| Vis Forrige Tema :: Vis Neste Tema |
| Av |
Innlegg |
Lille Trille

Ble Medlem: 19 Feb 2005 Innlegg: 310 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Søn Mai 14, 2006 6:49 pm Tittel: Vårmønstring - takk for hyggelig treff! |
|
|
Hei,
Takk for en trivelig dag på Øvrevoll. Mange flotte biler og mange hyggelige mennesker med felles interesse. All honnør til Porsche klubben som må ha klart å mønstre det meste som er av Porsche. Det var ihvertfall slik det opplevdes for undertegnede.
Selv er jeg noe anglofil og fikk endelig treffe likesinnede med ekstra stort hjerte for Lotus. Og endelig fikk jeg se en Exige på nært hold og bevare meg vel for en bil!! Det begynte å krible ektra en viss plass.... Morro med 111R'n også.
En veldig spesiell takk til de som har stått på for at vi andre petrolheads kna nyte hverandres biler og selskap. Stor applaus!!!
hilsen en som er ganske bra svidd i panna etter en dag i sola  _________________ Roy Solheim/Elise S2 Racetech 2001/V-søtti 2002
Registerfører og Webmaster Lotus Car Club of Norway - LCCN
http://www.lccn.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
torlodbe

Ble Medlem: 11 Aug 2003 Innlegg: 418
|
Skrevet: Søn Mai 14, 2006 7:51 pm Tittel: |
|
|
Enig der, det ble en flott dag og et flott arrangement - som vanlig. Men 100 kr. pr. hode for å komme inn synes jeg var drøyt! Det er vel en 100% økning ifht tidligere? Er redd arrangementet kommer til å miste både publikum og utstillere pga. dette. Prisen burde etter min mening vært maks. 70 kr. pr. hode. _________________ <-TL-> '00 Punto mk2 80 ELX - Sporty fra-til jobb ræser
'00 Peugeot 406 ph2 1.8 16V stv. - Comfy familiefrakter
[X] 1 stk. Barchetta, 2 stk. Coupé Fiat, 2 stk. MR2 mk1 |
|
| Til Toppen |
|
 |
QuaTTro

Ble Medlem: 11 Mai 2006 Innlegg: 340 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Søn Mai 14, 2006 8:28 pm Tittel: |
|
|
Ja for 3-4 år siden kostet det jo ingenting å komme inn.Synes 50,- er greit jeg.
Syntes det å få sett en Ford GT for første gang var det beste (jeg fikset den dit).
Og den oransje Exige var jo j#*&a bra da.
Men hvor ble det av FXX og "alle" de Zonda'ene som finnes rundt omkring  |
|
| Til Toppen |
|
 |
M7
Ble Medlem: 14 Mai 2006 Innlegg: 7 Bosted: Nesodden
|
Skrevet: Søn Mai 14, 2006 9:43 pm Tittel: |
|
|
Dette er vel den beste anledningen til å få sett så øyet blir vått. En utrolig samling kjøretøy! Eneste aberet er alle gamle kjente man treffer som man må ta en prat med. Fra spøk til alvor, kjempetrivelig å hilse på alle!
Og, de 100 konene er det absolutt verdt! |
|
| Til Toppen |
|
 |
944 aass

Ble Medlem: 23 Sep 2003 Innlegg: 161 Bosted: Drammen
|
Skrevet: Søn Mai 14, 2006 10:48 pm Tittel: |
|
|
| M7 skrev: | | Og, de 100 konene er det absolutt verdt! |
Det må jeg si meg enig i!
Masse gromme vogner og hyggelige folk, selvsagt! Vi har jo felles inntresse, nemlig bil, og på denne dag er ikke merket så viktig, men felleskapet!
Kjempebra dag, og all honør til NSK for vel gjennomført dag! Som alltid!
Og, ja det er godt og betale medlemskontigent til både NSK og PCN!  _________________ MVH
Espen A.
Porsche 944.
"Driving a slow car quikly can be more fun than driving a fast car slowly!"
NSK 2852
PCN 2214 |
|
| Til Toppen |
|
 |
webmaster Site Admin

Ble Medlem: 28 Feb 2003 Innlegg: 3800 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Søn Mai 14, 2006 11:07 pm Tittel: |
|
|
Takk for ros (og ris!)! Vi trenger begge deler for å bli enda bedre...
Jeg er rimelig utkjørt akkurat nå, og det tror jeg de fleste i styret og en god del av de frivillige også er - en fantastisk innsats av alle involverte! Nå gleder vi oss til neste år!
PS: Beklager at jeg ikke fikk hilst på så mange av dere, litt for mye som skjer til å klare å være spesielt sosial også... _________________ Jørn G. Innset, styremedlem NSK, leder av banekomitéen, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert... ) - Lotus Elise S1 '98, oppgradert understell/innsug/eksos m.m. - www.mr2.no - www.lotuselise.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
THB

Ble Medlem: 03 Mai 2004 Innlegg: 743 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Man Mai 15, 2006 7:58 am Tittel: |
|
|
Og når kommer bildene...?
Ikke akkurat fullklaff med været i Trondheim i år... Skiftet mellom sluddbyger, oppholdsvær og delvis sol utover hele dagen. Men været tatt i betraktning var vel et firesifret antall besøkende godkjent. Det grommeste var nok en nyimportert Aston Martin DB9 til 2.3 mill.
Vurderer å møte opp på Øvrevoll neste år, er nok litt større omfang på det arrangementet. Burde vel være mulig å få med seg noen flere nedover på en helgetur også vil jeg tro. _________________ Trond Håvard Bjørgum
2002 Honda S2000 (2009-)
2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
1986 Toyota MR2 (1999-2001) |
|
| Til Toppen |
|
 |
webmaster Site Admin

|
Skrevet: Man Mai 15, 2006 8:06 am Tittel: |
|
|
Bilder kommer i løpet av dagen!
Neste år må vi prøve å få lagt Vårmønstringene til avdelingene på forskjellige datoer, slik at de som er gale nok klarer å få med seg alt!  _________________ Jørn G. Innset, styremedlem NSK, leder av banekomitéen, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert... ) - Lotus Elise S1 '98, oppgradert understell/innsug/eksos m.m. - www.mr2.no - www.lotuselise.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
henning
Ble Medlem: 28 Feb 2003 Innlegg: 3186 Bosted: Hosle
|
Skrevet: Man Mai 15, 2006 8:07 am Tittel: |
|
|
| torlodbe skrev: | | Enig der, det ble en flott dag og et flott arrangement - som vanlig. Men 100 kr. pr. hode for å komme inn synes jeg var drøyt! Det er vel en 100% økning ifht tidligere? Er redd arrangementet kommer til å miste både publikum og utstillere pga. dette. Prisen burde etter min mening vært maks. 70 kr. pr. hode. |
Synes du virkelig kr. 100,- er for mye ?
Vil gjerne høre hva du betaler på andre bilshow/utstillinger.
Av praktiske grunner kan ikke prisen være noe annet ennet enn et rundt beløp. Hvis vi skulle følge ditt eksempel og ta kr. 70,- ville vi bla. måtte utruste billetørene med upraktisk mye veksel.
I fjor fikk vi faktisk mange kommentarer på at vi var alt for billige. Folk lo når de hørte prisen.
Men for all del, vi ønsker som Jørn sier å høre deres kommentarer.
Vi har absolutt mulighet til å bli bedre på mange punkter.
Ett av problemene er at vi sliter med å skaffe nok frivillige.
Jeg håper dere tross alt hadde en fin dag på Øvrevoll.
Hilsen en fremdeles sliten arrangementsjef. _________________ Styremedlem & æresmedlem i NSK
Event-ansvarlig
---------------------
'06 Z4MR |
|
| Til Toppen |
|
 |
inge

Ble Medlem: 01 Mar 2003 Innlegg: 1035 Bosted: Oslo
|
Skrevet: Man Mai 15, 2006 9:08 am Tittel: |
|
|
| QuaTTro skrev: | Ja for 3-4 år siden kostet det jo ingenting å komme inn.Synes 50,- er greit jeg.
Syntes det å få sett en Ford GT for første gang var det beste (jeg fikset den dit).
Og den oransje Exige var jo j#*&a bra da.
Men hvor ble det av FXX og "alle" de Zonda'ene som finnes rundt omkring  |
Jeg var med på min 20. Vårmønstrig i går. I alle disse årene har det kostet penger. Modellen for "pengeinnkreving" har dog endret seg over disse årene. På Bogstad Camping var det veldig vanskelig å ta betalt av besøkende, så det ble ofte til, at vi kun tok penger for bilene. På Øvrevoll er det bedre kontroll med adkomsten og derav lettere å kunne ta betalt av besøkende.
Vårmønstringen var i de første årene av klubben's historie, ment som en mønstring av medlemenes biler for medlemmer. Slik er det ikke lengre. Det er svært mange av de som kommer på Øvrevoll 2. søndag i mai, som ikke er medlem i NSK.
Det er et betydelig apparat i sving for å få dette til, både før, under og etter ett slikt arrangement, alt basert på dugnad. I går var det ca 650 biler og rundt 2000 besøkende, alt dette iløpet av noen få timer.
Pengene vi tar inn på Vårmønstingen brukes til å drive mange av de andre aktivitetene i klubben. For å kunne oppretthode aktivitetsnivået vi i dag har, er det helt nødvendig å ta inn penger på dette. Det må også nevnes at det er generalforsamlingen som godkjenner klubbens budsjett og derav kravet til inntjening på Vårmønstringen, som igjen setter rammer for bilettprisen. Alle medlemer har som kjent stemmerett på Generalforsamlingen.......  _________________ Formann i NSK
'87 Toyota MR2 mkI - min første sportsvogn
'97 Ferrari F355 Berlinetta - min andre sportsvogn
'07 Porsche 911 turbo - min tredje sportsvogn
'05 BMW K1200s - tohjuling |
|
| Til Toppen |
|
 |
THB

Ble Medlem: 03 Mai 2004 Innlegg: 743 Bosted: Trondheim
|
Skrevet: Man Mai 15, 2006 9:30 am Tittel: |
|
|
| webmaster skrev: |
Neste år må vi prøve å få lagt Vårmønstringene til avdelingene på forskjellige datoer, slik at de som er gale nok klarer å få med seg alt!  |
Høres glimrende ut  _________________ Trond Håvard Bjørgum
2002 Honda S2000 (2009-)
2001 Lotus Elise S2 (2005-2009)
1992 Honda Prelude 2.0i (2001-2005)
1986 Toyota MR2 (1999-2001) |
|
| Til Toppen |
|
 |
torlodbe

Ble Medlem: 11 Aug 2003 Innlegg: 418
|
Skrevet: Man Mai 15, 2006 9:38 am Tittel: |
|
|
>Synes du virkelig kr. 100,- er for mye ?
Dette har nok mest med forventninger å gjøre. Det er jo egentlig ingen enorm sum, men utifra hva det kostet sist år har man en forventning om hva det kommer til å koste. Slike endringer må gjøres gradvis, slik at vi som normalt kun bruker plastikk sørger for å ha med oss nok cash En gradvis økning godtar jo folk flest uten å blunke, men når noe dobler seg fra et år til et annet så merker man seg det... Forventningene til pris har kanskje også å gjøre med at alt er basert på frivillighet og entuasiasme.
Hvis en familie med tre barn over 13 år (?) tar seg en tur, så ryker det fort en tusenlapp ++ på et slikt arrangement - matprisene var noe høye. Men det er nok som du sier ikke mer enn hva det koster på en messe. _________________ <-TL-> '00 Punto mk2 80 ELX - Sporty fra-til jobb ræser
'00 Peugeot 406 ph2 1.8 16V stv. - Comfy familiefrakter
[X] 1 stk. Barchetta, 2 stk. Coupé Fiat, 2 stk. MR2 mk1 |
|
| Til Toppen |
|
 |
pgus
Ble Medlem: 04 Aug 2004 Innlegg: 27 Bosted: Lier
|
Skrevet: Man Mai 15, 2006 12:29 pm Tittel: |
|
|
100,- NOK er helt overkommelig, hvertfall med tanke på at det for min del inkluderete 3 barn...
Kanskje en idè med en familie bilett e.l., for de med større unger?
Var skuffet over hvor få japsebiler, og i særdeleshet få Toyota'er som hadde funnet veien til Øvervoll. (jada, vet jeg kaster stein i glasshus siden jeg ikke hadde med min egen..)
Hyggelig å snakke litt med andre med samme interesse, og ikke bare kona, som himler med øynene hver gang jeg forsøker å ta en tur i garasjen for å skru...
Grattis med godt gjennomført arrangement..
Håper å stille både med bil, og som frivillig til neste år. |
|
| Til Toppen |
|
 |
webmaster Site Admin

|
Skrevet: Man Mai 15, 2006 1:19 pm Tittel: |
|
|
Alt for få japanere, ja - helt enig. Og ikke en eneste MR2 mk3! Tsk, tsk...  _________________ Jørn G. Innset, styremedlem NSK, leder av banekomitéen, registerfører MR2-registeret. MR2 mk1 '87 (godt modifisert... ) - Lotus Elise S1 '98, oppgradert understell/innsug/eksos m.m. - www.mr2.no - www.lotuselise.no |
|
| Til Toppen |
|
 |
avorkinn

Ble Medlem: 03 Mar 2003 Innlegg: 6 Bosted: 4352 Kleppe
|
Skrevet: Man Mai 15, 2006 1:46 pm Tittel: |
|
|
Ser det diskuteres pris for å komme inn, betyr det at selv de som kom med biler også må betale kr 100,-? _________________ http://www.votec.no/porsche/ |
|
| Til Toppen |
|
 |
|