Ny bil

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Ny bil

Post by T.Lund »

Det ser ut som jeg ganske snart trenger en ny bil, å da vil jeg ha en lotus igjen (har tidligere hatt en S2 elise) Jeg er da på jakt etter en ca 2005 elise (kan vurdere exige hvis prisen er riktig) Jeg vil gå for en modell med toyota motor denne gang. Det må være en LHD. Jeg har kikket på nett på både finn og mobile, å det er ikke så alt for mangen og oppdrive, så kansje noen her har, eller kjenner til noen som har en for salg.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
silverwrx
Posts: 92
Joined: 17 Jan 2007 20:39

Re: Ny bil

Post by silverwrx »

Har en 2004/05 Elise S2 111S (156bhp) 1.8 VVC i sølv , men fortsatt lett, uten noe hjelpemidler av noe slag eller airbags. 55k miles. Race tech cocpit og crossdrilla bremser og ekstra fjernlys. Selvaspirerende rover, med det laveste forbruket av alle produserte elisemotorer tror jeg, meget pent momentkurve og usedvanlig lett å leve med til daglig. Høyreratta (kjører snowboard like bra begge veier og jeg). Option S med skinn, elvindu(fint til dagligbruk) og original stereoen med original sub. Aero frontleppe. Xenon x2. Nye Hakka7 og originale semislics på 8eiket 16/17tom. Litt vinterkjørt i vinter.

Ikke vurdert å selge, men har sett en pen annen bil. Har lyst på 189.000, og selger den ikke gledesmaskinen under det.
Think. Feel. Drive. Med:
Lotus Elise S2 111S
WRX Sti m DCCD
Legacy 2.0 Boxerdiesel
THB
Posts: 1037
Joined: 03 May 2004 15:34
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bil

Post by THB »

T.Lund wrote:Det ser ut som jeg ganske snart trenger en ny bil, å da vil jeg ha en lotus igjen (har tidligere hatt en S2 elise) Jeg er da på jakt etter en ca 2005 elise (kan vurdere exige hvis prisen er riktig) Jeg vil gå for en modell med toyota motor denne gang. Det må være en LHD. Jeg har kikket på nett på både finn og mobile, å det er ikke så alt for mangen og oppdrive, så kansje noen her har, eller kjenner til noen som har en for salg.
Har fulgt med litt på disse jeg også de siste årene, kan vel omtrent telle på en hånd de som har vært til salgs på Finn i løpet av de siste 3-4 årene og også veldig begrenset utvalg på mobile.de.

Jeg ville sett til USA, der dukker det med jevne mellomrom opp noen (tilsynelatende ihvertfall) veldig pene eksemplarer med kort kjørelengde. Du kan jo følge med litt på f.eks. LotusTalk og AutoTrader.com.
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)

X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Ny bil

Post by T.Lund »

silverwrx wrote:Har en 2004/05 Elise S2 111S (156bhp) 1.8 VVC i sølv , men fortsatt lett, uten noe hjelpemidler av noe slag eller airbags. 55k miles. Race tech cocpit og crossdrilla bremser og ekstra fjernlys. Selvaspirerende rover, med det laveste forbruket av alle produserte elisemotorer tror jeg, meget pent momentkurve og usedvanlig lett å leve med til daglig. Høyreratta (kjører snowboard like bra begge veier og jeg). Option S med skinn, elvindu(fint til dagligbruk) og original stereoen med original sub. Aero frontleppe. Xenon x2. Nye Hakka7 og originale semislics på 8eiket 16/17tom. Litt vinterkjørt i vinter.

Ikke vurdert å selge, men har sett en pen annen bil. Har lyst på 189.000, og selger den ikke gledesmaskinen under det.

Takker for tilbud, men som beskrevet over, så er absolutte krav LHD og Toyotamotor. Jeg vet at K-seriemotoren har et ufortjent dårlig rykte, for den fungerer fint, hvis den bare blir passet på.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Ny bil

Post by T.Lund »

THB wrote:
T.Lund wrote:Det ser ut som jeg ganske snart trenger en ny bil, å da vil jeg ha en lotus igjen (har tidligere hatt en S2 elise) Jeg er da på jakt etter en ca 2005 elise (kan vurdere exige hvis prisen er riktig) Jeg vil gå for en modell med toyota motor denne gang. Det må være en LHD. Jeg har kikket på nett på både finn og mobile, å det er ikke så alt for mangen og oppdrive, så kansje noen her har, eller kjenner til noen som har en for salg.
Har fulgt med litt på disse jeg også de siste årene, kan vel omtrent telle på en hånd de som har vært til salgs på Finn i løpet av de siste 3-4 årene og også veldig begrenset utvalg på mobile.de.

Jeg ville sett til USA, der dukker det med jevne mellomrom opp noen (tilsynelatende ihvertfall) veldig pene eksemplarer med kort kjørelengde. Du kan jo følge med litt på f.eks. LotusTalk og AutoTrader.com.
Ja det er ikke mangen til salgs, å usa blir nok ikke aktuelt for min del, ettersom jeg vil så langt som det er mulig se bilen med egne øyne før jeg handler, å det er ikke aktuelt å reise til usa for å se på en, å så er det dette med tidsaspektet, jeg skal levere fra meg den bilen jeg har i dag, første uke i mars, å jeg må ha en ny bil på plass før utgangen av april.

Ang disse federal elisene, de kommer med speedometer i miles, er det noen som har erfaring med å få disse byttet over til km/t?
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Ny bil

Post by rayb »

Displayet i dashbordet viser fart i km/t.

Teknisk burde det være kurant, men såvidt meg bekjent er alle Federal Eliger i Norge registrert under 1-15 som i sin tur betyr at dette ikke er lovlig.

Jeg reiste ikke til Atlanta for å se på min bil, men fikk en lokal Lotus-eier til å ta en titt for meg. (Min bil sto dog hos en original Lotus-forhandler). Amerikanerne stiller gjerne opp i etter min erfaring.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Ny bil

Post by T.Lund »

rayb wrote:Displayet i dashbordet viser fart i km/t.

Teknisk burde det være kurant, men såvidt meg bekjent er alle Federal Eliger i Norge registrert under 1-15 som i sin tur betyr at dette ikke er lovlig.

Jeg reiste ikke til Atlanta for å se på min bil, men fikk en lokal Lotus-eier til å ta en titt for meg. (Min bil sto dog hos en original Lotus-forhandler). Amerikanerne stiller gjerne opp i etter min erfaring.

Ok, jeg mailet litt med en som hadde en rød federal elise til salgs her i høst, og den hadde speedometer bare i miles. Jeg har desverre ikke lenger kontaktinfoen hans (lagret ikke finn annonsen) så hvis noen vet hvem det er, så setter jeg pris på litt info.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
THB
Posts: 1037
Joined: 03 May 2004 15:34
Location: Trondheim
Contact:

Re: Ny bil

Post by THB »

Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)

X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Ny bil

Post by rayb »

Jeg HAR en sånn, men mine opplysninger er tydeligvis ikke troverdige...?

Displayet viser enten fart i km/h, temperatur, tank. trip etc.
Det finnes en knapp på rattstammen som lar deg skifte mellom disse.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Ny bil

Post by T.Lund »

Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Ny bil

Post by T.Lund »

rayb wrote:Jeg HAR en sånn, men mine opplysninger er tydeligvis ikke troverdige...?

Displayet viser enten fart i km/h, temperatur, tank. trip etc.
Det finnes en knapp på rattstammen som lar deg skifte mellom disse.
Betviler deg ikke, jeg bare spurte han med den røde, å han sa at det bare viste miles ( jeg har sett noen som viser begge deler, og noen som bare viser miles på det analoge viserene.) Men han hadde ettermontert en pioneerspiller som hadde gps med km/t visning. Jeg har bare tidligere hatt en std. S2 elise, og er ikke så kjent med disse federal/toyota elisene, derfor prøver jeg å få litt mere info.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
alfheim
Posts: 637
Joined: 05 Mar 2003 17:07
Location: Oslo

Re: Ny bil

Post by alfheim »

Min viser ikke fart i km/h
Erling Alfheim
Lotus 340R - Upraktisk leke
Ferrari 458 2010 - Ikke så upraktisk leke
Tesla P85D - Tja, radiobil?
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Ny bil

Post by rayb »

alfheim wrote:Min viser ikke fart i km/h
Ikke? Jeg mente du nevnte at du gjerne ville se hvor fort du kjører med kjørelys eller hva det nå var...
Men gjør den ikek så gjør den ikke. Min gjør ;)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Ny bil

Post by T.Lund »

Men sånn ellers, er det ingen som kjenner til noen som kan være for salg?
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Ny bil

Post by rayb »

Alt er til salgs for den rette prisen, men jeg tror vi er ganske uenige om hva rett pris er ;)

Forøvrig vet jeg at Formannens Exige var til salgs i sommer, men ute av loopen som jeg er så kam den være solgt for alt hva jeg vet.

Utenom det vet jeg ikke. Disse er ganske sjeldne på våre breddegrader.
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Post Reply