Skreddersøm for lys?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
Yukikaze
Posts: 126
Joined: 28 Feb 2012 21:15

Skreddersøm for lys?

Post by Yukikaze »

En hyggelig fyr i USA som frekventerer på et visst forum gjør custom LED, mye for NSX og SVX. Det funker slik at man sender ham hele assemblyet og spesifiserer hva du vil ha. Så følger det en strøm av bilder osv samt at du får spesifisert vare sendt tilbake i posten. Jobben er ikke veldig dyr. Desverre må saker og ting sendes frem og tilbake, fortolles osv. Da blir det plutselig litt dyrt :)

Finnes det noen i Norge som lager skreddersøm, f.eks LED-konversjoner og lignende?

Siden jeg har en Euro spec, så har jeg ikke tåkelys i front. Det var et eller annet regelverk som gjorde at JDM-løsningen ikke var OK her. Tror årsaken var den at tåkelysene lå sammen med de andre og ikke i selve bumperen. Det er egentlig ganske mye tåke her jeg bor og titt og ofte må jeg kjøre uten langlys for å se noe som helst og påfølgende sakte. Om jeg får installert lamper der de skal stå, vil dette bli avdekket og slått ned på under EU-kontroll eller teknisk kontroll av kjøretøyet?
SVX - VTD
Raymondj
Posts: 54
Joined: 12 Feb 2012 11:19

Re: Skreddersøm for lys?

Post by Raymondj »

Om det er originale lamper som er integrert i fangeren på ett eller annet vis, hadde ikke jeg reagert på det hvertfall. Spesielt ikke hvis du har originalbryter på dash for å slå de av og på. Tvertimot hadde jeg vel heller gitt deg en mangel for at de IKKE virket, da alt av montert lys skal virke.

Mvh en som tar Eukontroller.
Porsche 944 Turbo -86 Koksgrå
User avatar
Yukikaze
Posts: 126
Joined: 28 Feb 2012 21:15

Re: Skreddersøm for lys?

Post by Yukikaze »

Takk, Raymond.

Jeg har en orginalbryter for tåkelys og fra fabrikkens side som aktiverer tåkelys bak. De europeiske bilene ble ikke levert med opplegg foran, men på JDM og USDM ligger de på linje med kjørelys, parklys og langlys. De er altså IKKE integrert i fangeren, de ligger i plan med de andre lysene og grillen.
SVX - VTD
Raymondj
Posts: 54
Joined: 12 Feb 2012 11:19

Re: Skreddersøm for lys?

Post by Raymondj »

Aha, ala Mercedes? Generelt sett, ser det originalt ut skal det mye til for å få problemer. Man har vel forsåvidt også lov til å ettermontere tåke/kurvelys foran også, det viktige er at man BRUKER de riktig.
Porsche 944 Turbo -86 Koksgrå
User avatar
Yukikaze
Posts: 126
Joined: 28 Feb 2012 21:15

Re: Skreddersøm for lys?

Post by Yukikaze »

Meg om den saken: http://www.sportsvogn.no/sitepageview.a ... ageid=1009

Takk for uttalelsen, Raymond.

Ser fremdeles etter noen som kan gjøre en skikkelig LED-konvertering.
SVX - VTD
Post Reply