Bremseklosser

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 896
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Bremseklosser

Post by Dag-Henning Nielsen »

Jeg har for sesongen kjøp klosser med det greie navnet "green stuff" til min Elan, da jeg hadde håpet å bli kvitt noe av bremsestøvet. Lang blei haka da jeg oppdaget at det var samme klossen jeg hadde montert sist gang....... Hakket "værre" heter "blue stuff" eller "red stuff". Har noen der ute prøvet???? - blir de kun for banebruk??
Dag-Henning
eirikoo
Posts: 90
Joined: 27 Mar 2003 12:11
Location: Oslo

Re: Bremseklosser

Post by eirikoo »

Dag-Henning wrote:Jeg har for sesongen kjøp klosser med det greie navnet "green stuff" til min Elan, da jeg hadde håpet å bli kvitt noe av bremsestøvet. Lang blei haka da jeg oppdaget at det var samme klossen jeg hadde montert sist gang....... Hakket "værre" heter "blue stuff" eller "red stuff". Har noen der ute prøvet???? - blir de kun for banebruk??
Dag-Henning
Jeg har kjørt både Red Stuff og Green Stuff på min bil, og jeg ble skuffet..
Green Stuff fadet, og Red Stuff slet jeg ut på en dag på Gelleråsen.
Begge fungerer helt greit til gatekjøring, men blir for dårlige til banekjøring i mine øyne.
Kjører nå Performance Friction, og de er helt topp!
Biter bra kalde, og fader ALDRI.
Det er samme type klosser som blir brukt i en del STCC team og på Lemans biler. Brukte dem hele forrige sesong, og de var ca 50% slitte etter ca 20000km gate og 6-8 banetreff.
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally


X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
Dag-Henning

bremseklosser

Post by Dag-Henning »

Hei og takk..- hvor kjøpte du "Performance Friction..." ??
Dag-H.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster »

Kan skrive under på det med Red Stuff. Monterte nye nå rett før jeg dro ned til Ringen, etter 12 runder var de helt utslitt.

Hvor kjøper man PP?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Veglia Borletti.
Posts: 10
Joined: 13 Apr 2003 22:04

Re: Bremseklosser

Post by Veglia Borletti. »

Jeg har kjørt både Red Stuff og Green Stuff på min bil, og jeg ble skuffet..
Green Stuff fadet, og Red Stuff slet jeg ut på en dag på Gelleråsen.
Begge fungerer helt greit til gatekjøring, men blir for dårlige til banekjøring i mine øyne.
Kjører nå Performance Friction, og de er helt topp!
Biter bra kalde, og fader ALDRI.
Det er samme type klosser som blir brukt i en del STCC team og på Lemans biler. Brukte dem hele forrige sesong, og de var ca 50% slitte etter ca 20000km gate og 6-8 banetreff.[/quote]



Hvordan blir slitasjen på skivene med disse klossene?
eirikoo
Posts: 90
Joined: 27 Mar 2003 12:11
Location: Oslo

Post by eirikoo »

Hei ja..

Jeg kjøper Performance Friction fra Pean i sverige.
www.peansweden.com

Betaler ca 2600 SEK for et sett foran til min bil. Men de er verdt penga etter min mening. Men som det ble påpekt, skiva får nok mer juling, og bremsene blir varmere.

Jeg har 280x30mm skive og 4-pot klyper foran.
Har kjørt på EBC Turbo Groove skiver, men de ble fort utslitt (Et lite år).
Nå kjører jeg på Bremboskiver behandlet hos www.frozenrotors.com

Denne typen skiver blir brukt i serier der man må ha org dimensjon på skiver f.eks. De skal tåle vesentlig mer juling enn orginale.

Kan nevne at jeg kjørte ca 60 runder på Rudskogen på en dag for litt siden med R-dekk, og bremsene holdt meget bra. Ikke antydning til fading, og svært liten slitasje. Greide å bremse litt kast desverre, men det er nå dreid bort. (Det var ikke NSK-treffet, men Bil på Bane som ble arrangert for et par uker siden.)
-MY11 Volvo XC60 D5 AWD
-0,5 MY98 ITR Racing/Rally


X-MY97STi, X-03S2K, X-E39M5, X-88UrQ, X-MY02Sti, X-MY11 Impreza Diesel.
Og mye annet snask..
Post Reply