Norges første Lotus Europa S

Her diskuteres alt som er av sportsvogner! Tidligere temaer fra den nå nedlagte delen GPP er også lagt inn her.

Moderators: inge, NoBrain

henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Are wrote:
b-havers wrote:Hadde det enda vært så enkelt :wink:
Med tanke på at ikke en gang en bomring brikke kan flyttes fra bil til bil, hva da med skilt....
Så lenge du har penger på bombrikken, så går jo passeringene ok, selv med en annen bil.
Er det ikke det samme prinsippet med skilt ... ???
Det er jo riktig......om vi er i Sveits :wink:
'11 sDrive 35is
---------------------
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

Så lenge du har penger på bombrikken, så går jo passeringene ok, selv med en annen bil.
Er det ikke det samme prinsippet med skilt ... ???
Kan en ha penger på skiltet, da..... ? :shock:
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
thors
Posts: 129
Joined: 09 Jul 2005 10:23

Post by thors »

En flott idè-- Jeg har hatt EN bombrikke som i de siste 4-5 årene har vært brukt i en Golf, en TR4a, en Lotus Elan, BMW 316i, og nå til våren i en GT6.. Den er aldri festet.

Hm, men hvilke skilt er penest..... :-)
User avatar
Rune R.
Posts: 430
Joined: 05 Mar 2003 11:42

Post by Rune R. »

b-havers wrote:
Så lenge du har penger på bombrikken, så går jo passeringene ok, selv med en annen bil.
Er det ikke det samme prinsippet med skilt ... ???
Kan en ha penger på skiltet, da..... ? :shock:
MM de kaller det årsavgift, og for noen biler så holder det akkurat til buruk i ett år, mens på mange ordentlige leke biler så rekker pengene bare til bruk i månedene mai - september :?
Leie ut en C7? Så gal har man vært
User avatar
thors
Posts: 129
Joined: 09 Jul 2005 10:23

Post by thors »

Eller kjøre en TR4A fra London opp til Newcastle i 8timer på engelske skilt uten egen forsikring, komme ut av fergen i Kristiansand for å (dengang) de midlertidige tollpapirene for å tolle inn i Oslo.. Så prate lenge med en politimann om bilen utenfor som trodde jeg var en student på sommerferie med den engelske bilen min, så kjøre fra Kristiansand til Oslo på de samme engelske skiltene uten prøveskilt.. Men det har vel mange andre gjort? Så tolle den inn med sterkt begrenset verdi...hahahaha

Thor
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

thors wrote:Eller kjøre en TR4A fra London opp til Newcastle i 8timer på engelske skilt uten egen forsikring, komme ut av fergen i Kristiansand for å (dengang) de midlertidige tollpapirene for å tolle inn i Oslo.. Så prate lenge med en politimann om bilen utenfor som trodde jeg var en student på sommerferie med den engelske bilen min, så kjøre fra Kristiansand til Oslo på de samme engelske skiltene uten prøveskilt.. Men det har vel mange andre gjort? Så tolle den inn med sterkt begrenset verdi...hahahaha

Thor
Bare ett spørsmål: Hvordan ville du takklet en eventuell ulykke med store person og materielle skader, særlig om det var din adferd som forårsaket denne eventuelle ulykken? Bankerott resten av livet?
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
User avatar
thors
Posts: 129
Joined: 09 Jul 2005 10:23

Post by thors »

Noen sto opp med det gretne benet imorges ja.., det er fredag og en glad dag idag.

Bilen var i England fortsatt forsikret på eieren, så det hadde ikke vært noe problem, du er kanskje ikke klar over hvor dyrt og problematisk det er å få midlertidig forsikring i utlandet? Når jeg reiste var det Kr.Himmelfart, så det ble ikke noe prøveskilt på meg heller, og fergen kom hit lørdag morgen (for en del år siden).

Dette var slitsomt, det var tross alt ment som en morsom anekdote, men tydeligvis er noen eldre enn meg...
User avatar
thors
Posts: 129
Joined: 09 Jul 2005 10:23

Post by thors »

Ellers beklager jeg å ha sendt denne diskusjonen langt fra temaet!

Tilbake:
Europaen er så overpriset her at det er til å le seg skakk av! Og jeg syns overhodet ikke den er like vellykket som Exige og Elise. Langt ifra.
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

thors wrote:
Dette var slitsomt, det var tross alt ment som en morsom anekdote, men tydeligvis er noen eldre enn meg...
Det er nok mange som har praktisert det samme, ihvertfall om vi går noen år tilbake i tiden..
Minnes en gang jeg tok inn en Jensen.....

Men som Inge sier; en 'dyr' forsikring kan bli en billig utgang om noe skulle - mot formodning - gå galt underveis. Vi vet jo ikke eksakt den tekniske tilstanden på de gamle bilene vi tar inn....
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
thors
Posts: 129
Joined: 09 Jul 2005 10:23

Post by thors »

Men hvorfor i all verden har fergen sluttet à gà til Kristiansand fra Newcastle !?historie...
Det blir nok utlevering i Drammen denne gang. :-)
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

Nå må vi vel helt til Bergen eller Stavanger for å komme oss til Mekka...
Tror ikke det går båter fra Sverige lenger, heller :(
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
henning
Posts: 3543
Joined: 28 Feb 2003 16:03
Location: Hosle

Post by henning »

Er det plutselig ille med litt avstand nå ?
Trodde vi likte å kjøre bil..take the long way home ?
Hørte da Harald Huysman skulle hente hjem sin Ferrari fra England.
Tok raskeste veien...via Portugal :D
'11 sDrive 35is
---------------------
b-havers
Posts: 1229
Joined: 31 Oct 2003 16:56
Location: Hjertet av Follo

Post by b-havers »

henning wrote:Er det plutselig ille med litt avstand nå ?
Trodde vi likte å kjøre bil..take the long way home ?
Hørte da Harald Huysman skulle hente hjem sin Ferrari fra England.
Tok raskeste veien...via Portugal :D
Forskjell på å kjøre - og å kjøre ferge..
Men; skal ikke nekte for at veien over fjellet er som skapt for en liten sporsvogn, mange fine kuperte strekker og fine svinger ;-)
/bjørn-anders

"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
User avatar
inge
Posts: 1433
Joined: 01 Mar 2003 10:23
Location: Son

Post by inge »

thors wrote:Noen sto opp med det gretne benet imorges ja.., det er fredag og en glad dag idag.

Bilen var i England fortsatt forsikret på eieren, så det hadde ikke vært noe problem, du er kanskje ikke klar over hvor dyrt og problematisk det er å få midlertidig forsikring i utlandet? Når jeg reiste var det Kr.Himmelfart, så det ble ikke noe prøveskilt på meg heller, og fergen kom hit lørdag morgen (for en del år siden).

Dette var slitsomt, det var tross alt ment som en morsom anekdote, men tydeligvis er noen eldre enn meg...
Gretne benet? :shock: Bare fordi man innser realitetene og de potensielle farene ved å kjøre bil? "Det hender jo ikke meg" holdningen kan bli dyr både for en selv og omgivelsene, men for all del, vil man lure seg selv så..... :roll:

Jeg er slettes ikke gretten, liker bare at ting skal være i orden :D Men det krever i noen tilfeller litt mere planlegging og ofte noen marginale kostnader :wink:
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia

'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
THB
Posts: 1037
Joined: 03 May 2004 15:34
Location: Trondheim
Contact:

Re: Norges første Lotus Europa S

Post by THB »

Nå har denne bilen dukket opp på markedet igjen, av alle plasser på et lite tettsted noen mil utenfor Trondheim:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36406772

Prisen nå er en del mer sympatisk pris enn sist gang, men synes nok kanskje det ennå er litt i overkant i forhold til en nyere Elise (~350.000 kr fra USA for en med 190 Toyota-motor av samme årsmodell). Men Europa er vel for så vidt en litt annen type bil.

Fortsatt landets eneste Europa (nytypen) dette ?
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)

X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
Post Reply