Hei, mitt navn er Jørn og jeg er registerfører i MR2-registeret i NSK. Her er det fritt frem å skrive det meste, så lenge det dreier seg om MR2...
Er innom her daglig (så fremt jeg ikke er på ferie), så det sakl ikke gå lang tid før du evt. får svar.
Registerføreren informerer...:-)
Registerføreren informerer...:-)
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Snart sommer............
Hei, Jørn!
Ok, hvis du var på Østlandet i dag så snødde det, men sør for Strømstad er det ikke no' snø og det var fint vær i dag - Hadde en Harry-tur idag
I fjor hadde jeg sommerdekk på MR2n 6. mars, men ikke i år. Likevel det er ikke lenge til nå.
Jeg synes det er flott å se disse nye sidene/forumet. Skal prøve å følge med. Gleder meg til Nurbürgring-aften i morgen! Men spørs om jeg får min grønne turbo ned dit før sommeren (Mine kamerater kaller f.ø Mr2n min for "den grønne fare" (tror det har noe m risiko for å påkalle oppmerksomhet fra biler m blålys....) Det er klart den skal besøke "det grønne helvetet" snart. Men i løpet av et par uker skal en totaloverhaling av motor gjennomføres. Selvfølgelig med indre forsterkninger ++ og bremser!! Så med en helt ny motor, "som er laget for å få juling", må jeg jo kjøre den inn først. Skjønt, det kan jo fort skje i løpet av en helg det!
Vi snakkes!
Mvh
Jarl Erlandsen
(som skal sette inn nytt speedometer også)
Ok, hvis du var på Østlandet i dag så snødde det, men sør for Strømstad er det ikke no' snø og det var fint vær i dag - Hadde en Harry-tur idag
I fjor hadde jeg sommerdekk på MR2n 6. mars, men ikke i år. Likevel det er ikke lenge til nå.
Jeg synes det er flott å se disse nye sidene/forumet. Skal prøve å følge med. Gleder meg til Nurbürgring-aften i morgen! Men spørs om jeg får min grønne turbo ned dit før sommeren (Mine kamerater kaller f.ø Mr2n min for "den grønne fare" (tror det har noe m risiko for å påkalle oppmerksomhet fra biler m blålys....) Det er klart den skal besøke "det grønne helvetet" snart. Men i løpet av et par uker skal en totaloverhaling av motor gjennomføres. Selvfølgelig med indre forsterkninger ++ og bremser!! Så med en helt ny motor, "som er laget for å få juling", må jeg jo kjøre den inn først. Skjønt, det kan jo fort skje i løpet av en helg det!
Vi snakkes!
Mvh
Jarl Erlandsen
(som skal sette inn nytt speedometer også)
Misunnelig, jeg? Har sommerdekk på min hele året, jeg, men så står den i garasjen om vinteren, da.
Har du problemer med motoren siden du skal overhale den, eller er det trimming på gang?
Sees i kveld!
Har du problemer med motoren siden du skal overhale den, eller er det trimming på gang?
Sees i kveld!
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
MR2-turbo
Hei!
turboen har begynt å si ifra - samme m. clutch. Men alt fungerer, ingen problemer. Kan sikkert kjøre lenge enda, men det er nå jeg har penger. Så selvfølgelig er det en alvorlig trimming på gang!
(Du skjønte vel det da jeg sa jeg skal skifte speedometer..... Nåla stopper jo på 260..... det vet jeg av egen erfaring)
Jarl
turboen har begynt å si ifra - samme m. clutch. Men alt fungerer, ingen problemer. Kan sikkert kjøre lenge enda, men det er nå jeg har penger. Så selvfølgelig er det en alvorlig trimming på gang!
(Du skjønte vel det da jeg sa jeg skal skifte speedometer..... Nåla stopper jo på 260..... det vet jeg av egen erfaring)
Jarl
Ja, jeg burde jo skjønt det...
Fortell mer da - hva skal gjøres?
Fortell mer da - hva skal gjøres?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Hei, Jørn!
Må først takke for en flott Nurburgring-kveld!!
Ble særlig imponert over den presentasjonen som var laget - er det du som har gjort det? Skulle gjerne lært litt om hvordan det ble gjort.
Selv om jeg nok har svært stor respekt for den banen så bare må jeg ned ditt, tror jeg
Har f.ø vært litt borte noen dager...
Hva skal gjøres? Klassiske ting - som indre forsterkninger, nye pakninger og lagre. turbo, clutch, bensinpumpe, dyser, og BREMSER!! Samt turbotimer og noen instrumenter. Noen ting til, men jeg har ikke lista her nå. Motor skal tåle 500 hk sier de som har greie på det... men har også fått med meg at så mye mer enn 300+ gjør bilen vanskelig å kjøre. Så siden den intercooleren jeg har er god for 350 så blir det vel noe mellom 300 - 350. Er ganske sikker på at det blir nok!! Men det viktigste er at jeg skal ta vare på bilen og nå skulle det meste ligge tilrette for et langt og lykkelig liv
La f.ø på sommerdekk lørdag - og kjørte selvfølgelig toppløs både lørdag og søndag. mmmmm Herlig!!
Jarl
Må først takke for en flott Nurburgring-kveld!!
Ble særlig imponert over den presentasjonen som var laget - er det du som har gjort det? Skulle gjerne lært litt om hvordan det ble gjort.
Selv om jeg nok har svært stor respekt for den banen så bare må jeg ned ditt, tror jeg
Har f.ø vært litt borte noen dager...
Hva skal gjøres? Klassiske ting - som indre forsterkninger, nye pakninger og lagre. turbo, clutch, bensinpumpe, dyser, og BREMSER!! Samt turbotimer og noen instrumenter. Noen ting til, men jeg har ikke lista her nå. Motor skal tåle 500 hk sier de som har greie på det... men har også fått med meg at så mye mer enn 300+ gjør bilen vanskelig å kjøre. Så siden den intercooleren jeg har er god for 350 så blir det vel noe mellom 300 - 350. Er ganske sikker på at det blir nok!! Men det viktigste er at jeg skal ta vare på bilen og nå skulle det meste ligge tilrette for et langt og lykkelig liv
La f.ø på sommerdekk lørdag - og kjørte selvfølgelig toppløs både lørdag og søndag. mmmmm Herlig!!
Jarl
Nei, presentasjonen var det nok for det meste Espen Svendsrud som må få æren for - jeg stod for videoklippene. Hyggelig at du likte det du så. Nå er det under en måned til vi reiser nedover første gangen i år!
Skal bli spennende å høre og se hvordan motoren blir - har du noe tidsaspekt på når den skal være klar?
La forøvrig over til sommerdekk i dag selv, på Celicaen. MR2'en har sommerdekk året rundt, men så står den i garasjen halve året også, da...
Skal bli spennende å høre og se hvordan motoren blir - har du noe tidsaspekt på når den skal være klar?
La forøvrig over til sommerdekk i dag selv, på Celicaen. MR2'en har sommerdekk året rundt, men så står den i garasjen halve året også, da...
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no