Verksted glemte å fylle olje på girkassa

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Verksted glemte å fylle olje på girkassa

Post by hmhaga »

Har hatt Subaru på verksted (10 uker...), og når jeg får den tilbake så viser det seg at verkstedet har glemt å fylle olje på differensialen foran (!). Bilen ble kjørt ca 20 km (i godt tempo) før verkstedet ringte og opplyste at girolje hadde de visst glemt å fylle.

Nå vil verkstedet i utgangspunktet bare gi meg en garanti på girkassen, 1 år og 30.000 km. Når girkasse kjøres uten olje, så kan jo det korte ned levetiden på delene - ingen vet hvor mye.

Så skal jeg virkelig godta dette? Jeg har forlangt at alle deler i differensialhuset foran byttes.
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
subwoofer
Posts: 107
Joined: 06 May 2010 07:01

Re: Verksted glemte å fylle olje på girkassa

Post by subwoofer »

Deler ikke framdiffen og girkassa olje på Subaru? I så tilfelle har du større utfordringer enn som så!
Joachim
Frk. Jensen 1974 Jensen Healey
User avatar
mazdafun
Posts: 200
Joined: 10 May 2006 13:56

Re: Verksted glemte å fylle olje på girkassa

Post by mazdafun »

Hei.

Har du kasko er det nå du skal ringe ditt forsikringselskap ;-)
User avatar
Morten H
Posts: 965
Joined: 26 Jul 2005 23:41
Location: Skedsmokorset

Re: Verksted glemte å fylle olje på girkassa

Post by Morten H »

Hvis det ikke er et merke verksted så håper jeg Du la med en lapp vilken Subaru Olje De må fylle på driverket og ikke regne med at De vet det,
da Subaru Automaten kan kun gå på olja fra Subaru og ikke samme tall/bokstaver fra en annen leverandør (hadde akkurat et slik problem på Forester Automat, da kunden hadde fått tak i billig olje fra Valvoline, det ble ny/bytte kasse i stede).
MORRSOMERE Å KJØRE FORT I EN MOTORSVAK BIL, EN SAKTE I EN BIL MED MASSE HESTER !!
Subaru Levorg 1.6 GT-S 2016mod.
Subaru Impreza 1.6 TS 2004mod.

Medlem:3325
Post Reply