydee, madammen fikk også pax lap i GT-R'n og smilte bredt, blir ikke vasnkelig å overtale henne å kjøpe en. Jeg derimot er imponert, men det er en blåhval til bil også.

Mange nordmenn der nede og noen kjente jeg igjen også.
Synd med Einar T. sin bil og uhell, bensinlakkasje over ene bakhjulet og smell i Mutkurve.

Første helga bodde jeg på Ringhaus og siste hos Bren i Dollendorf. Bren er bra knallmorsom og grei kar, erketypisk engelskmann.

Nå skal jeg sjekke komp og skifte ventil tetninger på motor så drar jeg nedover igjen 18.09. Bor på Ringhaus igjen denne helgen.


TH
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi »

Tiger: var det deg jeg passerte i Festningstunnellen på lørdag ca. halv ni på kvelden? Burgunder-ish 200SX med ringenmerke på bakluka og "RINGERS" i bakruta? Du lå bak meg bortover Frognerstranda et lite stykke ...
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Post by Tiger »

Nei det var nok ikke meg, jeg har en grønn 200 som spyr ut røyk for tiden.... Har en liten jobb å på den motoren :?

TH :D
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
Post Reply