Noen som har vinterhjul til Lotus S2?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
Tigergutt
Posts: 41
Joined: 11 Aug 2009 20:19

Noen som har vinterhjul til Lotus S2?

Post by Tigergutt »

Jeg skal flytte min Lotus Exige S2 ut av garasjen og inn i en lukket henger ifm at bilen skal på verksted. Men må kjøre bilen 200 meter opp en bakke for å komme frem til hengeren. Noen her som kan låne meg et sett med felger og vinterdekk? Bilen står i Oslo.
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Noen som har vinterhjul til Lotus S2?

Post by webmaster »

NoBrain brukte vel sånne sokker, funket bra det. Men det er kanskje en veldig bratt bakke?
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Tigergutt
Posts: 41
Joined: 11 Aug 2009 20:19

Re: Noen som har vinterhjul til Lotus S2?

Post by Tigergutt »

Litt bratt og trangt mellom 2 murer, så må opp på første forsøk :)
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Noen som har vinterhjul til Lotus S2?

Post by NoBrain »

webmaster wrote:NoBrain brukte vel sånne sokker, funket bra det. Men det er kanskje en veldig bratt bakke?
Ja, AutoSock fungerte overraskende bra når jeg måtte flytte bilen fra 2. til 4. etasje grunnet oppussing av parkeringshuset forrige vinter - hvilket medførte at jeg måtte kjøre bilen ut og opp en glatt, snølagt bakke.

Husk bare å montere sokkene først :!: Tenkte det gikk greit uten (og hadde sokkene som en ekstra forsikring). Forsøket endte med at jeg skled bakover og satte det ene bakhjulet fast i brøytekanten. Etter litt strev med å montere sokkene så fikk jeg til slutt parkert bilen trygt i 4. etasje :lol:

Image
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
Post Reply