Smart Roadster register

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: NoBrain, inge

henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning » 22 Feb 2005 10:18

Enig med deg Nielsen.
I tillegg til at banen er ganske brutal mot dekk osv.
Kanskje bortsett fra på de letteste bilene (som våre :D )

Btw. kommer du på Tyrigrava i kveld ?
'11 sDrive 35is
---------------------

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 895
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Post by Dag-Henning Nielsen » 22 Feb 2005 11:11

Ja, dekkene lever et kort og hektisk liv på "Skogen" ! Hadde tenkt meg på Tyrigrava ja, - kanskje tar jeg med en stikkaksel til skrekk og advarsel... :wink:
DH
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83

henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning » 22 Feb 2005 12:18

Dag-Henning Nielsen wrote:Hadde tenkt meg på Tyrigrava ja, - kanskje tar jeg med en stikkaksel til skrekk og advarsel... :wink:
DH
Forgyllt da formoder jeg ?
'11 sDrive 35is
---------------------

User avatar
truls
Posts: 34
Joined: 16 Feb 2005 18:42
Location: Oslo

Post by truls » 23 Feb 2005 15:49

Dag-Henning Nielsen wrote:- men for å forsøke å være litt seriøs ; - jeg liker ikke Rudskogen som bane, da den har et par svinger jeg sjelden får til.......... ; Langsvingen er egentlig minst to svinger (!) , og kan kjøres på i hvertfall fire måter, uten at noen av dem er direkte feil . S-kombinasjonen er etter min oppfatning den vanskeligst på banen, der veldig mange (!) kjører feil, og mister rytmen. Skal du kose deg på en banedag er alt fryd og gammen, - men når du vet at klokka tikker og går har jeg et par alvorsord å si til ham som tegnet banen..... :wink:
DH

Jepp, takker for tipsene. Jeg gleder meg.
Runden auf der Nordschleife des Nürburgrings
http://www.smart-roadster-club.de/modul ... tit&lid=44


Truls
MB SL450 1975

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 895
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Post by Dag-Henning Nielsen » 24 Feb 2005 09:12

Gled deg Truls, - det er kun uker igjen til solen varmer for alvor ! Bilen din er en skikkelig "head-turner", og vil gi deg mange fine stunder !!
DH
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83

User avatar
truls
Posts: 34
Joined: 16 Feb 2005 18:42
Location: Oslo

Post by truls » 24 Feb 2005 15:38

Ja, da jeg her forleden (rett etter å ha henten bilen i Berlin) kjørte jeg forbi tre søte jenter i tyveårene hvorav den ene sier og peker, "Wow, se på den den stilige bilen der da", kiler det jo litt. :lol:

Ryktet er at vi får tidlig sommer i år........ håper det slår til. 8)




Truls
MB SL450 1975

henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning » 24 Feb 2005 15:59

Slutt med den miniskriften!
Minner meg på at jeg ikke er 20 lenger :lol:
'11 sDrive 35is
---------------------

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 895
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Post by Dag-Henning Nielsen » 25 Feb 2005 08:52

- du ble 21 på Tyrigrava ??

Anonym
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83

henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning » 25 Feb 2005 08:58

Dag-Henning Nielsen wrote:- du ble 21 på Tyrigrava ??

Anonym
Jeg tror det....
'11 sDrive 35is
---------------------

User avatar
truls
Posts: 34
Joined: 16 Feb 2005 18:42
Location: Oslo

Post by truls » 06 Mar 2005 15:02

Hei

Ser ut til at jeg er den eneste med Smart Roadster foreløpig.

Sjekk linken under, der har de satt inn en 180 hk Hayabusa motor.
http://www.smartsrus.com/images/evil-tw ... CF0329.AVI

:twisted:

Truls
MB SL450 1975

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster » 07 Mar 2005 22:51

Rått!
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Post by TorAtle » 08 Mar 2005 00:08

Et mye bedre valg enn hva Brabus selv gjorde IMO.

Fet bil forresten. Siklet kraftig den vårmønstringen den ble presentert - helt til jeg så prisen. Hvordan er automatkassa synes du?

User avatar
truls
Posts: 34
Joined: 16 Feb 2005 18:42
Location: Oslo

Post by truls » 08 Mar 2005 19:26

Hei
Fet bil forresten. Siklet kraftig den vårmønstringen den ble presentert - helt til jeg så prisen. Hvordan er automatkassa synes du?
Jeg hentet bilen i Berlin i Januar. Når står den trygt, tørt og venter på våren.
På turen opp var det tørre veier, så jeg fikk gasset på litt.
Kassa bruker laaaang tid på å gire, men gjør dette komfortabelt.
Kassa har seks trinn (det er bra!), men må opp i tredje før 100 km/t, hvis jeg ikke husker feil (ganske treig opp til 100). Kjører du i manuell modus blir kassa kjappere. (Den kan faktisk chippes for raskere respons)
Kasse= ternigkast 3
Bil ellers=terningkast 6

Det som er morsomt ar at den er veldig kjapp på 1 giret, selv om livet der er kort. Ypping ut av lyskryss :twisted: kan gjøres, uten å bryte alle fartgrenser. :lol:

Mvh Truls
MB SL450 1975

Metusalem
Posts: 7
Joined: 04 Apr 2005 20:21

Det er flere Smarte der ute

Post by Metusalem » 04 Apr 2005 20:48

Du er ikke alene. Har en Brabus Coupe 101 HK som helårsbil. En riktig morsom bil med både cupe-rompa og stofftak, noe som er en uvanlig kombinasjon. Til dere med 80 HK: Spar bryderiet med chipping, jeg har enda ikke møtt de 20 ekstra hestene... Den originale 101 HK har vannkjølt intercooler + ny elektronikk. Mener turbotrykket er omternt det samme, men det er en sterkere cluch. Giringen er like treg, og slik er det bare.

Ta en titt på Finn.no og følg med på "Brabus"-krigen. Landets superseriøse Smartimportører krangler om hva som er "ekte Brabus" mens prisene synker. Riktig underholdene.

Vi får snegle oss rundt på Rudskogen mens Eliseeierne forklarer hverandre hvorfor setevarme, klimaanlegg, servoer, navigasjon og automatgir ikke har noe i en sportsbil å gjøre. Det skulle gå rimelig glatt, for denslags har de jo gjort før mens tenna og giroverføringen skrangler om kapp. For en ting har de jo rett i: Smarten er som en mobiltelefon. Du får følelsen av den maks kommer til å være moderne i ett år. Men det gjør lite, for den virker nok ikke lenger uansett.

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster » 04 Apr 2005 21:34

Underholdende innlegg! :-)
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests