Lotus Exige S V6

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Lotus Exige S V6

Post by hmhaga »



Så til et av dagens dummeste spørsmål: Hvor mye vil denne koste i Norge? :cry:
...og webmaster, kan vi få sånne :love: smilies her?
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
gtornes
Posts: 25
Joined: 24 Mar 2011 09:55
Location: Oslo

Re: Lotus Exige S V6

Post by gtornes »

Tipper ca en mill for en splitter ny og godt utstyrt en.
Men først må du vel regne å stå på venteliste en god stund.
Frank H Herfjord
Posts: 116
Joined: 25 May 2012 13:16

Re: Lotus Exige S V6

Post by Frank H Herfjord »

Uten ustyr:
56'185 euro
Merverdiavgift: 104 504,10
Engangsavgift:
Avgift for egenvekt: 45 358,94
Avgift for motoreffekt: 287 395,00
Avgift for CO2: 170 863,00
Avgift for NOx: 2 100,00
Engangsavgift for tilsvarende nytt kjøretøy: 505 716,94
Bruksfradrag (0%): 0,00
Totalt i engangsavgift: 505 717,00
Vrakpantavgift: 2 000,00
Totalt i avgifter: 612 221,10
Totalpris for dette kjøretøyet inkludert avgifter: 1 030 237,50

Altså 60% i skatter og avgifter 8)
2012 Nissan Leaf.
x: 2005 Smart Roadster Brabus Xclusive Coupe, 2010 Lotus Evora
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Re: Lotus Exige S V6

Post by TorAtle »

Tror jeg vil nominere Cayman S til et bedre kjøp...
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
Frank H Herfjord
Posts: 116
Joined: 25 May 2012 13:16

Re: Lotus Exige S V6

Post by Frank H Herfjord »

Nei fysjom, hvis man trenger mer comfort så er det Evora som gjelder. Påsje har jo elektrisk styring, æsj. Men prisen er jo ganske lik: 53 880 euro eks moms i Tyskland for Cayman S, 969 000 i butikk i Norge.
Last edited by Frank H Herfjord on 12 Mar 2013 14:19, edited 2 times in total.
2012 Nissan Leaf.
x: 2005 Smart Roadster Brabus Xclusive Coupe, 2010 Lotus Evora
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Lotus Exige S V6

Post by hmhaga »

Yikes, så mye avgifter på ei loppe som dette. Jeg kommer aldri til å ha 1 million å bruke på bil, ikke en halv heller - så jeg får vel heller drømme da :cry:
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
ingarh
Posts: 152
Joined: 06 Sep 2006 16:20
Location: Finnsnes

Re: Lotus Exige S V6

Post by ingarh »

Image

Kona prøvesitter Exige S V6 :D

Ønsker meg en :D

Ble vell litt dyr på norske skilter :evil:
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Re: Lotus Exige S V6

Post by TorAtle »

Effektavgiften er det ikke så mye å få gjort med, men CO2 var for høy. Mulig Lotus ligger litt etter her.
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
jonr
Posts: 159
Joined: 17 May 2009 17:36

Re: Lotus Exige S V6

Post by jonr »

ingarh wrote:
Kona prøvesitter Exige S V6 :D
Hvor er dette? I en klesforretning?
Hadde vært kult å gå inn og si: Jeg skal ha den jakken der, et slips og en Exige :D
E-type 1968
MX-5 1991
User avatar
ingarh
Posts: 152
Joined: 06 Sep 2006 16:20
Location: Finnsnes

Re: Lotus Exige S V6

Post by ingarh »

Bildene er fra Lotus store i London

Image
Image
Image

LHD, priset i Euro, i London :)
Lotus Elise 111S 1999, bruksbil
Lotus Elise R Motorsport 1998, banebil
gtornes
Posts: 25
Joined: 24 Mar 2011 09:55
Location: Oslo

Re: Lotus Exige S V6

Post by gtornes »

Som Chris sier er den vel mer et alternativ til (en et par år gammel) GT3 heller enn Cayman.
Tatt i betraktning ytelsene og prisene på GT3 er vel ikke avgiften helt avskrekkende, men ja mye penger for en bil som tross alt deler chassis/interiør med Elise..
Får håpe effektkomponenten en eller annen gang forsvinner, så blir det kankskje håp :roll:
User avatar
rayb
Posts: 994
Joined: 11 Jul 2005 14:00

Re: Lotus Exige S V6

Post by rayb »

gtornes wrote:Som Chris sier er den vel mer et alternativ til (en et par år gammel) GT3 heller enn Cayman.
Tatt i betraktning ytelsene og prisene på GT3 er vel ikke avgiften helt avskrekkende, men ja mye penger for en bil som tross alt deler chassis/interiør med Elise..
Får håpe effektkomponenten en eller annen gang forsvinner, så blir det kankskje håp :roll:
Jeg for min del ser ikke bort fra at en slik blir min neste morobil..... Ja, de er fortsatt i dyreste laget, men med litt bruksfradrag burde disse bli overkommelige selv med dagens avgitssystem.

Og jeg har som kjent en slags fetish med å ha noe ikke alle andre har, så det å kjøpe en Porsche for meg sitter ganske langt inne. (måtte i så fall vært en 997 GT3RS, og den er noe dyrere enn en ny Exige igjen..)
x-1987 MR2 MK 1 NA
x-1988 MR2 MK 1 SC
2008 Exige S240
https://www.facebook.com/BaastadPhotography/

Why I drive a Lotus?
Because rather than following the crowd I decided to draw one of my own....
Frank H Herfjord
Posts: 116
Joined: 25 May 2012 13:16

Re: Lotus Exige S V6

Post by Frank H Herfjord »

Jeg vet ikke helt om det er fair å sammenlikne interiør i Exige s V6 med Elise: Image
2012 Nissan Leaf.
x: 2005 Smart Roadster Brabus Xclusive Coupe, 2010 Lotus Evora
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: Lotus Exige S V6

Post by hagenisse »

Er det ikke det samme, bare i penere materialer?
User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5725
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Re: Lotus Exige S V6

Post by webmaster »

Prøvesatt denne i London i helgen, og innvendig er det neimen ikke mye som skiller fra min S1, hvis man ser bort fra litt mer påkostede materialer her og der.
Jørn G. Innset, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no
Post Reply