Gode oppgraderinger
- Ny vindusvisker med integrert spyler (Eliseparts). Endelig ren frontrute, og spyler og pusser som arbeider på mer enn 25% av ruta.
- Nytt nedre motorfeste (Bunnpanne-Chassis). Synes det var for mye slakk i drivverket når man gikk av/på gassen, og ved å rikse litt i motoren ble mine mistanker bekreftet - her var det alt for slafsete gummi. Bilen føltes livligere etterpå, og kjøregleden økte. Men en del mer støy i kupeen, spesielt fra lave turtall
- Nye tykkere dørlåsbolter/pinner. De originale er feildimensjonert (!), i min var det et salig leven i humpene da dørene slo i humpene
- Duralac på alle chassisbolter som er skrudd ut/inn. Fungerer som enkel skruelåsing og forhinder i tillegg korrosjon (pga overgang alu/annet metall)
- Innsugskit. Ga litt hissigere innsugslyd ("snerr"), som kler bilen. Ingen effektgevinst...
- Quick-release kit for servicedeksler og diffusor/deksler under motor. Samme kit hos Sector111 og Eliseparts - for noe søppel. Mye enklere å få plass dekslene under bilen uten å stresse med å få i låsepinnene. Så dessuten ordentlig "hjemmemekk" ut på bilen.
- Sportseksos. Fikk øresus og hodeverk - men ingen effektgevinst.
- Ekstra brakett for å stive av original brakett for slavepumpe til clutch, ref tråden til Jørn. Ikke montert da den er litt dårlig gjennomført, blir veldig dårlig klaring til tynne alurør for kjølevann (!). Må modifiseres litt...
- Anti-tizz brakett. Låser fast nedre del av eksosmanifold, for å unngå vibrasjoner/støy når man går av/på gass. Ulyder er det verste jeg vet, og de forplanter seg jo effektivt i Elise.
- Koble ut vanvittig plagsom original startsperre og alarm.