Sportsbilveiene våre forfaller :(

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Sportsbilveiene våre forfaller :(

Post by hmhaga »

I går skulle jeg en tur fra Hønefoss til Gardermoen med Elise. Pga asfaltering på RV4 var det omkjøring via gamle Oppdalslinna (FV23). Egentlig en strekning jeg hadde tenkt å utforske, så det gjorde meg ingenting - og jeg begynte alt å glede meg til en artig kjøretur på svingete veier.

Men neida, her var det så mye telehiv, huller og grus i veien at den egentlig var ukjørbar med Elise. Stakkars bilen holdt jo på å riste i filler, og man ble frakjørt av Passelater.
Her om dagen tenkte jeg å ta en kosetur Randsfjorden rundt. Startet fra Jevnaker og kjørte vestsiden nordover. Da jeg kom til Bjoneroa var jeg så drittlei av telehiv, sprekker og hull at jeg snudde og kjørte hjemover igjen. Og sidene på bilen hadde fått enda litt mer flekktyfus...

Dette ser dessverre ut til å være fasiten for mestepartene av småveiene i Buskerud, ansvarlig myndighet driter regelrett i å vedlikeholde disse veiene. Jeg vil faktisk påstå at veistandarden er bedre i Telemark, hvor jeg også har bodd noen år.

Egentlig er Impreza GT/WRX en mer anvendelig bil i Norge, der brukte man de humpete veiene som ...tja...rallyløyper. Hopp og hei og tjo og hei over humpene, mer fart = mer morro.
Jeg får vel heller nyte Elise på bane... men selv på nye Rudskogen er det jo telehiv (angsten) :lol:

Grrr!! Dagens frustrasjon...
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Sportsbilveiene våre forfaller :(

Post by ElViz »

Ser ut som Buskerud er spesielt ille, sånn ser det ut hver vår i nærheten av meg:
http://rha.no/nyheter/hurumveien-raser-ut-1.7214905
Drar jeg over fjorden til Frogn, så er veiene mye bedre.
Det er resultatet av billig vei i utgangspunktet, og minimalt med vedlikehold.
Skulle ønske det var et politisk parti som virkelig kunne prioritert dette, det skulle fått min stemme.
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Tiger
Posts: 551
Joined: 07 Apr 2007 16:44

Re: Sportsbilveiene våre forfaller :(

Post by Tiger »

Som om det er noe bedre i Vestfold.... :evil: :evil: :evil: men kan jo ikke klage, det er asfalt på dem fleste veiene. Nordpå finnes det kommuner som asfalten enda ikke er oppfunnet, det har kanskje hørt om nyvinningen, men salter grusveiene for å få støvet til å legge seg...
Alfa Romeo S.W. 159 Ti 2.0 JTDm 2011
Nissan 200SX Racing E 1999 *SOLGT* :-)
Vrak : Ford Granada / Ford Consul / Karolisleden MB 280 SE '79
User avatar
NoBrain
Posts: 687
Joined: 18 Sep 2003 14:43

Re: Sportsbilveiene våre forfaller :(

Post by NoBrain »

Unngikk så vidt en svær stein i veibanen under/like ved Sinsen-krysset på vei til jobb i dag tidlig. Kjørte Impreza, men et sammenstøt hadde uansett ført til merkbare skader. Tror Hummer må være tingen på norske veier :roll:
Medlem av banekomiteen i NSK, samt moderator på forumet.
2014 BMW 116i M Sport (entusiastbil)
1997 Subaru Impreza STI v3 Type R (isbanebil)
User avatar
ElViz
Posts: 895
Joined: 01 Aug 2008 13:25
Location: Åros,Røyken
Contact:

Re: Sportsbilveiene våre forfaller :(

Post by ElViz »

Fant denne kommentaren på Jalopnik.com, under en artikkel om atlanterhavsveien:



HermanSmUAnnalee Newitz1L
Seriously don't even think about taking a car trip to Norway.

The amount of toll roads is insane, just driving one way through Oslo will cost you $10 each time. Tolls on the highway everywhere. Most expensive gas in the world. The roads are absolute shit they are worse than most ex-soviet countries and among the absolute top 5 slowest and worst in Europe. (According to an official EU-commision) The road in question along with the over-hyped "trollstigen" are probably the only two roads without massive rim-busting holes.

Cut it short, roads are ABSOLUTE SHIT, everything is EXPENSIVE as HELL, service is CRAP. Don't go, unless you want to FUCK UP YOUR CAR, and go BROKE. Go to Switzerland, they've got their shit straight,

Sincerely,

A Norwegian Today 9:50am
Odd Goderstad
Image

x-er: 60'Fiat 1100, 60'Simca Vedette, 60 og 61 Plymouth (3), 76 Toyota Celica LB, 73 Buick Riviera, 81 Camaro,++
94 Toyota MR2
Post Reply