Jeg har for sesongen kjøp klosser med det greie navnet "green stuff" til min Elan, da jeg hadde håpet å bli kvitt noe av bremsestøvet. Lang blei haka da jeg oppdaget at det var samme klossen jeg hadde montert sist gang....... Hakket "værre" heter "blue stuff" eller "red stuff". Har noen der ute prøvet???? - blir de kun for banebruk??
Dag-Henning
Bremseklosser
Re: Bremseklosser
Jeg har kjørt både Red Stuff og Green Stuff på min bil, og jeg ble skuffet..Dag-Henning wrote:Jeg har for sesongen kjøp klosser med det greie navnet "green stuff" til min Elan, da jeg hadde håpet å bli kvitt noe av bremsestøvet. Lang blei haka da jeg oppdaget at det var samme klossen jeg hadde montert sist gang....... Hakket "værre" heter "blue stuff" eller "red stuff". Har noen der ute prøvet???? - blir de kun for banebruk??
Dag-Henning
Green Stuff fadet, og Red Stuff slet jeg ut på en dag på Gelleråsen.
Begge fungerer helt greit til gatekjøring, men blir for dårlige til banekjøring i mine øyne.
Kjører nå Performance Friction, og de er helt topp!
Biter bra kalde, og fader ALDRI.
Det er samme type klosser som blir brukt i en del STCC team og på Lemans biler. Brukte dem hele forrige sesong, og de var ca 50% slitte etter ca 20000km gate og 6-8 banetreff.
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
Kan skrive under på det med Red Stuff. Monterte nye nå rett før jeg dro ned til Ringen, etter 12 runder var de helt utslitt.
Hvor kjøper man PP?
Hvor kjøper man PP?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
-
- Posts: 10
- Joined: 13 Apr 2003 22:04
Re: Bremseklosser
Jeg har kjørt både Red Stuff og Green Stuff på min bil, og jeg ble skuffet..
Green Stuff fadet, og Red Stuff slet jeg ut på en dag på Gelleråsen.
Begge fungerer helt greit til gatekjøring, men blir for dårlige til banekjøring i mine øyne.
Kjører nå Performance Friction, og de er helt topp!
Biter bra kalde, og fader ALDRI.
Det er samme type klosser som blir brukt i en del STCC team og på Lemans biler. Brukte dem hele forrige sesong, og de var ca 50% slitte etter ca 20000km gate og 6-8 banetreff.[/quote]
Hvordan blir slitasjen på skivene med disse klossene?
Green Stuff fadet, og Red Stuff slet jeg ut på en dag på Gelleråsen.
Begge fungerer helt greit til gatekjøring, men blir for dårlige til banekjøring i mine øyne.
Kjører nå Performance Friction, og de er helt topp!
Biter bra kalde, og fader ALDRI.
Det er samme type klosser som blir brukt i en del STCC team og på Lemans biler. Brukte dem hele forrige sesong, og de var ca 50% slitte etter ca 20000km gate og 6-8 banetreff.[/quote]
Hvordan blir slitasjen på skivene med disse klossene?
Hei ja..
Jeg kjøper Performance Friction fra Pean i sverige.
www.peansweden.com
Betaler ca 2600 SEK for et sett foran til min bil. Men de er verdt penga etter min mening. Men som det ble påpekt, skiva får nok mer juling, og bremsene blir varmere.
Jeg har 280x30mm skive og 4-pot klyper foran.
Har kjørt på EBC Turbo Groove skiver, men de ble fort utslitt (Et lite år).
Nå kjører jeg på Bremboskiver behandlet hos www.frozenrotors.com
Denne typen skiver blir brukt i serier der man må ha org dimensjon på skiver f.eks. De skal tåle vesentlig mer juling enn orginale.
Kan nevne at jeg kjørte ca 60 runder på Rudskogen på en dag for litt siden med R-dekk, og bremsene holdt meget bra. Ikke antydning til fading, og svært liten slitasje. Greide å bremse litt kast desverre, men det er nå dreid bort. (Det var ikke NSK-treffet, men Bil på Bane som ble arrangert for et par uker siden.)
Jeg kjøper Performance Friction fra Pean i sverige.
www.peansweden.com
Betaler ca 2600 SEK for et sett foran til min bil. Men de er verdt penga etter min mening. Men som det ble påpekt, skiva får nok mer juling, og bremsene blir varmere.
Jeg har 280x30mm skive og 4-pot klyper foran.
Har kjørt på EBC Turbo Groove skiver, men de ble fort utslitt (Et lite år).
Nå kjører jeg på Bremboskiver behandlet hos www.frozenrotors.com
Denne typen skiver blir brukt i serier der man må ha org dimensjon på skiver f.eks. De skal tåle vesentlig mer juling enn orginale.
Kan nevne at jeg kjørte ca 60 runder på Rudskogen på en dag for litt siden med R-dekk, og bremsene holdt meget bra. Ikke antydning til fading, og svært liten slitasje. Greide å bremse litt kast desverre, men det er nå dreid bort. (Det var ikke NSK-treffet, men Bil på Bane som ble arrangert for et par uker siden.)
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally
X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..