Vinterlagring og forsikring

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
lee
Posts: 278
Joined: 27 Mar 2006 18:56
Location: Kristiansand

Vinterlagring og forsikring

Post by lee »

Hallod!

Bilen er nå på bukk, hjulene skrudd av Kong Vinter kan starte herjingene.

Det kunne være interessant å ta en diskusjon på hvordan de enkelte medlemmene forholder seg til forsikring i den perioden. Som kunde ønsker jeg å betale minst mulig, for forsikringsselskapet er agendaen en annen. Jeg er blitt tilbudt brann- og tyveri + delkasko. Ifølge forsikringsselskapet (Frende), slipper jeg med delkasko dersom jeg leverer inn skiltene. Hva det koster å hente skiltene tilbake, og hva det innebærer av annet bryderi (les: kostnader) , har jeg ikke undersøkt enda.

Hvis noen av dere har meninger om dette - la basunene gjalle!

PS. Beklager om dette har vært oppe før - av makelighet har jeg ikke undersøkt det. Det kan vel uansett være nyttig for mange (nye) medlemmer å høre hvilken praksis som gjelder rundt kysten.

Lo2
T.Lund
Posts: 540
Joined: 26 Apr 2009 21:43
Location: Jæren
Contact:

Re: Vinterlagring og forsikring

Post by T.Lund »

Det koster ikke noe å levere inn/få tilbake skiltene, de oppbevares hos trafikkstasjonen i 6 mnd, før de destrueres. Eneste er at du må få bilen EU godkjent før du får ut skiltene, hvis den skal ha utført dette ila perioden den er avskiltet.
Tommy

'07 LOTUS EXIGE S
'08 BMW 320CI M-Sport
User avatar
hmhaga
Posts: 948
Joined: 14 May 2003 23:25
Location: Hallingby

Re: Vinterlagring og forsikring

Post by hmhaga »

Jeg er så makelig anlagt at jeg lar bilen beholde skilt og forsikring. Så vet jeg at jeg kan ta den ut av garasjen akkurat når jeg vil, uten å organisere noe mer. Tid er penger :mrgreen: Elise har alltid blitt vinterlagret på egne hjul, det har aldri ført til noen problemer (ubalanse).
Leketøy: '03 Corvette C5 Z06 '92 Suzuki Bandit 400
Familie: '10 Mercedes R350 '12 Citroen C3
User avatar
lee
Posts: 278
Joined: 27 Mar 2006 18:56
Location: Kristiansand

Re: Vinterlagring og forsikring

Post by lee »

Bra!

Takk for hurtig respons.

Jeg fikk tilogmed hurtigsvar fra Vegvesenet om at vinterlagring = innlevering av skilt, no questions asked.

For meg er vinter: Få Elise'n opp på bukk, fjerne hjul, pille ting fra hverandre og sjekke at ting er ok. Skifter sannsynligvis fremre hjullagre - de hyler litt mye. Og så må ting shines opp nedentil.

Om våren kommer tidlig - da er Elise'n nede på bakken.
Post Reply