Delorean i Norge. Noen som vet antall?

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: NoBrain, inge

User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Delorean i Norge. Noen som vet antall?

Post by need4speed » 13 Nov 2010 22:28

er det noen som vet sånn ca hvor mange av disse som er i norge med eller uten skilt ?
fant en på finn.no
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=24431828

den blir jo 30 år snart og da får man jo disse fra amerika på 30 års regelen :)

User avatar
Svein Erling
Posts: 465
Joined: 04 Mar 2003 23:58
Location: Trondhjæm
Contact:

Post by Svein Erling » 14 Nov 2010 10:14

Såvidt jeg husker visste eieren av denne bilen hvor mange DMC-er det var i Norge til enhver tid. Var det ikke Birkeland han het tro? Han var medlem i NSK da bildet ble tatt og er det antagelig fortsatt?

Image
Bildet ble tatt på torvet i Kristiansand på Sportsvognens dag 5. mai 2001.

Panoramabilder fra evenementet:
http://www.sportsvogn.no/sorlandet/5-ma ... 1-stor.jpg
http://www.sportsvogn.no/sorlandet/5-ma ... 2-stor.jpg
ækt bila har itj baksæta, da e de buss
bilforum.moo.no - NSK Trøndelag - SeaLion 3-hjuling

User avatar
Iceman
Posts: 1242
Joined: 02 Jan 2006 09:28

Post by Iceman » 21 Nov 2010 13:16

Det går en DeLorean i drammen, om det ikke er den som står til salgs.
Helt klart en kul bil.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

User avatar
need4speed
Posts: 449
Joined: 16 Feb 2010 11:26
Location: Mo i Rana

Post by need4speed » 21 Nov 2010 14:47

tror den som jeg har lagt ut på står i lofoten

fant 30 stk til salgs i amerika fra 18 500 dollar og oppover :) dvs at man får disse på veien i norge for 111 000 pluss frakt moms og avgifter :)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1981-DeL ... 2eb14060f9

User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein » 21 Nov 2010 20:44

Hvis man i tillegg får tatt av alle effektstrupinger, så blir den også ganske sprek i europeisk trim :)
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen

User avatar
webmaster
Site Admin
Posts: 5681
Joined: 28 Feb 2003 14:25
Location: Strømmen
Contact:

Post by webmaster » 27 Nov 2010 18:00

Sto og ventet på samboeren utenfor ICA Maxi på Strømmen tidligere i høst, og hva svinger inn rett foran meg og kjører ned i garasjen? Jo:

Image

Relativt høye odds for å se noe sånt uten å oppsøke Vårmønstringen e.l. :)

Moro. Fører var godt oppe i årene og bilen hadde Drammensskilter mener jeg å huske.
Jørn G. Innset, styremedlem NSK, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert...:-D) - Lotus Exige S2 '07 - http://www.mr2.no - http://www.lotusexige.no

User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi » 27 Nov 2010 18:15

Anders Gullstein wrote:Hvis man i tillegg får tatt av alle effektstrupinger, så blir den også ganske sprek i europeisk trim :)
Njaaa. Den PRV-sekseren er vel ikke allverdens vill i euro-versjon heller (150 hk?), men det var jo mer eller mindre standard pulver i bruks-seksere på den tiden. Det går forøvrig litt ulne rykter om at De Lorean hadde relativt lange samtaler med Alfa Romeo før bilen "plutselig" hadde motor fra PRV. Valg av motor var kanskje hans minste problem.

Heldigvis får en kanskje si, for sekseren i Alfa 6 var visst ikke helt enkel å synke med sine tre doble dell'Ortoer ;)

User avatar
QuaTTro
Posts: 425
Joined: 11 May 2006 18:21
Location: Oslo
Contact:

Post by QuaTTro » 05 Dec 2010 16:36

Det er 8 stk. på veien i Norge,her står det t.o.m. hvem eierne er :
http://home.no/delorean/owners.htm
01 Opel Speedster #1232 leke
13 Opel Ampera EREV bil
x 00 Audi TT Quattro

b-havers
Posts: 1222
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers » 05 Dec 2010 17:19

Det mangler ihvertfall en bil i denne listen - står på Slemmestad.

User avatar
Anders Gullstein
Posts: 616
Joined: 14 Apr 2005 15:49
Location: Tønsberg

Post by Anders Gullstein » 06 Dec 2010 15:52

Luigi wrote:
Anders Gullstein wrote:Hvis man i tillegg får tatt av alle effektstrupinger, så blir den også ganske sprek i europeisk trim :)
Njaaa. Den PRV-sekseren er vel ikke allverdens vill i euro-versjon heller (150 hk?), men det var jo mer eller mindre standard pulver i bruks-seksere på den tiden. Det går forøvrig litt ulne rykter om at De Lorean hadde relativt lange samtaler med Alfa Romeo før bilen "plutselig" hadde motor fra PRV. Valg av motor var kanskje hans minste problem.

Heldigvis får en kanskje si, for sekseren i Alfa 6 var visst ikke helt enkel å synke med sine tre doble dell'Ortoer ;)
Mente å huske det var rundt 200 hk i dem, men sjekket og fant ut at det var 170 hk i euro spec utgaven. Ikke noe svimlende, men med 80 talls vekt, så er den ikke dø å kjøre heller da. Den amerikanske har derimot blitt strupet til bare 130 hk.
Livet er for kort for kjedelige biler!

86 Toyota MR2 til å ta alle kronglette omveier.....

04 Subaru Impreza 2,0 GX til daglig og moro på vinter

06 Toyota Avensis 1,6 stv til fruen

Skogens Baron
Posts: 34
Joined: 12 Apr 2010 19:21

Post by Skogens Baron » 07 Dec 2010 15:31

PRV er vel strengt tatt ikke motoren med best rykte heller ;)

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 895
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Post by Dag-Henning Nielsen » 07 Dec 2010 15:40

- den var vel rimelig driftsikker, men hadde vel et rykte for å være relativt tørst...... :D (??!)
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83

henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning » 07 Dec 2010 16:39

Dag-Henning Nielsen wrote:- den var vel rimelig driftsikker, men hadde vel et rykte for å være relativt tørst...... :D (??!)
Som deg da ? :shock:


...og god hjul til deg og :D
'11 sDrive 35is
---------------------

User avatar
Luigi
Posts: 1707
Joined: 03 Oct 2005 10:41
Location: Bærum

Post by Luigi » 07 Dec 2010 17:02

Skogens Baron wrote:PRV er vel strengt tatt ikke motoren med best rykte heller ;)
Det eneste "ryktet" PRV-sekseren har blant de mer (stokk-)konservativt italofile er vel at den er usexy, men det skyldes egentlig bare at Thema i 1992 fikk erstattet PRV-en med Euro4-versjonen av den berømte Alfa-sekseren. Det eneste som er verre enn å hoppe etter Wirkola er å hoppe før ;)

Motorbyttet skyldes noe så enkelt som at Fiat kjøpte opp Alfa Romeo og etterhvert slo dem sammen med Lancia, noe Alfafansen ikke liker spesielt godt å bli minnet på ;) Sånt blir det rykter av, for alle har en agenda ...

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Posts: 895
Joined: 24 Apr 2003 14:44
Location: Oslo

Post by Dag-Henning Nielsen » 08 Dec 2010 09:48

henning wrote:
Dag-Henning Nielsen wrote:- den var vel rimelig driftsikker, men hadde vel et rykte for å være relativt tørst...... :D (??!)
Som deg da ? :shock:


...og god hjul til deg og :D
- ja omtrent.... - føler meg ganske driftsikker - er som regel alltid på jobb ! :D Tørst ???? - omtrent som deg tenker jeg... :wink:

- og God Jul ja...
Ford Escort TwinCam - 69, Ducati 750 Paso "Calzone", Ducati 906 Paso , Porsche 930 -83

Post Reply

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests