Det er jo riktig......om vi er i SveitsAre wrote:Så lenge du har penger på bombrikken, så går jo passeringene ok, selv med en annen bil.b-havers wrote:Hadde det enda vært så enkelt
Med tanke på at ikke en gang en bomring brikke kan flyttes fra bil til bil, hva da med skilt....
Er det ikke det samme prinsippet med skilt ... ???
Norges første Lotus Europa S
'11 sDrive 35is
---------------------
---------------------
Kan en ha penger på skiltet, da..... ?Så lenge du har penger på bombrikken, så går jo passeringene ok, selv med en annen bil.
Er det ikke det samme prinsippet med skilt ... ???
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
MM de kaller det årsavgift, og for noen biler så holder det akkurat til buruk i ett år, mens på mange ordentlige leke biler så rekker pengene bare til bruk i månedene mai - septemberb-havers wrote:Kan en ha penger på skiltet, da..... ?Så lenge du har penger på bombrikken, så går jo passeringene ok, selv med en annen bil.
Er det ikke det samme prinsippet med skilt ... ???
Leie ut en C7? Så gal har man vært
Eller kjøre en TR4A fra London opp til Newcastle i 8timer på engelske skilt uten egen forsikring, komme ut av fergen i Kristiansand for å (dengang) de midlertidige tollpapirene for å tolle inn i Oslo.. Så prate lenge med en politimann om bilen utenfor som trodde jeg var en student på sommerferie med den engelske bilen min, så kjøre fra Kristiansand til Oslo på de samme engelske skiltene uten prøveskilt.. Men det har vel mange andre gjort? Så tolle den inn med sterkt begrenset verdi...hahahaha
Thor
Thor
Bare ett spørsmål: Hvordan ville du takklet en eventuell ulykke med store person og materielle skader, særlig om det var din adferd som forårsaket denne eventuelle ulykken? Bankerott resten av livet?thors wrote:Eller kjøre en TR4A fra London opp til Newcastle i 8timer på engelske skilt uten egen forsikring, komme ut av fergen i Kristiansand for å (dengang) de midlertidige tollpapirene for å tolle inn i Oslo.. Så prate lenge med en politimann om bilen utenfor som trodde jeg var en student på sommerferie med den engelske bilen min, så kjøre fra Kristiansand til Oslo på de samme engelske skiltene uten prøveskilt.. Men det har vel mange andre gjort? Så tolle den inn med sterkt begrenset verdi...hahahaha
Thor
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Noen sto opp med det gretne benet imorges ja.., det er fredag og en glad dag idag.
Bilen var i England fortsatt forsikret på eieren, så det hadde ikke vært noe problem, du er kanskje ikke klar over hvor dyrt og problematisk det er å få midlertidig forsikring i utlandet? Når jeg reiste var det Kr.Himmelfart, så det ble ikke noe prøveskilt på meg heller, og fergen kom hit lørdag morgen (for en del år siden).
Dette var slitsomt, det var tross alt ment som en morsom anekdote, men tydeligvis er noen eldre enn meg...
Bilen var i England fortsatt forsikret på eieren, så det hadde ikke vært noe problem, du er kanskje ikke klar over hvor dyrt og problematisk det er å få midlertidig forsikring i utlandet? Når jeg reiste var det Kr.Himmelfart, så det ble ikke noe prøveskilt på meg heller, og fergen kom hit lørdag morgen (for en del år siden).
Dette var slitsomt, det var tross alt ment som en morsom anekdote, men tydeligvis er noen eldre enn meg...
Det er nok mange som har praktisert det samme, ihvertfall om vi går noen år tilbake i tiden..thors wrote:
Dette var slitsomt, det var tross alt ment som en morsom anekdote, men tydeligvis er noen eldre enn meg...
Minnes en gang jeg tok inn en Jensen.....
Men som Inge sier; en 'dyr' forsikring kan bli en billig utgang om noe skulle - mot formodning - gå galt underveis. Vi vet jo ikke eksakt den tekniske tilstanden på de gamle bilene vi tar inn....
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Forskjell på å kjøre - og å kjøre ferge..henning wrote:Er det plutselig ille med litt avstand nå ?
Trodde vi likte å kjøre bil..take the long way home ?
Hørte da Harald Huysman skulle hente hjem sin Ferrari fra England.
Tok raskeste veien...via Portugal
Men; skal ikke nekte for at veien over fjellet er som skapt for en liten sporsvogn, mange fine kuperte strekker og fine svinger
/bjørn-anders
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
"...the Lotus Turbo owner will not only be comfortable in fast company, but will find, more often than not, that he has no company at all".
Road and Track
Gretne benet? Bare fordi man innser realitetene og de potensielle farene ved å kjøre bil? "Det hender jo ikke meg" holdningen kan bli dyr både for en selv og omgivelsene, men for all del, vil man lure seg selv så.....thors wrote:Noen sto opp med det gretne benet imorges ja.., det er fredag og en glad dag idag.
Bilen var i England fortsatt forsikret på eieren, så det hadde ikke vært noe problem, du er kanskje ikke klar over hvor dyrt og problematisk det er å få midlertidig forsikring i utlandet? Når jeg reiste var det Kr.Himmelfart, så det ble ikke noe prøveskilt på meg heller, og fergen kom hit lørdag morgen (for en del år siden).
Dette var slitsomt, det var tross alt ment som en morsom anekdote, men tydeligvis er noen eldre enn meg...
Jeg er slettes ikke gretten, liker bare at ting skal være i orden Men det krever i noen tilfeller litt mere planlegging og ofte noen marginale kostnader
'87 Toyota MR2
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
'06 Ariel Atom2
'09 Ferrari 430 Scuderia
'11 Porsche Cayenne S (trekkvogn)
'14 BMW i3 (pendlerbil)
Re: Norges første Lotus Europa S
Nå har denne bilen dukket opp på markedet igjen, av alle plasser på et lite tettsted noen mil utenfor Trondheim:
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36406772
Prisen nå er en del mer sympatisk pris enn sist gang, men synes nok kanskje det ennå er litt i overkant i forhold til en nyere Elise (~350.000 kr fra USA for en med 190 Toyota-motor av samme årsmodell). Men Europa er vel for så vidt en litt annen type bil.
Fortsatt landets eneste Europa (nytypen) dette ?
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36406772
Prisen nå er en del mer sympatisk pris enn sist gang, men synes nok kanskje det ennå er litt i overkant i forhold til en nyere Elise (~350.000 kr fra USA for en med 190 Toyota-motor av samme årsmodell). Men Europa er vel for så vidt en litt annen type bil.
Fortsatt landets eneste Europa (nytypen) dette ?
Trond Håvard Bjørgum
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)
2015 Mini Cooper S (2018-)
X - 2010 BMW Z4 sDrive23i (2013-2018)
X - 2002 Honda S2000 (2009-2013)
X - 2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
X - 1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
X - 1986 Toyota MR2 (1999-2001)