iRacing

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

Post Reply
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: iRacing

Post by hagenisse »

Enig, men det er fortsatt det spillet som kommer nærmest følelsen av å kjøre en ekte bil. Ordentlige baner og en god samling biler skader jo heller ikke.
atledreier
Posts: 231
Joined: 03 Feb 2011 09:00
Location: Sandnes

Re: iRacing

Post by atledreier »

Helt klart. F40 på moderne Monza med 90-talls gummi er fantastisk.
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
User avatar
hagenisse
Posts: 1009
Joined: 04 May 2008 20:44
Location: HEIA DRAMMEN!
Contact:

Re: iRacing

Post by hagenisse »

Bilen er fantastisk, men Monza er noe ordentlig oppgulp av en bane. Nesten 6km, men bare 8 svinger - hvorav 3 er sjikaner? Den får jo Rudskogen til å bli ordentlig interessant. Går i Mugello her, med noe Magione og Vallelunga innimellom.

Ser komboen Monza og 599XX er den mest populære på RSR-timingen, som bare forsterker mitt inntrykk av at folk generelt er idioter. :wink: :twisted: :twisted: :mrgreen:
atledreier
Posts: 231
Joined: 03 Feb 2011 09:00
Location: Sandnes

Re: iRacing

Post by atledreier »

Jeg syns bilen hører hjemme på Monza, av en eller annen grunn. På grunn av de lange slettene blir hver sving VELDIG viktig å maksimere. Innbremsingen til første svingen er LAAAAANG med stålbremser uten servo, og utgangen er kritisk. Syns den funker, jeg... :)

De andre banene er kule, men jeg har ikke noe forhold til dem, liksom.
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
atledreier
Posts: 231
Joined: 03 Feb 2011 09:00
Location: Sandnes

Re: iRacing

Post by atledreier »

AC har nå annonsert en avtale med Nûrburgring og skal laserscanne hele nordsløyfa. Denne vil komme i en pakke med ti biler som folk kan stemme frem. Planlagt release i september 2014. :)
2013 Toyota GT86 6MT
2011 VW Touran Highline 2.0DSG
2007 VW Golf TDi DSG Sportline
TorAtle
Posts: 469
Joined: 05 Mar 2003 15:26
Location: Oslo

Re: iRacing

Post by TorAtle »

Glimrende!

Jeg testet AC med Oculus Rift i går kveld. Ikke alt er helt topp, men det å snu seg fysisk rundt og rygge ut av sandfella etter en litt sein innbremsing og beundre Lotus 49 V8'eren...ganske fascinerende :)
2015 Porsche Cayman GTS, 2014 BMW i3
martinsens
Posts: 12
Joined: 12 Oct 2014 20:28

Re: iRacing

Post by martinsens »

Løfter denne gamle tråden fremfor å begynne en ny. Mulig det blir noe repetisjon da jeg ikke har lest gjennom tråden.

Jeg begynte med iRacing for et par uker siden. Er det noen her som er aktive nå? Hadde vært gøy å høre fra noen med mer erfaring om hvor virkelighetsnært dette faktisk er. Ser på video fra Lime Rock og Laguna Seca at banene ser helt like ut i iRacing som i virkeligheten. Merker også at det er stor forskjell fra bil til bil i hvordan de oppfører seg.

Har kjørt mest MX5 Cup på Lime Rock og Laguna Seca. Etter å ha sett en "how to lap lime rock" film på youtube klarte jeg å kutte tiden med 1 sek etter å ha stått stille ganske lenge.

Nürbergring kommer snart! Lurer på hva det koster å få inn Rudskogen...? Skulle gjerne tatt noen runder der alene i stua.
Post Reply